تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰

گل‌محمدی: اجازه بدهند پرسپولیس نفس بکشد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار مقابل هوادار از مشکلات و کمبود‌های تیمش گفت و مدعی شاگردانش با عملکرد خود کاستی‌ها را جبران کرده‌اند.

گل محمدی

رویداد۲۴ یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل هوادار در هفته نهم لیگ برتر اظهار داشت: خیلی خوشحالم به‌عنوان میزبان در خدمت شما هستیم. واقعاً بازی راحتی برای ما در پیش نخواهد بود. هوادار تیمی خوب، باانگیزه و دونده است. با توجه به شرایطی که هوادار در جدول دارد، رده پانزدهم جایگاهی نیست که این تیم بخواهد آنجا باشد، چرا که فوتبال خوبی ارائه می‌کند. هوادار را تیم خوب و با انگیزه‌ای دیدم.

وی افزود: اگر فکر کنیم فردا با هوادار بازی راحتی داریم، می‌تواند برای ما مشکل‌ساز شود. قطعاً بازی سختی خواهیم داشت و باید بیشتر از دیدار‌های قبل برای پیروزی تلاش کنیم و تمرکز خوبی داشته باشیم تا بتوانیم برنده از زمین خارج شویم. بازی فردای ما خانگی است و باید امتیاز کامل آن را بگیریم. قبلاً هم گفتم لیگ ۳۰ بازی دارد که مثل ۳۰ فینال خواهد بود و حق نداریم نسبت به امتیاز‌هایی که در پیش داریم، بی‌تفاوت باشیم. تاکنون اینطور نبوده است و سعی کردیم با تمام وجود بازی کنیم.


بیشتر بخوانید: پیشنهاد مالی عجیب و غریب به ستاره پرسپولیس


مثل بازی‌های قبل برای گرفتن سه امتیاز وارد زمین می‌شویم و ان‌شاء‌الله بازی خوبی از آب در می‌آید. تیم ما به تازگی شکل خودش را گرفته است و سعی می‌کنیم این روند را ادامه دهیم، به شرط اینکه تمرکز و دوندگی زیادی داشته باشیم و برای بردن بجنگیم. همه بازی‌ها برای ما مهم است و بازی با هوادار مهمترین بازی فصل خواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه رادوشویچ ایران را ترک کرده است و آیا دوباره به ایران بازمی‌گردد یا نه، گفت: این بازیکن رفته است. اگر می‌خواست برگردد، از ایران نمی‌رفت. مهاجرت بازیکنان به این شکل برای پرسپولیس ظاهراً عادی شده است! در یکی دو سالی که اینجا هستم، رادو اولین بازیکنی نبوده که رفته است. ما برای قهرمانی می‌جنگیم، همانطوری که سال گذشته جنگیدیم. اگر قهرمان شدیم، مبارک هواداران باشد، اگر هم نشدیم حداقل تلاش‌مان را کرده باشیم. این اتفاقات برای پرسپولیس متأسفانه عادی شده است و تنها چیزی که می‌توانم بگویم، اظهار تأسف برای آنهاست. نمی‌خواهم دل بازیکنان و هواداران را خالی کنم، بالاخره برای قهرمان شدن تلاش و مبارزه می‌کنیم. این کار را تا آخر لیگ انجام می‌دهیم و امیدوارم خدا به این تیم کمک کند، ولی مشکلات هست.

گل‌محمدی با اشاره به فشار‌ها روی داوران و روند اشتباهات آن‌ها گفت: مربیان، بازیکنان، سازمان لیگ و فدراسیون و آن‌هایی که درگیر مسابقات فوتبال هستند، باید به داوری کمک کنند و فضایی برای داوران به وجود بیاورند که با تمرکز کامل سوت بزنند. اشتباهات داوری همیشه بوده، هست و خواهد بود. ما باید خودمان را بیشتر وفق دهیم و فضا را به سمتی ببریم که داوران راحت‌تر سوت بزنند. می‌دانیم داوران فشار زیادی را در بحث مالی و امکاناتی تحمل می‌کنند، ولی با ایجاد آرامش سعی می‌کنیم به داوران کمک کرده باشیم. امیدوارم رفته رفته وضعیت داوری بهتر شود. از طرف تیم خودمان این اطمینان را می‌دهیم که هیچ وقت فشاری نبوده است و الان هم روی داوران فشار نمی‌گذاریم که بخواهیم پوئن بگیریم.

وی در مورد اینکه آیا قرار است به مانند گذشته به ماجرای رادوشویچ ورود کند یا نه، یادآور شد: درباره رادو صحبت‌هایم را انجام دادم. چند بار از اینکه ایران را ترک کند، ممانعت کردم. این بار کاری از دستم برنمی‌آید، هر چند تلاشم را خواهم کرد. جایگاه و شخصیت تیمم مهم است. رادو پولش را گرفت و رفت. کادر فنی و بازیکنان مشکل دارند و همه می‌توانستیم قراردادمان را فسخ کرده و شکایت کنیم، ولی زمانی که در پرسپولیس کار می‌کنیم، باید خیلی از این مشکلات را به جان بخریم. ما برای تیمی کار می‌کنیم که ۴۰، ۵۰ میلیون هوادار چشم به راه و عاشق دارد. برای آن‌ها باید جنگید و کمبود‌ها را با تلاش بیشتر جبران کرد. نمی‌دانم می‌شود یا نه، ولی باید جلوتر رفت تا ببینیم رادو می‌تواند برگردد یا نه.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به بازی نکردن مهدی عبدی در دربی و اینکه آیا احتمال دارد در دیدار با هوادار به میدان برود، گفت: هر مربی دوست دارد بهترین بازیکنانش را وارد زمین کند و بهترین بازی را از آن‌ها بگیرد. برای من، همه بازیکنان از نظر شخصیتی و فنی بهترین و یکسان هستند و زحمت می‌کشند. بنا بر تاکتیک حریف، یک ارنج انتخاب شده است و بازیکنان وارد زمین می‌شوند. هیچ فرقی بین بازیکنان نیست و اینکه بخواهیم فقط درباره یک بازیکن صحبت کنیم، درست نیست.

گل‌محمدی درباره بلاتکلیفی دو بازیکن تاجیکستانی به دلیل بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس گفت: چه چیزی باید بگویم؟! واقعاً اطلاعاتی از اینکه بدهی کالدرون پرداخت می‌شود یا نه، ندارم. این دو بنده خدا مثل توریست‌ها می‌آیند و می‌روند. بهتر است این بحث را رها کنیم و وارد آن نشویم. یکسری اتفاقاتی که برای پرسپولیس می‌افتد، انگار عادی است و زیاد مهم نیست و باید بیفتد.

وی بار دیگر با این سؤال روبه‌رو شد که چرا پرسپولیس باید به راحتی بازیکنانش را از دست بدهد و آیا کمبود مهره تیمش را در طول فصل دچار مشکل نخواهد کرد، یادآور شد: ما گروهی مبارز هستیم. بازیکنانی در این تیم هستند که برای پیراهن پرسپولیس عاشقانه می‌جنگند، مبارزه می‌کنند و می‌دوند. برگ برنده پرسپولیس در سال‌های اخیر، بدون شک بازیکنان بودند، آنهم به خاطر ذهنیت و تفکرات برنده‌ای که داشتند. آن‌ها خیلی از کمبود‌ها را جبران کردند، ولی دیگر بس است! شرایطی باید فراهم شود که تیم وضعیت نرمالی داشته باشد.

دنبال امکانات حداکثری نیستیم، دنبال حداقل‌ها و ثبات هستیم. از همه خواهش و تمنا می‌کنم که به خاطر هواداران اجازه بدهند پرسپولیس نفس بکشد. ما گروه خوبی داریم و بازیکنان تلاش خود را می‌کنند. تا هفته پیش و روز قبل از دربی، بازیکنان فقط پنج درصد دریافتی داشتند، ولی لام تا کام حرف نزدند. به هر حال تا یک جایی این وضعیت می‌تواند پایدار باشد. امیدوارم با حضور کارگزار ثباتی ایجاد و مشکلات برطرف شود. حیف است این وضعیت برای پرسپولیس ایجاد شود. نباید با تصمیم‌گیری‌های‌مان اتفاقات جدیدی برای تیم رقم بزنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه بیشتر تمرکز او روی مسائل غیرفنی است و چطور با این مسئله کنار می‌آید، تصریح کرد: متأسفانه حافظه بلند مدت و کوتاه مدت افکار عمومی خیلی ضعیف است. فردا اتفاقی بیفتد، اولین نفری که سیبل می‌شود و مورد نقد و انتقاد قرار می‌گیرد، سرمربی است. وقتی این شغل را در پرسپولیس انتخاب می‌کنیم، باید این مسائل را به جان بخریم و «پی» آن را به تن‌مان بمالیم. به قول سیدجلال حسینی کاری را که بلد هستیم، انجام می‌دهیم، آن هم جنگیدن است. ما خیلی از مشکلات را با تلاش و از خودگذشتگی برطرف کردیم. باز هم این کار را انجام می‌دهیم تا بتوانیم هواداران را خوشحال کنیم. کار سختی را امسال در پیش داریم و اینجا از هواداران، بازیکنان و کسانی که دل‌شان می‌سوزد، درخواست می‌کنم کنار هم باشیم و حمایت کنیم تا بتوانیم این مسائل را مدیریت و برطرف کنیم.

گل‌محمدی در واکنش به شایعه جذب رضا قوچان‌نژاد تأکید کرد: صحبتی در این مورد نشده است. همه می‌دانیم رضا (قوچان‌نژاد) چه کیفیت خوبی دارد و چه بازیکن بزرگی است، ولی در حال حاضر هم پنجره‌مان بسته است و هم اینکه در کوران مسابقات دنبال بازیکن نیستیم.

وی درباره وضعیت مصدومیت سیدجلال حسینی و احسان پهلوان یادآور شد: سیدجلال یکی دو جسله محتاطانه با ما تمرین کرد، ولی پهلوان حداقل ۱۰ روز دیگر کار دارد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این سؤال که حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان انتخاب مدیرعامل پرسپولیس را به بعد از دربی موکول کرده بود، گفت: دیگر چه صحبتی انجام دهیم؟ قبلاً صحبت‌ها انجام شده است و فکر کنم در حال تلاش هستند ثباتی در پرسپولیس به وجود بیاید. اینکه قرار است چه کسانی انتخاب شوند، خبر ندارم. امیدوارم طبق صحبتی که سجادی انجام داده است، این ثبات عملی شود.

گل‌محمدی در واکنش به اظهارات فرهاد حمیداوی مالک پدیده مشهد که گفته بود زورمان به پرسپولیس نمی‌رسد تا پول انتقال گل‌محمدی به این تیم را بگیریم، گفت: انتقالی که توسط شهر خودرو به پرسپولیس صورت گرفت، با همکاری خوبی انجام شد. این انتقال با نظر و رضایت حمیداوی پیش رفت. یکسری شرط و شروط در قرارداد این انتقال قرار داده شد که فکر کنم متأسفانه یک سوم آن بیشتر عملی نشد. امیدوارم این مسئله زودتر حل و فصل شود. کاری که حمیداوی باید انجام دهد را، انجام داد.

خودم شرمنده حمیداوی هستم و امیدوارم باشگاه هر چه زودتر این مشکل را حل کند. مسئولان باشگاه پدیده مشکلات زیادی دارند و اگر قرار است وجهی پرداخت شود، سریع‌تر صورت بگیرد. در هر جلسه‌ای که با صدری و سمیعی برگزار می‌کردم، درخواستم این بود که کار‌ها انجام شود، چون همکاری خوبی برای انتقالم به پرسپولیس صورت گرفت و بی‌انصافی است نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

وی درباره اینکه خریدهایش به غیر از علیرضا نعمتی نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند، خاطرنشان کرد: خرید‌های ما خوب بودند. برخی از بازیکنان تا بخواهند با شرایط پرسپولیس هماهنگ شده و سازش‌پذیر شوند، نیاز به زمان دارند. مطمئن باشید بازیکنانی که گرفتیم به تیم کمک خواهند کرد. ما براساس نیازمان آن‌ها را جذب کردیم.

«پرسپولیس با وجود اینکه بیشتر بازی‌های نیم‌فصل اول را در داخل خانه برگزار می‌کند، اما از حضور هوادار بی‌بهره است.»، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به طرح این موضوع گفت: بخش بزرگی از قدرت پرسپولیس هوادارانش هستند. بازی با هوادار فکر می‌کنم با تماشاگر باشد و منتظر حمایت آن‌ها و دلگرمی‌شان هستیم. (در این لحظه مدیررسانه‌ای پرسپولیس به گل‌محمدی اعلام کرد که بازی بدون تماشاگر خواهد بود). من با این ذهنیت که هواداران فردا حضور خواهند داشت، وارد کنفرانس شدم. فدراسیون گفته بود از هفته نهم قرار است مسابقات با حضور تماشاگران برگزار شود.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: یحیی گل محمدی
نظرات شما
پیشخوان