تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰

سلیمی نمین: شورای نگهبان به خطای خود اعتراف کند/ رهبری گفتند ظلم به لاریجانی جبران شود

عباس سلیمی نمین گفت: شورای نگهبان یک صفحه نامه نوشته است و این یک صفحه سست و غیر قابل پذیرش است. از نظر بنده باید یک زمانی این ادله شورای نگهبان اصلاح شود و شورای نگهبان در این زمینه به خطای خودش معترف باشد.

سلیمی نمین: شورای نگهبان به خطای خود اعتراف کند/ رهبری گفتند ظلم به لاریجانی جبران شود

رویداد۲۴ جماران نوشت: عباس سلیمی نمین، چهره سیاسی اصولگرا گفت: ادلّه‌ای که توسط شورای نگهبان برای ردصلاحیت آقای لاریجانی ارائه شده، بسیار سست و غیر قابل پذیرش است.

او افزود: شورای نگهبان یک صفحه نامه برای ایشان نوشته است و این یک صفحه سست و غیر قابل پذیرش است. از نظر بنده باید یک زمانی این ادله شورای نگهبان اصلاح شود و شورای نگهبان در این زمینه به خطای خودش معترف باشد یا همانطور که رهبری گفتند ظلمی صورت گرفته است، این ظلم باید جبران شود. او در مورد پاسخگویی شورای نگهبان نسبت به علل ردصلاحیت‌ها گفت: امروز می‌توانم بگویم شورای نگهبان در این زمینه (ردصلاحیت لاریجانی) دقیق عمل نکرده است و حتما این قضیه جای اصلاح دارد.

به گزارش رویداد 24 اخیرا نامه دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده که در آن به برخی نکات همچون مواضع لاریجانی در حوادث سال ۸۸، رفت و آمد خانواده او به خارج از کشور، حضور نزدیکانش در انگلیس، سهیم بودن در نابسامانی‌های کشور، عدم ساده زیستی و ... اشاره شده است.

این نامه توسط همان فردی منتشر شد که برای نخستین بار فایل صوتی ظریف را نیز منتشر کرد و محتوای آن جزییات جالب و البته عجیبی را درباره دلایل رد صلاحیت لاریجانی نشان می‌دهد. این نامه هفت بند دارد که در آن به این موارد اشاره شده است:

۱) مواضع سیاسی و اظهارات در موضوعات مختلف از جمله فتنه سال ۸۸،

۲) حمایت از افراد رد صلاحیت شده و دفاع از عملکرد آن‌ها و به کارگیری برخی از آن‌ها در مناصب تحت امر خود

۳) مداخله یکی از فرزندان در قرارداد‌های خدماتی و ساختمانی مجلس در دوره ریاست

۴) اقامت و ادامه تحصیل برخی از منسوبین درجه یک در کشور معاند انگلیس بر خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی


 بیشتر بخوانید: چهل سال اعتراض به شورای نگهبان/ رد صلاحیت‌های مهم تاریخ انقلاب به روایت خاطرات آیت الله هاشمی


۵) سفر‌های متعدد اعضای خانواده به خارج کشور از جمله اروپا و آمریکا و اقامت دیگر فرزند شما در آمریکا

۶) عدم رعایت اصل ساده زیستی مسئولان مورد تاکید امام و رهبری

۷) تلقی سهیم بودن در بخش‌هایی از نابسامانی وضع نامطلوب موجود در دولت مستقر

این نامه تقریبا بعد از بعد از ۶ ماه پس از اعلام رد صلاحیت لاریجانی به دست رسیده است و مهر محرمانه هم روی آن خورده است، با این حال توضیحات لاریجانی که درباره بند به بند نامه صحبت کرده، محتوای آن را کاملا نشان می‌دهد و اصالت آن را تایید می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان