تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

بودجه کامل رتبه بندی معلمان مشخص شد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی کردن رتبه‌بندی معلمان کشور هدفگذاری شده و قرار است که ۲۵ هزار میلیارد تومان آن نیمه دوم امسال برای تحقق این راهبرد مهم تخصیص شود.

رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی روز شنبه افزود: بحث رتبه‌بندی معلمان بیش از یک دهه مطرح بوده و به‌عنوان یک مسئله جدی مورد پیگیری است که این مهم مورد موافقت تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بحث رتبه‌بندی معلمان دارای ایراداتی است و این طرح تنها مختص معلمان است و افرادی که در کادر اداری و خدماتی نیز هستند را شامل نمی‌شود.

     نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید دارند این مهم  محقق شود چرا که نیروی خدماتی و سایر کارکنان آموزش و پرورش، همپای معلمان در مدرسه فعالیت دارن اما اکنون تمایل زیادی برای انجام این طرح نیست و تاکید می‌شود که تنها رتبه‌بندی معلمان در این راستا محقق شود و کارکنان و کادر آموزش و پروش و خدماتی حذف شوند.


    بیشتربخوانید: حداقل و حداکثر افزایش حقوق معلمان مشخص شد


    وی تصریح کرد: افزایش حقوق حاصل از این طرح با وجود تورم و مشکلات موجود در جامعه پاسخگوی معیشت این قشر نیست‌ و چنانچه توازن در بحث دریافتی‌ها و میزان تورم در جامعه شکل نگیرد اجرای این طرح تاثیر مطلوب ندارد.

    نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به درخواست دولت ۲ هفته آتی بحث رتبه‌بندی معلمان از کمیسیون به صحن علنی مجلس بازمی‌گرددو اقدامات قانونی لازم در این راستا انجام می‌شود. 

    آصفری بیان کرد: امید می‌رود که میزان تورم در کشور به گونه‌ای باشد که مقوله افزایش حقوق بر مبنای تورم حذف شود و با دریافتی کنونی تمام کارکنان دولت بتوانند نیازهای زندگی خود را تامین کنند.

    منبع: ایرنا
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان