تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵

برای خانه تکانی در دولت دیر شده است

نظر افضلی*
کم‎کم به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‎شویم و تا اواخر اردیبهشت سال 96 و بزرگترین رقابت سیاسی کشور تنها هفت ماه باقی مانده است. از این رو با روند استعفا، استیضاح یا برکناری مدیران، توسط دولت مخالفم زیرا در این فرصت اندک باقی مانده از دولت خیلی زمانی برای نفر بعدی و اجرای سیاست های جدید وجود ندارد.

از طرف دیگر فرد جدیدی که بخواهد مسئولیت را بپذیرد هر لحظه باید دلهره پیشبرد اهدافش را داشته باشد زیرا تا بخواهد به چم و خم کار آشنا شود به روزهای پایانی دولت می‎رسد. به طور مثال در روزهای آتی باید منتظر انتصاب یک سرپرست بر وزارت ورزش و جوانان باشیم و این نوع اداره وزارتخانه می‎تواند تا سه ماه ادامه داشته باشد. پس از معرفی وزیر ورزش و جوانان، تازه لابی‎ها در مجلس شروع می‎شود و اگر وزیر موفق به رای اعتماد از مجلس شود دیگر فرصتی برای اداره وزارت تحت نظر خود ندارد چه برسد به آنکه بخواهد تغییرات ساختاری ایجاد کند.

استیضاح دکتر فانی توسط مجلس هم خیلی قابل قبول نیست. در شرایط کنونی تذکر و حتی برگزاری جلسه جهت بیان گلایه‎ها و رفع اختلافات بهترین شیوه تعامل دولت و مجلس است. شرایط کشور خیلی آمادگی کشمکش بین سیاستمداران را ندارد. دولت هم بهتر بود که در سال پایانی خود دست به تغییر نمی‎زد.

خانه تکانی در دولت خیلی زودتر از این‎ها باید صورت می‎گرفت و تغییرات در شرایط کنونی تا حد زیادی باعث تلاطم‎های سیاسی در کشور می‎شود. به نظر من تغییرات صورت گرفته و احتمالی که در قسمت‎های مختلف دولت در آینده انجام خواهد شد کمی رنگ و بوی سیاسی و حتی انتخاباتی دارد.

امیدوارم آقای جنتی هم در سمت خود باقی بماند و اگر بنا به رفتن دارد بگذارد برای دوره دوم ریاست جمهوری آقای حسن روحانی البته اگر ایشان موفق به پیروزی در انتخابات شد. بنده هم معتقدم تغییر حق آقای رییس جمهور است و حتی بسیاری از دلایل آقایان برای تعویض افراد فنی است ولی باید توجه داشت که در شرایط کنونی عوامل دیگر بر دلایل فنی اولویت دارد.

به هر تقدیر بهتر آن است که اگر فردی در این وضعیت کار را تحویل گرفت در دوره بعدی ریاست جمهوری آقای روحانی در صورت پیروزی ایشان کارش را ادامه دهد تا بتواند با قدرت سیاست‎های خود را دنبال کند.

*نماینده مجلس 
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان