تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

خبرگزاری دولت: تصمیم گرفته شده که ترکیب کارشناسان تیم مذاکره کننده ایران تغییر نکند

خبرگزاری دولت در متنی با عنوان رمزگشایی از نامه محرمانه‌ی وزارت خارجه به دستگاه‌های دولتی نوشت: دو ماه پیش دستگاه‌های درگیر با تحریم نامه‌ای از وزارت امور خارجه دریافت کردند.

 ترکیب کارشناسان تیم مذاکره کننده ایران

رویداد۲۴خبرگزاری دولت در متنی با عنوان رمزگشایی از نامه محرمانه‌ی وزارت خارجه به دستگاه‌های دولتی نوشت: این نامه را تمام دستگاه‌هایی که به نوعی درگیر تحریم‌های ظالمانه بودند، از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک مرکزی وزارت صمت، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی دریافت کردند. موضوع مهم اینکه با هدف استفاده از تجارب تیم سابق، تصمیم بر این شد که ترکیب کارشناسان تیم مذاکره کننده در وزارت امور خارجه تغییر نکند و حتی بر تعداد آن‌ها افزوده شود.

در این نامه خواسته شده بود برای تقویت تیم مذاکره کننده کارشناسانی معرفی کنند که واجد سه خصوصیت باشند؛ به موضوعات حوزه کاری خود اشراف داشته باشند، پیچیدگی‌ها و ظرایف تحریم را بشناسند و با حقوق بین‌الملل آشنایی داشته باشند.


بیشتر بخوانید: رسیدن به توافق احیای برجام ممکن است، ولی نه به سادگی و به سرعت


این نامه را تمام دستگاه‌هایی که به نوعی درگیر تحریم‌های ظالمانه بودند، از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک مرکزی وزارت صمت، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی دریافت کردند.

موضوع مهم اینکه با هدف استفاده از تجارب تیم سابق، تصمیم بر این شد که ترکیب کارشناسان تیم مذاکره کننده در وزارت امور خارجه تغییر نکند و حتی بر تعداد آن‌ها افزوده شود.

در همه دوره‌های مذاکرات هسته‌ای، تعداد کارشناسان تیم مقابل چندین برابر تیم ایران بود و ترکیبی از کارشناسان مرتبط با تحریم‌ها را در برمی‌گرفت. حالا این بار ایران تصمیم گرفته از همه ظرفیت‌های خود برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه استفاده کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات برجام
نظرات شما
پیشخوان