تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

خبرهای خوش برای بازنشستگان

در گزارش عملکرد سه ماهه صندوق بازنشستگی کشوری در دولت سیزدهم که در وزارت کار و رفاه منتشر شده، آمده است: تسهیلات وام ضروری بازنشستگان کشوری از ۱۰۰ میلیون ریال به ۱۲۰ میلیون ریال برای ۳۰۰ هزار نفر با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه اجرایی شد.

افزایش حقوق بازنشستگان

رویداد۲۴  آبان امسال نزدیک به ۴۰۰هزار نفر برای دریافت این تسهیلات به صورت اینترنتی ثبت نام کردند که قرار است پس از بررسی و اولویت‌بندی ۳۰۰هزار نفر از واجدین شرایط در دو مرحله و هر مرحله شش نوبت، وام خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری و طی شدن فرآیندهای بانکی و مالی دریافت کنند.

کمک هزینه «طرح آزمایش آنلاین» که به منظور کاهش تردد و مراجعه بازنشستگان به مراکز درمانی به خصوص در شرایط کرونایی با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان و فناور اجرا شده بود در این مدت، از ۵۰۰هزار تومان به ۷۵۰هزار تومان برای هر بیمه شده تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی درمان این صندوق افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، آزمایش و معاینه پزشکی در محل یا منزل بازنشسته، انجام تست کرونا و سرم تراپی و فیزیوتراپی در منزل بیشترین خدمات ارائه شده از سوی این طرح به بازنشستگان و افراد تحت تکفل آن‌ها بوده است. افزایش نزدیک به ۲برابری تعهدات بیمه عمر و حوادث نیز با موافقت دولت سیزدهم عملیاتی شده است و با پیشنهاد صندوق بازنشستگی کشوری، تعهدات بیمه عمر و حوادث بازنشستگان تحت پوشش صندوق از ۷۹ میلیون ریال به ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

 از سوی دیگر، در این دوره، تامین نیازهای ضروی بازنشستگان کشوری به ویژه در حوزه مسکن با تعامل و همکاری وزارت راه و شهرسازی، در راستای اجرا و تسهیل طرح مسکن ملی و شناسایی بازنشستگان کشوری مشمول طرح، در حال انجام است.


بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره بیمه بازنشستگان


همچنین، با ایجاد کمیته ویژه پیگیری مطالبات بازنشستگان و برگزاری نشست های متعدد با کانون های مختلف بازنشستگان سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی، پیگیری عملی مطالبات بازنشستگان وظیفه‌بگیران این صندوق، صورت گرفت.

براین اساس، کمیته پیگیری مطالبات بازنشستگان کشوری، موظف شده تا با دسته بندی مطالبات مطرح شده در نشست‌های مشترک و همچنین فضای مجازی، نسبت به ارزیابی و عملیاتی شدن مطالبات در چارچوب قوانین اقدام کرده و گزارش آن را به اطلاع ذینفعان برساند.

با وجود کمبود منابع مالی دولت، «تداوم و تسریع ایفای تعهدات صندوق نظیر پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان و موظفین» در موعد مقرر قانونی با هماهنگی کامل سازمان برنامه و بودجه کشور و خزانه داری کل کشور و اجرای همه تکالیف به ذیحسابی ها و سایر ذینفعان در موعد مقرر از دیگر اقداماتی است که در این سه ماه رقم خورده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازنشستگان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
0
خبر خوش ؟ ذره ای شرافت در وجود تو هست
نظرات شما
پیشخوان