تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۲ دی ۱۴۰۰
گل گهر هیچ کار غیرقانونی انجام نداد

حمایت امیر قلعه‌نویی از استقلال و پرسپولیس

سرمربی گل گهر حضور در آسیا را حق استقلال و پرسپولیس دانست.

حمایت امیر قلعه‌نویی از استقلال رویداد۲۴  تیم های آلومینیوم اراک و گل گهر سیرجان برگزار کننده حساس ترین دیدار هفته یازدهم لیگ برتر خواهند بود. گل گهر بعد از 3-0 شدن سه بازی اش از صدر تا رتبه هشتم سقوط کرد و اینک به دنبال برگشتن به جمع مدعیان است.

به چند دلیل باید از آلومینیوم تعریف کنم

امیر قلعه نویی، سرمربی گل گهر در نشست خبری پیش از بازی با آلومینیوم گفت: از حضور در شهر خوب اراک خوشحال هستم. جا دارد از تیم خوب آلومینیوم به چند دلیل تعریف کنیم. اولا به خاطر نتایجی که می گیرد؛ دوم به خاطر فوتبالی که بازی می کند و سوم به خاطر اینکه یکی از تیم های کم هزینه لیگ است. باید به آقای خطیبی، دستیارانشان و مدیریت آلومینیوم تبریک گفت. آلومینیوم در این چند هفته نشان داده که تیم سخت کوشی است. از تیم هایی است که کم گل می خورد، فوتبال با برنامه ای بازی می کند و این نشان می دهد که فردا بازی سختی خواهیم داشت. ما هم تیم گل گهر هستیم. با توجه به اتفاقاتی که برایمان رخ داد بیشتر تمرکزمان را روی کارهای روحی و روانی گذاشتیم. خوشبختانه بچه ها به شرایط ایده آل روحی رسیدند و امیدواریم که هرکسی که لیاقتش را دارد به پیروزی برسد.

گل گهر هیچ کار غیرقانونی انجام نداد

من در مورد این سوال نباید صحبت کنم چون به آدم های حقوقی بر می گردد. خدا شاهد است که تیم گل گهر هیچ کار غیرقانونی انجام نداد. ما آمدیم و خواستیم به فوتبال این کشور خدمت کنیم و بازیکنی که 60-70 هزار دلار بوده را جذب کردیم نه بازیکنی که یک میلیون دلار قیمت دارد. بازیکنی در ترکیه انتخاب کردیم که قراردادش ماهیانه 3 هزار دلار است و آینده خیلی خوبی دارد. ما به عدالت فدراسیون، کمیته استیناف و انضباطی اطمینان داریم. به خودمان هم اطمینان داریم. 15 سال پیش می گفتیم زیرساخت ها را درست کنید ولی دشمنان می گفتند چون فوتبال بلد نیست در این مورد صحبت می کند و الان چوبش را داریم می خوریم. شما بروید ببینید در لیگ دو بازیکن ماهیانه 3 هزار دلار داریم؟ این خودش، خدمت به فوتبال است.

نتیجه فوتبال باید در زمین مشخص شود

مطمئن هستیم که چه قانونا و چه شرعا خلافی انجام ندادیم. نتیجه فوتبال باید در زمین مشخص شود؛ اگر بردی باید بروی خسته نباشید بگویی و خدا را شکر کنی، اگر باختی هم باید سرت را بالا بگیری و به حریف خسته نباشید بگویی. ما کار خودمان را انجام می دهیم. تبلیغات منفی زیادی علیه ما شد و در اول فصل گل گهر را با پاری سن ژرمن مقایسه کردند. از این تریبون می گوییم که بیایید قراردادها را از جمله قرارداد امیر قلعه نویی را اعلام کنید تا مردم ببینند. از خودمان هم شروع می کنیم. چرا کسی از این استقبال نمی کند؟ این نشان می دهد که راه ما درست بود و امسال هم با همه مشکلات و تبلیغات منفی راه خودمان را ادامه می دهیم. این نشان می دهد که گل گهر در حال تبدیل شدن به قطب است و دوستان نمی خواهند. یک شهر 350 هزار نفری و با یک سری مردم کویر نشین با صداقت در حال انجام کارهای خوبی هستند. استان کرمان در حال خدمت به ورزش است و نباید دلسردشان کنیم.

نباید فوتبال را از این مردم بگیریم

چند مقوله در جامعه داریم؛ امنیت، اقتصاد، بهداشت و یکی هم ورزش است. یک گروه هایی آمدند که در ورزش هزینه می کنند. همین آلومینیوم اراک یک بخش خصوصی است و یک بنده خدایی آمده با شرایط بد اقتصادی نشاط به جامعه تزریق می کند؛ جامعه ای که 12 میلیون کارگرش 4 میلیون پول می گیرد و 12 میلیون نفر آن زیر خط فقر است. وقتی چنین نشاطی به این جامعه داده می شود کار خوبی نیست؟ چنین کاری را نکنید. فوتبال عشق مردم است. از روزهایی که آلومینیوم نتایج خوبی می گیرد ببینید نشاط مردم چقدر بیشتر شده است. مردم که در بدترین شرایط اقتصادی هستند و آرامش ندارند، اگر فوتبال را هم بگیریم باید چه کار کنند؟ مردمی که عده از آنها سالی یک بار گوشت نمی خورند چرا باید فوتبال را از آنها بگیریم. کسی که به ورزش خدمت می کند از صد تا حج بهتر است.

آسیا حق استقلال و پرسپولیس است

من خبر حذف را نشنیدم. استقلال، پرسپولیس، سپاهان و فولاد در زمین از نظر فنی مجوز آسیا را گرفتند. باید همه از رئیس فدراسیون گرفته تا وزیر ورزش و رئیس جمهور کمک کنند تا این تیم ها به آسیا بروند. قشنگی فوتبال این است که برد و باخت هایش در زمین مشخص شود. این تیم ها هم سال گذشته در زمین به این مهم رسیده اند و اگر بخواهند به خاطر مسائل دیگر حذف شوند خیلی خوب نیست. باید همه کمک کنند و دست به دست هم دهند تا هر تیمی که مشکلی دارد، دغدغه هایش رفع شود. ولی این نباید مُسکن باشد. این حرف ها را من 15 سال پیش گفتم و دوباره هم می گویم که بروید قوانین و زیرساخت ها را درست کنید که دیگر به مشکل نخوریم. استقلال، پرسپولیس، سپاهان و فولاد در زمین مجوز گرفتند و باید بروند. قشنگی نتیجه فوتبال در زمین است و خود تماشاگر هم بیرون از زمین را نمی پسندد. شما بروید به یک تماشاگر بگویید که ما بیرون از زمین بردیم، هیچ استقبالی نمی کند.

تا دلتان بخواهد مصدوم و محروم داریم

مصدوم و محروم تا دلتان بخواهد داریم. بعضی از بازی ها خود آن بازی نیست و یکهو می بینی 10 امتیاز شما را عقب می اندازد. بازی قبل ما هم این گونه بود. دو سه بازیکن مصدوم داریم و از کادر پزشکی تشکر می کنیم که در تلاش هستند تا آنها را برسانند ولی چند بازیکن کلیدی مان را نخواهیم داشت. امیدوارم فردا بازی خوبی داشته باشیم. آلومینیوم تیمی شایسته است و مربی اش آقای خطیبی، یک مربی جوان است که هر جا رفته لیاقت خود را نشان داده است. گل گهر هم یک مجموعه خوب است که نزدیک 80 دقیقه هفته گذشته فوتبال خوبی انجام داد و امیدوارم که فردا بازی خوبی داشته باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان