تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
صادق زیباکلام در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

روحانی با این تیم اطلاع‎رسانی در دولت، بعید است همان آرای سال 92 را کسب کند

صادق زیباکلام استاد دانشگاه براین باور است که دولت یازدهم اصلاً تیم رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی ندارد و همین موضوع باعث می‌شود سال آینده به‌شدت دچار مشکل شود.
رویداد۲۴صادق زیباکلام استاد دانشگاه براین باور است که دولت یازدهم اصلاً تیم رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی ندارد و همین موضوع باعث می‌شود سال آینده به‌شدت دچار مشکل شود.

دولت یازدهم تا به امروز که نزدیک پایان عمر خود است دستاورد‌های زیادی داشته ولی تیم رسانه‌ای و اطلاع‎رسانی دولت در تبیین این دستاوردها ناتوان بوده‌اند که همین موضوع باعث اعتراضات شدیدی شده است ولی تا به امروز حسن روحانی احتمالاً تحت‌فشار اطرافیانش در نهاد ریاست جمهوری به این اعتراضات هیچ توجهی نداشته است.

جدا از ضعف تیم اطلاع‌رسانی دولت حسن روحانی در تبیین دستاوردهای دولت، این تیم تا به امروز در مقابل تمامی حمله‌ها و هجمه‌های تندروها کاملاً منفعل بوده است. همچنین این مجموعه در ساماندهی اخبار مربوط به دولت هم ناتوان است که نمونه‌اش را در نزدیک به یک هفته شایعه حول محور تغییرات در کابینه روحانی شاهد بودیم به‌طوری‌که دیگر بودونبود تیم اطلاع‌رسانی دولت را بلا موضوع کرده است.
  
در همین راستا صادق زیباکلام، استاد دانشگاه درباره ضرورت تغییر تیم رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی دولت در ادامه ترمیم کابینه در گفت‌وگو با رویداد۲۴، گفت: تیم اطلاع‌رسانی دولت در راستای پوشش و خبرسازی دولت می‌توان گفت یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در مقایسه با دولت‌های گذشته بوده است که جای بسیار تأسف دارد و در این رابطه یک مقداری خود آقای روحانی مقصر هستند.

وی ادامه داد: دولت از زمانی که سرکار آمده است دستاوردهای خوبی را داشته است ولی شاهد بودیم تیم اطلاع‌رسانی دولت نتوانست به‌خوبی این دستاوردها را برای مردم تبیین و تشریح کند که همین موضوع باعث ضعف است حتی اطرافیان روحانی که حلقه درجه اول هستند این افراد هم نتوانستند در این راستا کاری کنند ولی ظاهراً آقای روحانی توجه‏ای  به این موضوع ندارد.
 
زیباکلام افزود: در بحث برجام تیم اطلاع‌رسانی دولت بهتر از این می‌توانست از این توافق دفاع کند. دولت و این تیم می‌توانست بگوید موضوع هسته‌ای در 8 سالی که آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور بود چه بلایی سر مملکت آورد، ولی این موضوعات را هیچ‌وقت بیان نکرد. برجام اگر هیچ دستاوردی نداشت جلوی خیلی از ضررها و مصیبت‌ها را گرفت. تیم اطلاع‌رسانی حتی این را عنوان نکرد اگر برجام هیچ دستاوردی نداشت ولی جلوی جنگ و خونریزی را که گرفت اما این تیم حتی نتوانست به این موضوع هم اشاره کند.

وی تصریح کرد: به نظر من، اصلاً ایراد به تیم اطلاع‌رسانی نیست، این ایراد به خود آقای روحانی است که به این موضوعات با این درجه از اهمیت توجه نکرده و نمی‌کند. که شاید از فرط غرور بیش‌ازحدی است که آقای روحانی دارد و نمی‌خواهد این نقطه‌ضعف بسیار برجسته را حتی ببیند چه برسد به اینکه بخواهد آن را ترمیم کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: با توجه به عملکرد تیم رسانه‌ای و اینکه روحانی هیچ توجهی به این موضوع نمی‌کند یقیناً این موضوع می‎تواند به ضرر روحانی تمام ‌شود منتها آقای روحانی یک شانس بزرگی که آورده و یک ارثیه بزرگی به او رسیده و آن‌هم در حقیقت حمایت چهره‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب، مطبوعات اصلاح‌طلب و مستقل است.

زیباکلام عنوان کرد: به نظر من، اصلاً تیم رسانه‌ای و اطلاع‎رسانی در دولت روحانی وجود ندارد. ظرف این سه سال و نیم گذشته شما یک مورد نمی‌توانید ببینید که این تیم توانسته باشد یک مسئله را پیام‌رسانی کرده باشد و یک دستاورد دولت را توانسته باشد به مردم بگوید.

 وی در پاسخ به این سؤال آیا همین موضوع نمی‌تواند برای دولت آسیب‌زا باشد تأکید کرد: قطعاً این نقطه‌ضعف به ضرر دولت تمام می‎شود. اگر دولت به همین شکل پیش برود، علی‌رغم تلاش و تقلاهای چهره‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب خیلی بعید است که آقای روحانی بتواند همان 19 میلیون رأی سال 92 را در انتخابات 96 کسب کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ماسال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
0
0
اینم دستاوردهای دولت برای بنده:
1.مزرعه ام را با چهار صد هزار تومان بیمه کردم ،خسارت را نوشتند ولی یک اشکال من درآوردی باعث شد که هنوز که هنوزه از دریافت خسارت عاجز باشم و هیچ نهادی هم پاسخگو نیست.(بجز بنده 100نفر کشاورز دیگر نیز همین شرایط را دارند -منطقه صومعه سرا)
2 - خانم بنده بعلت تغییرات شناسنامه ای و تغییر شماره ملی یارانه اش قطع شده(از یک سال پیش)و هیچ نهادی پاسخگو نیست ،حتی به تهران زنگ زدم و پاسخ ها از سر بازکنی بود .3.مهر نود چهار باز نشست شدم از پاداش خبری نیست .
ایا این دولت راستگویان است یا دورویی و دورغگویان.دیوانه باشم اگر به روحانی رای بدم ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
0
علاوه بر اینها حذف یارانه ها و افشا شدن حقوق های میلیونی هم در کمتر شدن رای ها بی تاثیر نخواهد بود
میلاد هما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
ایران را تا 50 سال عقب مانده کرد .هسته ای را به باد داد.خون شهدای هسته ای را به باد داد. اعتبار مردم ایران را در جهان کم کرد. حقوق های نجومی یعنی بی احترامی به ملت ایران و شهدا . پای بیگانگان و مخالفان را به کشور باز کرد و خیلی خیانتهای دیگر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان