تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
نماینده تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

وزیر صمت به خاطر افزایش قیمت خودرو پاسخگو باشد/ هزینه اضافه خودروسازان را کم کنید

روح الله ایزدخواه نماینده تهران و رئیس کارگروه ساماندهی بازار خودرو می‌گوید: نظر منفی خود را نسبت به افزایش قیمت خودرو به وزیر صمت اعلام می‌کنیم و ایشان باید پاسخگو باشد زیرا ما کار را رها نخواهیم کرد و در مجلس پیگیری می‌کنیم.

قیمت خودروهای ایرانی

رویداد۲۴ محمد آیتی: وقتی تکلیف انتخابات مجلس یازدهم روشن شد، بسیاری از چهره‌های اصولگرای راه‌یافته به بهارستان پیش از شروع مجلس، جلسات خود را به منظور همفکری و همگرایی بیشتر آغاز کردند. بنای آن‌ها بر این بود که در وهله اول، بازار مسکن و خودرو را سامان دهند، هرچند علیرضا زاکانی حتی پا را فراتر از این گذاشته بود و خبر از ملغی‌کردن طرح بنزین دولت دوازدهم داد.

وقتی مجلس یازدهم شکل گرفت و کار جلو رفت و نمایندگان دیدند شعار‌هایی که دادند قابلیت تحقق ندارد، توپ را به زمین دولت انداختند و با گفتن اینکه اگر دولت همسو نباشد نمی‌توان این شعار‌ها را به واقعیت تبدیل کرد، همه چیز را به انتخابات خرداد ۱۴۰۰ گره زدند. حال بیش از یک سال و نیم از عمر مجلس اصولگرا و بیش از چهار ماه از دولت سیزدهم و همسو با مجلس می‌گذرد و موج تورم و گرانی‌های همچنان بزرگتر می‌شود.

در ادامه این اوضاع آشفته، چندی پیش دو خودروساز کشور، مجوز افزایش ۱۸ درصدی قیمت‌های خود را رو کردند تا آب سردی بر پیکر افرادی بریزند که چشم و امیدشان برای خرید خودرو به دولت جدید بود. قرار بود سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر کم نام و نشان صمت دو ماهه صنعت و بازار خودرو را متحول کند و به کمترین خواسته مردم که جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها بود، جامه عمل بپوشاند. حال، هم قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و هم، ثبت‌نام‌کنندگان سال گذشته همچنان دستشان از گرفتن خودرو کوتاه شده و باید با نرخ جدید و با تاخیر چندین ماهه خودروی خود را تهیه کنند.

در همین رابطه، روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید که افزایش قیمت خودرو را به هیچ عنوان قبول نداریم. او به رویداد۲۴ گفت: ما به شدت با افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو مخالفیم و این موضوع را متذکر شده بودیم و اکنون هم پیگیر خواهیم بود.

رئیس کارگروه ساماندهی بازار خودرو در مجلس افزود: گرانی اخیر خودرو را مخالف سیاست‌های کلی می‌دانیم. متعجبم از هیات عالی نظارت بر سیاست‌های کلی که چرا در قبال چنین تصمیمی موضع نمی‌گیرند!

نماینده تهران تصریح کرد: برای مصوبه مجلس، کمتر از ۱۰ ساعت آقایان جلسه تشکیل می‌دهند و مخالفت خود را اعلام می‌کنند، اما برای تصمیمات بی‌نتیجه دولت، مبنی بر گران‌کردن مداوم خودرو تصمیم نمی‌گیرند. این موضوع، مطالبه جدی بنده از هیات عالی نظارت بر سیاست‌های کلی مجمع است.

ایزدخواه با اشاره به اینکه در این خصوص با وزیر صمت جلسه برگزار خواهیم کرد، افزود: ما در جلسه با آقای فاطمی‌امین نظر منفی خود را نسبت به این رویکرد اعلام می‌کنیم و ایشان باید پاسخگو باشد زیرا ما کار را رها نخواهیم کرد و از وزیر در مجلس پیگیری می‌کنیم. ظاهراً شورای رقابت هم با افزایش قیمت‌ها مخالف بوده و این تصمیم با نظر ستاد تنظیم بازار گرفته شده است. از این‌رو ما تلاش می‌کنیم و انتظار داریم قیمت‌ها به قبل برگردد.

وی در واکنش به اینکه چندی پیش، وزیر صمت گفته بود تورم کشور ۴۰ درصد است اما افزایش قیمت خودرو ۱۸ درصد بود که کمتر از نصف تورم بوده، است، گفت: این حرف توجیه قابل قبولی نیست، چون معتقدیم وزارت صمت باید برنامه‌ای داشته باشد که بتواند هزینه اضافه خودروسازان را کم کند. باید قیمت تمام‌شده را پایین آورد نه اینکه قیمت دستوری را افزایش داد؛ باید قبول کرد که این رویکرد‌ها جواب نمی‌دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
0
با سلام بنده سال گذشته خودرو شاهین از شرکت سایپا خریداری کرده ام و قرارداد بنده بدون سود بوده والان شرکت سایپا قرارداد بنده و تمام حواله داران را به شدت بالا برده خواهشاً پیگیری کنید تا حق ما ضایع نشود چون روا نیست بعد از یک سال اینگونه جواب بنده و تمام حواله داران را بدهند خواهشا رسیدگی کنید چون پولی نداریم که اضافه بدهیم همین مبلغ باقیمانده را هم با کلی قرض و قوله جور کردم جان هر کی می‌پرستید کمک کنید یا علی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
0
لعنت بهشون ما انصراف میدیم الکی یکسال زنو بچمونو امیدوارک دیم
نظرات شما
پیشخوان