تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

دخالت والدین در زندگی فرزند جرم است؟

این سوال ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاید که تکلیف مهریه زن خیانتکار چیست یا در چه صورت به زن مهریه تعلق نمی‌گیرد؟

آیا دخالت والدین در زندگی فرزند جرم است؟

رویداد۲۴ عقد ازدواج یا نکاح، مانند سایر عقود سبب می‌شود که حقوق و تکالیفی به عهده زوجین قرار گیرد. به عنوان مثال، مرد مکلف است که در عقد دائم به زن خود نفقه دهد و در مقابل، زن موطف به تمکین شده است. یکی‌دیگر از تکالیف مالی مهمی که در عقد نکاح به وجود می‌آید، تکلیف مرد از بابت پرداخت مهریه به زن است. اما آیا این تکلیف به دنبال فروپاشی کانون خانواده و از بین رفتن صمیمیت میان زوجین در اثر خیانت زن از بین خواهد رفت؟

 مهریه زن خیانتکار به چه صورت است؟

زمانی‌که عقد نکاح بین زوجین برقرار شده باشد، زن مالک مهریه است و حق مهریه به او تعلق می‌گیرد.

بنابراین اگر حتی زن خیانت کرده باشد و رابطه نامشروع داشته باشد، مرد می‌تواند از زن خود در این مورد شکایت کیفری کند. اما حق مهریه زن خیانتکار همچنان سرجایش است و اگر زن مهریه‌اش را مطالبه کند، مرد وظیفه دارد که مهریه را پرداخت کند.

بنابراین برقراری رابطه نامشروع و خیانت زن باعث از بین رفتن حق مهریه زن نمی‌شود. چون حق مهریه برای زن در زمان عقد نکاح واقع شده است و در همان زمان مرد موظف به پرداخت آن شده است.

البته اگر مرد متوجه خیانت زن شود و بخواهد از زن شکایت کند، زوجین می‌توانند با طلاق توافقی شرط کنند که در صورت شکایت نکردن مرد از زن خیانتکار، زن نیز مهریه خود را به‌صورت تمام و کمال به مرد ببخشد.

اگر عقد دو نفر قبل از این‌که باهم رابطه جنسی داشته باشند، به دلیل خیانت زن به شوهر یا داشتن رابطه نامشروع با شخص دیگری به طلاق منجر شود، حق مهریه زن نصف مهریه تعیین شده خواهد بود. چون طبق قانون، مهریه زن در دوران عقد نصف است.

در نظر داشته باشید که به دلیل نداشتن ارتباط جنسی حق مهریه زن در این رابطه نصف می‌شود و هیچ دلیل دیگری حتی خیانتکار بودن زن، تاثیری در کم کردن میزان مهریه تعیین شده ندارد.

متاسفانه در حال حاضر برخی از مردان از ترفندهای ندادن مهریه استفاده می‌کنند و مهریه زنان را پرداخت نمی‌کنند. مثلا برخی حسابی به نام زن باز می‌کنند و با واریز پول‌هایی به حساب آن‌ها مدعی پرداخت مهریه به این‌صورت می‌شوند.

منبع: مجله دلتا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
0
0
سلام، لطفأ قوانین بد مهریه را اصلاح نمایید تاباعث دور شدن جوانان از ازدواج نشود و تشکیل خانواده و فرزند آوری انجام شود، جوانان امروز از ترس مهریه و عواقب وحشتناک بعد از آن تن به ازدواج نمی‌دهند، متاسفانه در چندین سال اخیر اکثر بانوان به امر مقدس ازدواج به چشم تجارت و کسب درآمد می‌نگرند، لطفأ قوانین بد مهریه را اصلاح نمایید تاباعث دور شدن جوانان از ازدواج نشود،،،،،،،،
نظرات شما
پیشخوان