تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰
«نیویورک تایمز» گزارش داد:

ایران در نشست وین نسبت به برآورده نشدن خواسته‌های خود هشدار داده است

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» طی گزارشی درباره دور جدید مذاکرات برجامی در وین، نوشت که ایران در این نشست نسبت به برآورده نشدن خواسته‌های خود هشدار داده است.

ایران در نشست وین نسبت به برآورده نشدن خواسته‌های خود هشدار داده است

رویداد۲۴ روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» طی گزارشی درباره دور جدید مذاکرات برجامی در وین، نوشت که ایران در این نشست نسبت به برآورده نشدن خواسته‌های خود هشدار داده است.

به نوشته نیویورک تایمز، یک مقام ارشد اروپایی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که نماینده ایران در نشست روز دوشنبه هشدار داده است که چنانچه خواسته‌های این کشور برآورده نشود، روند برنامه هسته‌ای خود را تسریع خواهد کرد.

در همین حال، پایگاه «اکسیوس» گزارش داد که رژیم صهیونیستی اطلاعاتی مبنی بر تلاش ایران برای غنی‌سازی ۹۰ درصدی در اختیار آمریکا و اروپا قرار داده است.

بر اساس اطلاعات ادعایی رژیم صهیونیستی، ایران در حال اتخاذ گام‌هایی به سمت استفاده از «فناوری‌هایی» است که بتواند از طریق آن برای غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۹۰ درصد که سطح مورد نیاز برای ساخت بمب اتمی است، اقدام کند.


بیشتر بخوانید: روسیه: ایران در چند موضوع مهم مذاکرات انعطاف خاصی از خود نشان داده


در این گزارش به نقل از یک منبع آمریکایی که به نام وی اشاره‌ای نشده آمده است که اطلاعاتی که اسرائیل در اختیار دولت آمریکا قرار داده است، حاکی از آن است که این گام‌های مقدماتی برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم تا میزان ۹۰ درصد، ممکن است این امکان را برای ایران فراهم کند که در صورت اراده طی چند هفته به سلاح هسته‌ای دست یابد.

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی با تکرار برخی مواضع بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، یک جدول زمانی یک تا دو ساله‌ای را برای فراهم کردن نیاز‌های فنی توسط ایران در راستای ساخت سلاح هسته‌ای تخمین زده‌اند.

رژیم صهیونیستی با مطرح کردن این داده‌های ادعایی، ایران را به تلاش برای «باج‌گیری» در مذاکرات برجامی وین متهم کرده است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان