تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰

هفت جمله جنجالی سرمربی استقلال!

به بهانه اظهارات عجیب مجیدی در نشست خبری بعد از بازی با گل‌گهر برخی جملات حاشیه‌ساز سرمربی استقلال از زمان حضور دوباره او در این تیم را بررسی کرده‌ایم. این شما و این هفت جمله از مشهورترین شماره هفت تاریخ استقلال.

فرهاد مجیدی

رویداد۲۴ «مربیگری شغل بسیار سخت و پرفشاری است و مخصوصا وقتی هدایت تیم‌های بزرگ بر عهده شما قرار بگیرد، این دشواری مضاعف هم می‌شود. با این مقدمه می‌توان گریزی به شرایط این روزهای فرهاد مجیدی در استقلال زد؛ مردی که بعد از سه تساوی پیاپی تا حدودی کلافه به نظر می‌رسد. به بهانه اظهارات عجیب مجیدی در نشست خبری بعد از بازی با گل‌گهر برخی جملات حاشیه‌ساز سرمربی استقلال از زمان حضور دوباره او در این تیم را بررسی کرده‌ایم. این شما و این هفت جمله از مشهورترین شماره هفت تاریخ استقلال.

من به اینها نمی‌بازم
این شاید مشهورترین جمله فرهاد مجیدی از زمان حضورش روی نیمکت استقلال بوده باشد. فرهاد این عبارت را زمانی به کار برد که سرمست از پیروزی بر پرسپولیس در داربی جام حذفی بود. با این حال او چهار ماه بعد در داربی برگشت لیگ بیستم برابر همین تیم پرسپولیس شکست خورد تا خیلی‌ها با طعنه و کنایه این جمله را به خودش یادآوری کنند.

این پیروزی، برتری علم و دانش روز بود
فرهاد مجیدی که هیچ‌گاه رابطه چندان خوبی با امیر قلعه‌نویی نداشته است، پیروزی فصل گذشته استقلال برابر گل‌گهر سیرجان در جام حذفی را با این تعابیر روایت کرد. او در حقیقت کوشید خودش را نماینده نسل مربیان علم‌گرا معرفی کند و در سمت مقابل قلعه‌نویی را یک مربی سنت‌گرا بخواند. خیلی‌ها این تعبیر فرهاد را نپسندیدند.

امین قاسمی‌نژاد را نمی‌خواهم
مجیدی بین دو نیم‌فصل گذشته اصرار عجیبی داشت که امین قاسمی‌نژاد حتما جذب شود. با این حال او موفق به دریافت رضایتنامه‌اش نشد. فصل که به پایان رسید، امین آماده حضور در استقلال بود اما مجیدی در چرخشی ۱۸۰درجه‌ای ادعا کرد دیگر نیازی به قاسمی‌نژاد ندارد. مهاجم ۳۴ ساله هم در مواجهه با این شرایط، برای مذاکره راهی باشگاه پرسپولیس شد، اما نظر فرهاد تغییر کرد و قاسمی‌نژاد نهایتا استقلالی شد. این وسط هم هیچ‌کس نفهمید فلسفه آن «نه» معروف چه بود؟


بیشتر بخوانید: گل به خودی مدیران استقلال به مجیدی!


زشت‌ترین گل فصل را خوردیم
در این فصل برای نخستین‌ بار دروازه استقلال در دقیقه نود بازی هفته چهارم برابر فجرسپاسی شیراز باز شد. فرهاد مجیدی که به‌شدت از نخستین تساوی تیمش خشمگین بود، در نشست خبری با زیر سوال بردن شایستگی‌های تیم شیرازی گفت: «زشت‌ترین گل فصل را خوردیم.» این در حالی است که تک گل استقلال در همین بازی از روی نقطه پنالتی به دست آمده بود و جنبه تاکتیکی خاصی نداشت.

فغانی باید عذرخواهی کند
آخرین سوتی که علیرضا فغانی در ایران زد، مربوط به بازی استقلال و نساجی در هفته پنجم لیگ برتر می‌شد. در این بازی یک صحنه برخورد توپ به دست داشتیم که با هیچ متر و معیاری نمی‌توانست پنالتی باشد. در نتیجه فغانی سوت نزد و صد درصد کارشناسان داوری هم نظر او را تایید کردند. با این حال فرهاد مجیدی در پایان مسابقه خواهان عذرخواهی این داور بین‌المللی شد؛ آن چه واکنش تند علیرضا فغانی را به همراه آورد.

استقلال در سیرجان بازی زیبایی انجام داد
به جرات می‌توان گفت یکی از بی‌کیفیت‌ترین مسابقات این سالیان فوتبال ایران، نبرد بدون گل استقلال و گل‌گهر در سیرجان بود. این مسابقه که تنها یک موقعیت گل برای جعفر سلمانی و استقلال داشت، آن‌ قدر از نظر کیفی سطح پایین بود که صدای متعصب‌ترین هواداران استقلال را هم درآورد. با این حال فرهاد مجیدی به شکلی شگفت‌انگیز در پایان مسابقه مدعی شد تیمش نمایش خوبی ارائه داده است. او بعد از توقف برابر فجرسپاسی شیراز هم در واکنش به انتقادها از سطح فنی استقلال گفته بود تیمش خیلی هم خوب بازی می‌کند.

انتظار این حاشیه‌ها را داشتم، چون می‌دانستم با کی بازی دارم
فرهاد مجیدی به شکلی بسیار عجیب و بدون هیچ توضیح و منطق خاصی، غیبت کوین یامگا و رودی ژستد را به امیر قلعه‌نویی نسبت داد. این دو بازیکن با تصمیم سازمان لیگ و به دلیل این که استقلال ضمانت‌های لازم را نداده بود از حضور مقابل گل‌گهر محروم شدند، اما مجیدی بیخود و بی‌جهت پای سرمربی تیم سیرجانی را وسط کشید تا هواداران استقلال را هم به دو دسته تقسیم کند. بالاخره خیلی از استقلالی‌ها هنوز هوادار قلعه‌نویی هستند و این نیش و کنایه‌ها را تاب نمی‌آورند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فرهاد مجیدی
نظرات شما
پیشخوان