تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰

تخلفات گسترده در ۲ معاونت آموزش و پرورش

دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور گفت: دو تخلف در دو معاونت وزارت آموزش و پرورش شامل مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مشاهده شده است.

آموزش و پرورش

رویداد۲۴ هامون سبطی دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور اظهار کرد: دو تخلف در ۲ معاونت وزارت آموزش و پرورش شامل مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مشاهده شده است که کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور،این موارد را بررسی کرد.

وی ادامه داد: منتظر استقرار وزیر محترم آموزش و پرورش و برگزاری جلسه فوری با ایشان هستیم تا این موارد بررسی شده و تخلفات تعیین تکلیف شود و اجازه ندهیم که این تخلفات دیگربار اتفاق بیفتد.

    سبطی افزود: تخلفات در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به‌گونه‌ای است که در آزمونهایشان تعداد زیادی از سوالات عینا کپی سوالات کتاب‌های بازار است و باید حتما با متخلفان برخورد شود. 

    وی ادامه داد: در مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، بیشتر تخلفات اداری و مالی است. سازمان بازرسی کل کشور و مجلس شورای اسلامی نیز این تخلفات را بررسی کرده است .اما متأسفانه در برخورد با متخلفان و بسترهای تخلف، تعلل می‌شود. 

    دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور تصریح کرد: تخلفات در مرکز امور بین‌الملل در کمیسیون اصل ۹۰، کمیسیون آموزش و معاونت نظارت  مجلس بررسی شده و  در دست هیأت رئیسه مجلس است و دو سال پیش در جلسه ۴۱۳ صحن علنی مجلس با رای نمایندگان به قوه قضائیه ارجاع شد اما در این مسیر خللی ایجاد شد و دوباره با پیگیری دیده‌بان به جریان افتاده است. 

    وی افزود: احتمالا از سوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، این تخلفات به قوه قضائیه برای پیگیری ارجاع می‌شود تا با متخلفان برخورد شود و این احساس پیش نیاید که یک مکان امن یا حیاط خلوتی به عنوان مدارس بین‌الملل وجود دارد که می‌توانند کارهایی کنند که احیانا در جهت منافع ملی نیست.

    منبع: فارس
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: آموزش و پرورش
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان