تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

سیاهکلی: به‌نظر، دولت هم دنبال تک‌نرخی‌کردن قیمت ارز است

نماینده قزوین گفت: ما نباید بگوییم قیمت ارز بالا برود یا پایین، بلکه باید راهی را در پیش گرفت که معیشت مردم سر و سامان پیدا کند.

سیاهکلی

رویداد۲۴ سیدابراهیم رئیسی، رییس دولت سیزدهم در مهرماه و در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت تصمیمات اقتصادی را به‌گونه‌ای نخواهیم گرفت که مردم غافلگیر شوند.

به‌نظر، این صحبت رئیسی طعنه به دولت گذشته بود که در آبان ۹۸، به یک‌باره قیمت بنزین را بدون اطلاع قبلی، سه برابر کرد.

از طرفی، این بیان رییس جمهور این نگرانی را در دل برخی ایجاد کرده که شاید دولت بخواهد به صورت محترمانه برخی گرانی‌ها را اعمال کند.

از این‌رو به به سراغ لطف الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع مجلس رفتیم تا نظرات او را جویا شویم.

او به نشان تجارت گفت: ما در ابتدا باید منتظر بسته اقتصادی دولت باشیم که به زودی اعلام می‌شود. از جزئیات این بسته اطلاعی ندارم، اما محتوای آن براساس وعده‌هایی است که شخص رییس جمهور پیش از موفقیت در انتخابات به مردم داده بود تا معیشت آن‌ها بهبود و رنج‌شان از بابت تورم و گرانی‌ها کمتر شود.

نماینده قزوین تصریح کرد: بخشی از این بسته می‌تواند در قالب لایحه به مجلس بیاید و بخشی دیگر از آن می‌تواند مدیریتی باشد، یعنی دولت با اختیاراتی که دارد، آن سیاست‌ها را در عملکردش اعمال کند.

سیاهکلی در پاسخ به اینکه این مسیر می‌تواند به کاهش نرخ ارز کمک کند؟ گفت: ما نباید بگوییم قیمت ارز بالا برود یا پایین، بلکه باید راهی را در پیش گرفت که معیشت مردم سر و سامان پیدا کند. ما به‌دنبال تک‌نرخی‌کردن ارز هستیم و گویا دولت هم این را می‌خواهد. به‌نظرم اگر این اتفاق بیفتد، قیمت ارز منطقی‌تر خواهد شد.

نظرات شما
پیشخوان