تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰

پایان نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام

نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام به ریاست مشترک علی باقری، رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران و انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیأت‌های ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا که از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت محلی آغاز شده بود پس از یک ساعت پایان یافت.

مذاکرات برجام

رویداد۲۴ دو معاون دیپلماسی اقتصادی و امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه و همچنین معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک مرکزی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و مشاور اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی از جمله اعضای هیأت ایرانی حاضر در نشست وین بودند.

اولیانوف: گفتگو‌ها بسیار موفقیت‌آمیز آغاز شدند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین با اشاره به پایان یافتن نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که مذاکرات کاملا موفقیت‌آمیز آغاز شده است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز دوشنبه در توییتی نوشت: نشست کمیسیون مشترک برجام تمام شد. شرکت‌کنندگان توافق کردند که گام‌های فوری بیشتری طی هفتمین دور مذاکرات - که آغاز کاملا موفقت‌آمیزی داشته است - اتخاذ کنند.

انریکه مورا: کارگروه تحریم‌ها فردا شروع به کار می‌کند؛ کارگروه هسته‌ای هم در روز بعد

انریکه مورا پس از پایان نشست افتتاحیه کمیسیون برجام در وین در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات برای دو روز آینده ادامه دارد.

انریکه مورا در ادامه گفت: کارگروه تحریم‌ها فردا شروع به کار می‌کند؛ کارگروه هسته‌ای هم در روز بعد.

وی افزود: ایران پذیرفته است که بر اساس شش دور اول مذاکرات، کار به جلو برود، اما می‌خواهد "حساسیت‌های سیاسی" دولت جدید تهران در مذاکرات گنجانده شود.

مورا در پاسخ به اینکه انتظار و تصور جلسه وزرای خارجه را می‌توان داشت، گفت: نه به این زودی ها.

وی در بخشی از سخنانش گفت از این که به وین بازگشتیم خوشحالم. حس فوریتی برای بازگرداندن برجام به جایگاه خود وجود دارد، اما هیچ بازه زمانی مقطوعی برای آن وجود ندارد.

او ادامه داد: من نسبت به مذاکرات نه خوشبین و نه بدبین هستم. من دیدگاه مثبتی نسبت به این دارم که تمامی هیات‌ها عزم خود برای تعامل را ابراز کردند. آن‌ها درک می‌کنند که رفع تحریم‌ها در ازای تعهدات میسر خواهد شد و آن‌ها (ایران) موافقند که به گفتگو درخصوص تعهدات هسته‌ای ادامه دهند.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین
نظرات شما
پیشخوان