تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

ادامه پس لرزه‌های هدیه گرانقیمت قالیباف به اردوغان

سفیر ایران در ترکیه، با اشاره به دیدار قالیباف با اردوغان در ترکیه و هدایای تبادل‌شده بین این دو مقام عالی‌رتبه ایرانی و ترک، گفت: تبادل هدایا و آثار هنری، عرف متداول در ملاقات‌های مقام‌های کشورهاست. هدیه آقای اردوغان نیز یک قطعه از صنایع دستی، اثر هنرمندان ترکیه بود. علاوه‌بر آن به قصد ارجاع به فحوای مذاکرات، یک نسخه کتاب خود را نیز به رئیس مجلس کشورمان اهدا کرد.

ادامه پس لرزه‌های هدیه گرانقیمت قالیباف به اردوغان

رویداد۲۴ محمد فرازمند در یک رشته توییت در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: «در حاشیه اجلاس استانبول از بین روسای هیات‌های شرکت‌کننده در اجلاس، رئیس جمهور ترکیه صرفا با رییس هیات ایران دیدار کرد. عکس‌های منتشر شده از سایر دیدار‌ها مربوط به رویداد‌های قبل است.

ادامه پس لرزه‌های هدیه گرانقیمت قالیباف به اردوغان

‏تبادل هدایا و آثار هنری عرف متداول در ملاقات‌های مقام‌های کشورهاست. هدیه آقای اردوغان نیز یک قطعه از صنایع دستی، اثر هنرمندان ترکیه بود. علاوه‌بر آن به قصد ارجاع به فحوای مذاکرات یک نسخه کتاب خود را نیز به رئیس مجلس کشورمان اهدا کرد. ‏هدایای سران کشور‌ها به یکدیگر معمولا به رسم یادگار در موزه‌های روابط سیاسی نگهداری می‌شود و معمولا سعی می‌شود کاری که نشان‌دهنده هنر و فرهنگ کشور باشد و ارزش نگهداری در موزه را به اسم کشور صاحب اثر داشته باشد، اهدا شود. ‏در مورد پروتکل پرچم در ملاقات مذکور خلاف پروتکل‌های مرسوم بین‌المللی اقدامی نشده و اصولا در جهان امروز هیچ کشوری آداب‌دانی دیپلماتیک خود را به سادگی زیر سوال نمی‌برد.»

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
1
0
فکر کردم دریاچه ارومیه رو هدیه داد به ترکیه چون دریای خزر رو دادیم به روسیه خلیج فارس رو به چین دریاچه ارومیه نیمه خشک مونده فقط
ناشناس
|
Belgium
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
0
اینها همش ماله کشیدنه یادتونه چطور سینه سپر میکرد و با قاطعیت در مورد نماینده عنابستانی میگفت سیلی نبوده هل بوده! اینم از اون دست دروغهاست. این ماله کشهاش در مورد عیسی شریفیم این خرفهارو میزدن دروغ تخریبو ... ولی وقتی پرده فرو افتاد از مسئولیت شانه خالی کردند. قالیباف با اون فرش گران قیمتی که با خودش برده بود میخاست هر طور شده با اردوغان دیدار کنه حتی اگر به قیمت تحقیر شدنشم باشه که شد. و کاش ما مسئولینی داشتیم که به جای ماله کشیدن مسئولیت کارهاشون برغهده میگرفتند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان