تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

مورد تازه مردسالاری در کتاب‌های درسی

انتشار بخشی از محتوای کتاب دوازدهم متوسطه دوم ویژه دختران در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده است.

رویداد۲۴ پژند سلیمانی، نویسنده و فعال رسانه‌ای در نقد بخشی از محتوای این کتاب در صفحه شخصی خود چنین نوشته است:

مدیریت خانواده و سبک زندگی ویژه‌ی از بین بردن عزت نفس دختران؟! این دیگر چیست؟ کتاب را هم جنسیتی کرده‌اید؟ کتاب شیوه‌ی زندگی ویژه‌ی دختران درآورده‌اید یا کتاب (ویژه‌ی تخریب عزت نفس دختران)؟

این‌ها دیگر چه چیز‌هایی هستند؟! کاش دست کم با دو سه روانشناسی که علوم و شیوه‌های شکست‌خورده را می‌شناسند و آگاهند، مشورت می‌کردید. انسان‌ها تمایلات، سلایق و استعداد‌های متفاوتی دارند. خانم آتوود ببیند شک نکنید شکایت می‌کند که شما از روی «قصه‌ی ندیمه/ سرگذشت ندیمه» کپی کرده‌اید!

نوشته‌اید احترام به پدر و مادر واجب است! به حرفشان گوش بدهید و صدایتان را بالا نبرید! جامعه پر است از برخی پدر و مادر‌هایی شبیه پدر مادر بابک خرمدین! زیادند کسانی که بچه‌هایشان را به چه کار‌هایی که وا می‌دارند، بزرگ‌تر، پدر و مادر زمانی جایگاه ارزشمند دارد که مادری و پدری کند.

جای دیگر نوشته‌اید: نیاز زندگی به ازدواج کردن و داشتن تکیه‌گاه است؟! پس آن‌هایی که شوهران بد، معتاد، کج‌دست و... هستند را ندیده‌اید؟

تکیه‌گاه یعنی چه؟ یعنی مرد را در حد یک دیوار پایین می‌آورید؟ همدلی کلمه‌ی کاملی نبود برای تحقیر زنان و گفتید تکیه‌گاه هم بهش اضافه کنید؟!

الان وقت همدلی‌ست و برابری.

حیف این همه کاغذ و این همه هزینه و این همه وقتی که از بچه‌ها تلف می‌کنید.

باشد که بیندیشید و رستگار شوید!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان