تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰

پایان جریمه‌های یک میلیونی تردد با خودروی شخصی

بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی کشور هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد و این یعنی دیگر جریمه یک میلیون تومانی نداریم؛ اما همچنان ابهاماتی در طرح قرنطینه هوشمند وجود دارد.

پایان جریمه‌های یک میلیونی تردد با خودروی شخصی

رویداد۲۴ جریمه‌های کرونایی در جاده‌ها طرحی بود برای کاهش سفر در ایام کرونایی، بر اساس این طرح خروج پلاک‌های بومی و ورود پلاک‌های غیربومی از شهر‌ها با وضعیت قرمز کرونایی یک میلیون و از شهر‌ها با وضعیت نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه به دنبال داشت.

بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی کشور با عبور از موج پنجم کرونا، هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد و این یعنی دیگر جریمه یک میلیون تومانی برای تردد‌های غیرمجاز جاده‌ای نداریم؛ بر اساس این رنگ بندی، ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۲۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون شهرستان‌های اشنویه (آذربایجان غربی)، طبس، نهبندان (خراسان جنوبی)، بافت، زرند، سیرجان (کرمان)، بافق، بهاباد (یزد) در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند. خارج شدن تمامی شهر‌ها از وضعیت قرمز و واکسینه شدن اکثر افراد به معنی مجاز شدن سفر نیست چراکه کرونا همچنان در کشور وجود دارد و جان هموطنان را می‌گیرد.

سردار تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور با تأیید این خبر گفت: همانگونه که اعلام شد تنها ۸ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند و خوشبختانه هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی نیست و این یعنی دیگر جریمه یک میلیون تومانی نداریم و فقط جریمه‌های ۵۰۰ تومانی شهر‌های نارنجی پا برجا است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قرنطینه هوشمند به پلیس اعلام شده یا خیر، گفت: هنوز از جزئیات این طرح چیزی به پلیس اعلام نشده و مبنای محدودیت‌های جاده‌ای همان طرح قبلی که بر اساس رنگ بندی جریمه اعمال میش شد، است.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان