تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

چرایی کندی این روزهای اینترنت

به دنبال قطعی بخشی از کابل دریایی ارتباطات بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در مسیر قطر و امارات، برخی اختلالات مقطعی در شبکه اینترنت کشور طی چند روز اخیر ایجاد شده است.

دلیل کندی اینترنت

رویداد۲۴صادق عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد قطع و وصلی ارتباط اینترنت کاربران و کاهش کیفیت دسترسی طی روزهای اخیر گفت: قطعی کابل دریایی شرکت ارتباطات زیرساخت در مسیر جنوب، در این حوزه مشکلاتی ایجاد کرده است که امیدواریم در هفته آتی با حل این مشکل، شاهد دسترسی بهتر به ظرفیت پهنای باند باشیم.

وی گفت: این قطعی مربوط به ارتباطات بین الملل است و ترمیم کابل توسط شرکت خارجی ارائه دهنده خدمات، زمان بر است.

معاون وزیر ارتباطات افزود: ممکن است برخی اختلالات مقطعی در شبکه اینترنت در ساعات پیک مربوط به قطعی این ظرفیت پهنای باند بین الملل باشد. چون در ساعات غیر پیک ترافیک، مشکلی از لحاظ ظرفیت پهنای باند ندارد و ظرفیت فعلی شبکه زیرساخت بالاتر از حد تقاضا است اما در ساعات پیک ترافیک که مصرف کاربران افزایش می‌یابد، قطعی کابل دریایی مقداری مشکلات ایجاد کرده که امیدواریم هرچه سریع‌تر مشکل حل شود.


بیشتربخوانید: وضعیت اینترنت جهان؛ جایگاه ایران کجاست؟


در همین رابطه امروز شرکت ارتباطات زیرساخت نیز با تأیید بروز این مشکل اعلام کرد: ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به علت قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات دچار قطعی و اختلال شده است.

سهراب آغ بیات معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در روزهای اخیر به علت قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات، به میزان ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین الملل این شرکت از دسترس خارج شده است.

وی افزود: با توجه به قطعی به وجود آمده در این مسیر دریایی و زمان‌بر بودن بازیابی مجدد آن، اقدامات فوری جهت تأمین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها در دستور کار مهندسان فنی شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفته و با تلاش‌های صورت گرفته به زودی ظرفیت‌های جدید جهت تأمین این بخش از ترافیک آماده بهره برداری خواهد بود.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اینترنت ایران
نظرات شما
پیشخوان