تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

حقوق‌بگیران وزارت نفت که از کره مریخ نیامدند که حاضر به ثبت اطلاعات خود نیستند/ وزیر به مجلس پاسخگو باشد

نماینده نوشهر در مجلس می‌گوید عوامل حقوق‌بگیر وزارت نفت که از کره مریخ نیامدند که حالا حاضر به ثبت اطلاعات خود نیستند. همه از جمله وزارت نفت باید تابع قانون باشند. وقتی گفته شد که باید اطلاعات در سامانه ثبت شود دیگر توجیهی قابل قبول نیست.

حقوق وزارت نفت

رویداد۲۴ محمد آیتی: چندی پیش، سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرده بود قوای سه‌گانه کشور موظف هستند حقوق و مزایای کارکنان خود را در سامانه «پاکنا» ثبت کنند، اما پس از گذشت زمان تعیین شده مشخص شد که وزارت نفت هیچ اطلاعاتی از مجموعه خود را در این سامانه به ثبت نرسانده است. این اقدام وزارت نفت در حالی که سایر وزارتخانه‌ها اطلاعات خود را تا حدودی به ثبت رسانده‌اند منجر به ایجاد شبهه و همچنین واکنش نمایندگان مجلس شد.

هرچند عرب اسدی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و امور استخدامی کشور گفته بود مدیران دستگاه‌های دولتی که اطلاعات کارکنان خود را بارگذاری نکنند حقوقشان پرداخت نخواهد شد، اما به نظر این تهدید باعث نشد که وزارت نفت روی به ثبت اطلاعات خود در این سامانه بیاورد. اقدام عجیبی که می‌تواند در ادامه، موجب اعتراض سایر وزارتخانه‌ها شود.

محمدعلی محسنی‌بندپی، نماینده نوشهر در مجلس در واکنش به این اقدام می‌گوید: وقتی دستگاهی در موضوعی خاص حاضر نیست روی به شفافیت بیاورد، یعنی در آنجا خبر‌هایی در حال اتفاق افتادن است.

هیچ دلیلی برای عدم شفافیت وجود ندارد

محسنی‌بندپی در گفتگو با به رویداد۲۴ در واکنش به این موضوع گفت: اینکه حرف از شفافیت در آرای نمایندگان مطرح است و بناست این موضوع مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تنها نباید متوجه قوه مقننه باشد، بلکه دو قوای دیگر هم باید تصمیماتی که می‌گیرند را شفاف به اطلاع عموم برسانند. البته این انتظار از دستگاه‌های امنیتی به دلیل برخی معذوریت‌ها نیست، ولی بقیه باید در این رابطه جدی باشند.

نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: وقتی شفافیت وجود نداشته باشد ناخواسته این سوال به ذهن‌ها متبادر می‌شود که در آنجا چه خبر است؟ وگرنه هیچ ضرورتی برای عدم‌ شفافیت وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: واکنش عنابستانی به سخنان قالیباف درباره سرباز راهور: رئیس مجلس سودای ریاست جمهوری دارد، تحت تاثیر فضای مجازی است


محسنی‌بندپی اظهار داشت: چند روز پیش که در حال مطالعه درصد ثبت اطلاعات وزارتخانه‌ها در سامانه بودم دیدم که بسیاری از آن‌ها در حد ۷۰ و ۸۰ درصد اطلاعات خود را ثبت کردند، اما عدد صفر در مقابل وزارتخانه نفت برایم عجیب و البته سوال‌برانگیز شد. از این‌رو ضرورت دارد که عوامل تصمیم‌گیر در این وزارتخانه از جمله وزیر به مردم پاسخ دهند که چرا این رویکرد را داشتند و در وزارت نفت چه خبر است که حاضر نیستند اطلاعاتشان را در سامانه بارگذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت هم جزیی از بدنه دولت است، افزود: عوامل حقوق‌بگیر وزارت نفت که از کره مریخ نیامدند که حالا حاضر به ثبت اطلاعات خود نیستند. همه از جمله وزارت نفت باید تابع قانون باشند. وقتی گفته شد که باید اطلاعات در سامانه ثبت شود دیگر توجیهی قابل قبول نیست.

نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه قوه مقننه چه برخوردی در این‌باره خواهد کرد؟ گفت: پیگیری این موضوع باید به طور جدی در دستور کار مجلس باشد و ما از اختیار نظارتی خود در این راستا استفاده خواهیم کرد. همان‌طور که در چند روز گذشته شاهد آمدن برخی وزرا برای پاسخگویی به مجلس بودیم، اعتقاد دارم اکنون هیچ موضوعی مهمتر از این نیست که هفته بعد وزیر نفت باید به مجلس بیاید و در این رابطه رفع شبهه کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این‌دست عدم‌شفافیت‌ها افکار عمومی را آزرده می‌کند. اتفاقاً اگر شفاف‌سازی رخ دهد احتمال خطا هم به حداقل می‌رسد، ولی اینکه برخی‌ها حاضر به شفافیت نیستند نشان می‌دهد یا می‌ترسند که دست‌شان رو شود یا تصور می‌کنند شفاف‌سازی‌شان منجر می‌شود اعصاب و آرامش روان جامعه بهم بریزد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار مهم ، وزارت نفت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
1
آخوندها چی؟؟؟!! اینا همش دم از معنویت و عدالت و برابری می‌زدن ولی الان اینا با کی برابرن؟؟؟!!! هر کدومشون چندین پست و سمت دولتی و خصوصی و خصولتی و رانت‌های وحشتناک و پست‌های انحصاری که فقط باید آخوند باشی. خب یکی بگه اینا از کجا اومدن؟؟!!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان