تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

روایت عباس عبدی از «جالب‌ترین» دلیل شورای نگهبان برای رد صلاحیت علی لاریجانی

عباس عبدی در واکنش به دلایل رد صلاحیت لاریجانی نوشت: ‏جالب‌ترین علت رد صلاحیت لاریجانی مربوط به مدیریت ۲۰ دقیقه‌ای او در تصویب برجام است. در حالی که خود شورای نگهبان همان روز و بدون معطلی مصوبه مجلس را تایید کرده بود!

عباس عبدی

رویداد۲۴ عباس عبدی، بعد از منتشر شدن نامه محرمانه علی لاریجانی که در آن از علل رد صلاحیت وی گفته شده بود، واکنش نشان داد. عبدی در توئیتی در این باره نوشت: «‏جالب‌ترین علت رد صلاحیت لاریجانی مربوط به مدیریت ۲۰ دقیقه‌ای او در تصویب برجام است. در حالی که خود شورای نگهبان همان روز و بدون معطلی مصوبه مجلس را تایید کرده بود! پاسخ لاریجانی هم جالب است که توضیح می‌دهد کجا تصمیم گرفته شده بود.»

شورای نگهبان نامه‌ای به علی لاریجانی نوشته که در آن دلایل رد صلاحیتش اعلام شده است. این نامه هفت بند دارد که در آن به این موارد اشاره شده است:

۱) مواضع سیاسی و اظهارات در موضوعات مختلف از جمله فتنه سال ۸۸
۲) حمایت از افراد رد صلاحیت شده و دفاع از عملکرد آن‌ها و به کارگیری برخی از آن‌ها در مناصب تحت امر خود
۳) مداخله یکی از فرزندان در قرارداد‌های خدماتی و ساختمانی مجلس در دوره ریاست
۴) اقامت و ادامه تحصیل برخی از منسوبین درجه یک در کشور معاند انگلیس بر خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی
۵) سفر‌های متعدد اعضای خانواده به خارج کشور از جمله اروپا و آمریکا و اقامت دیگر فرزند شما در آمریکا
۶) عدم رعایت اصل ساده زیستی مسئولان مورد تاکید امام و رهبری 
۷) تلقی سهیم بودن در بخش‌هایی از نابسامانی وضع نامطلوب موجود در دولت مستقر

این نامه تقریبا بعد از بعد از ۶ ماه پس از اعلام رد صلاحیت لاریجانی به دست رسیده است و مهر محرمانه هم روی آن خورده است، با این حال توضیحات لاریجانی که درباره بند به بند نامه صحبت کرده، محتوای آن را کاملا نشان می‌دهد و اصالت آن را تایید می‌کند.

لاریجانی پاسخی بسیار بلند به نامه شورای نگهبان داده و به تمام جزئیات دلایل رد صلاحیت خود پاسخ داده است که اطلاعاتی مهمی در را در خود دارد؛ از جمله اینکه رد صلاحیت لاریجانی تصمیم فردی بوده و در شورای نگهبان برای آن رای‌گیری نشده است؛ چنانچه لاریجانی در بخشی از نامه خود چنین می‌نویسد: «بنده اطلاع وثیق دارم که در شورای محترم نگهان نسبت به «سبب رد» رای گیری نشده است.»

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عباس عبدی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
سیدعلی تویسرکانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
4
0
دهان این مردک بی شرف عباس عبدی مثل دهان رویداد24 چاه مستراح یهود و نصارا است ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
4
0
عشق به مقام اول کورت کرد که داماد مطهری شدی چون از علی مطهری معلومه خواهرش چه شکلی هست وازنظرسیاسی چقدر حالیش میشه وهنوز عاشق قدرتی چه خبره دو سه تابرادر لاریجانی اینجا لاریجانی اونجا لاریجانی همه جا. 40 ساله اون بالا بالایی بیا کمی مثل مردم باش وازکم کاری وظلمی که کردی توبه کن وشورای نگهبانو اینقدر تضعیف نکن قدرت پرست
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان