تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۸ دی ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲۷ نظر
خلبان پیشکسوت نیروی هوایی:

محسن رضایی سوار F5 شد، به اندازه سه پلاستیک بالا آورد +فیلم

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی ارتش از ماجرای انتقال آقای محسن رضایی از آبادان به تهران با جنگنده f-۵ ارتش و بد شدن حال او خاطره‌ای جالب تعریف کرد.

رویداد۲۴ یک خلبان پیشکسوت نیروی هوایی ارتش ماجرای انتقال محسن رضایی  با جنگنده f-۵ ارتش را تعریف کرده و گفته محسن رضایی به اندازه سه پلاستیک بالا آورد. این درحالی است که محسن رضایی در مصاحبه ای از این پرواز به عنوان خاطره ای شیرین یاد می کند که در آن حتی برای دقایقی به عنوان خلبان هدایت هواپیمای جنگنده f-5 را به عهده گرفته است!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محسن رضایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
3
25
کاری که در اقتصاد کشور می شود !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
11
6
دروغگو شاخ و دم نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
16
10
اینقدر حالم از سایت شما بهم خورد که 4 پلاستیک بالا آوردم
پاسخ ها
طهماسب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
اینکه اصل خبرش مال رسانه اصولگراهاس. اگه میخوای بالا بیاری برا اونا بالا بیار
:))
سعید آبدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
3
17
لابد شب قبل از پرواز سردار رضایی خیلی پرخوری کرده بوده که با این پرواز فقط کم مانده بوده معده ایشان در پلاستیک چهارم بیفته..!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
1
12
ادم عادی سوار بشه بدونه آموزش امکان مرگش هم هست خلبان بی تجربه حال چه برسه زنده مانده ....
مهدی
|
Germany
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
2
12
خییییییییلی با حال بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
8
1
الان یعنی چی هدفت چی هست ازاین قصه چرا تو این مدت نگفتی
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
9
1
حداقل اینقدر مردانگی داشته که سوار بشه خود خلبانان عزیز هم میدانند این امر برای کسی که قبلا آموزش ندیده بسیار سخت و غیر قابل تحمل است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
اگر کسی بدون آموزش اینکار را بکند باید به کم خردی او هم شک کرد.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
7
1
«رضایی در مصاحبه ای از این پرواز به عنوان خاطره ای شیرین یاد می کند که در آن حتی برای دقایقی به عنوان خلبان هدایت هواپیمای جنگنده f-5 را به عهده گرفته است!»


لطفاً فیلم مصاحبه آقای رضایی یا متنش را هم در سایت بذارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
1
3
آقای محسن رضایی شما اشتباه کردی که هدایت هواپیما را بعهده گرفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
0
6
خلبانی فرماندهی عملیات کربلای ۴ چه شود
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
7
1
سلام، این بنده خدا میخواد با این حرفش دکتر رضایی را تحقیر کنه، اما خدا به انسانها عزت میده، کسی که برای اولین بار حتی سوار ماشین هم بشه حالش بد میشه تا برسد به هواپیمای جنگی، البته اینها بخاطر شکستها و عقب نشینی های متعدد، بارها سیلی سردار رضایی را چشیده اند، از ایشان وسپاه عقده به دل دارند،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
6
1
چقدر این سایت دروغگویی میکنه نمیشه یه خبرراست بزارید
پاسخ ها
نازیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
تحریف نشده که. فیلم یه مصاحبه از پیشکسوت ارتش بوده که گفته. تازه مصاحبه مال سازمان تبلیغاته (خبرگزاری مهر)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
بدبخت فکر کرده محمد رضا پهلوییه
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
1
1
سردار بختیاری محسن رضایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
1
7
خخخخخخخ
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
7
1
در حالی که ما در حال جنگ اقتصادی با امپریالیست و صهنیست جهانخوار هستیم باید این مسائل این چنین بی ارزش در جهت بی اعتبار کردن سکاندار اقتصادی کشور مطرح شود در حالیکه ایشان دوره ستاد و فرماندهی را تکمیل کرده اند. و این وصله ها به نخبه اقتصادی نمی چسبد.
علی صالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
0
4
سردار رضایی ماشاالله هم در پر گویی و خالی بندی ید طولانی دارن هم در پر خوری و هم لاف گزاف ایشان تمامی ندارد هم فریبکار خوبی هستند دیدید که خودشان گفتند در عملیات کربلای 4 هم عملیات فریبکاری انجام دادن البته فریب رزمنده ها و فریب خودشان نه فریب دشمن و نفر اول همه دوره های کاندیداتوری ریاست جمهوری ایشان اقتصاد هم خوب بلدن معدل شون 19 و خورده ای بوده البته اون خورده ایش بیشتر بکار میاد الان هم سکان اقتصاد کشور را بدست گرفتن خدا کند این عملیات فریب اجرا نکنند چون دیگه مردم مثل همون غواصان دست بسته هستن و فرو میرم در قهر اقیانوس فلاکت . هلاکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
تو یا پدر تو اون موقع کدوم سوراخ قایم بودید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
0
7
بالا آوردن او سال هاست که ادامه دارد!
دزفولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
6
0
آقا محسن تاج سر همه جنگجویان هشت سال دفاع مقدس هست
اما خودمون هستیم توجاده شوشتر به مسجدسلیمان تو مینی بوس مسافرها چهار پلاستیک بالا میآوردند ایشون که سوار f5شده عیبی نیست
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
3
0
آخه نامرد، خیلی ها همین که سوار اتوبوس میشن چند تا پلاستیک بالا میارن چه برسه به هواپیما
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
1
0
رضا ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
البته اینها بخاطر شکستها و عقب نشینی های متعدد، بارها سیلی سردار رضایی را چشیده اند، از ایشان وسپاه عقده به دل دارند،
تاریخ رو وارونه سازی کردید برا خودتون.همه میدونن اول جنگ چه افرادی طرح زمین بدهیم زمان بخریم رو پیشنهاد میدادن.تازه های خیلی از نیروهای شبه نظامی طرز استفاده از تفنگ و نارنجک هم بلد نبودن چطور میخواستن جلوی ارتش و توان رزمی عراق رو بگیرن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
1
0
پس از عملیات ثامن‌الائمه (ع) شهید یوسف کلاهدوز، شهید محمد جهان‌آرا، شهید فلاحی، محمدجواد فکوری و شهید موسی نامجو هیأتی از فرماندهان بودند که از منطقه عملیات به تهران می‌آمدند تا گزارش عملیات را خدمت امام (ره) بفرستند که هواپیمای C۱۳۰ دچار سانحه شد و آن عزیزان به شهادت رسیدند. پس اساساً بحث آمدن آقای رضایی با F۵ به تهران در عملیات ثامن الائمه (ع) مطرح نیست.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،‌ قرار بر این شد که محسن رضایی خدمت امام رفته و‌‎ ‎‌از ایشان کسب تکلیف کند. برای اجرای این تصمیم، مسأله زمان رفت و برگشت از منطقه دزفول تا تهران به وسیله ماشین و وقتی‌‎ ‎‌که صرف آن می‌شد، بسیار حائز‌‎ ‎‌اهمیت بود.

این روزها در فضای مجازی مطرح شده است که محسن رضایی با یک فروند F۵ به خدمت امام (ره) برای گزارش عملیات ثامن الائمه (ع) رسیده است، اما اصل ماجرا چیست؟

پس از عملیات ثامن‌الائمه (ع) شهید یوسف کلاهدوز، شهید محمد جهان‌آرا، شهید فلاحی، محمدجواد فکوری و شهید موسی نامجو هیأتی از فرماندهان بودند که از منطقه عملیات به تهران می‌آمدند تا گزارش عملیات را خدمت امام (ره) بفرستند که هواپیمای C۱۳۰ دچار سانحه شد و آن عزیزان به شهادت رسیدند. پس اساساً بحث آمدن آقای رضایی با F۵ به تهران در عملیات ثامن الائمه (ع) مطرح نیست.

چه زمانی محسن رضایی با یک فروند F۵ خدمت امام (ره) رسید؟
قبل از عملیات فتح‌المبین، شواهد و قرائن نشان می‌دهد که ممکن است دشمن آماده مقابله باشد و موفقیت عملیات در بین فرماندهان با تردید رو‌به‌رو می‌‌شود. برای برطرف شدن این تردیدها قرار می‌شود که محسن رضایی با یک فروند جنگنده با سرعت زیاد خدمت حضرت امام (ره) برسد و کسب تکلیف کند و به منطقه برگردد که ایشان با پرواز مذکور با سلامتی کامل به تهران و سپس به جماران می‌رود و پس از ملاقات با حضرت امام خمینی رضوان الله علیه و دریافت نظر ایشان مبنی بر انجام عملیات با همان پرواز با سلامتی کامل به منطقه برمی‌گردد.

سپهبد شهید علی صیاد شیرازی که در آن مقطع فرمانده نیروی زمینی و در جریان جزئیات این تصمیم بوده و خود ایشان در قرارگاه مرکزی و همان عملیات حضور داشته‌اند، این ماجرا را دقیق روایت کرده‌اند که با روایت اسنادی، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس کاملاً تطبیق دارد.

بخشی از روایت شهید صیاد شیرازی عبارت است از:

... برای اجرای عملیات فتح‌المبین موضوعی برای ما ایجاد نگرانی‌‎ ‎‌کرده بود و آن وضعیت ماه در آسمان بود که ما بایستی در شب‌های مهتابی‌‎ ‎‌عمل می‌کردیم که این مهتاب اواسط شب از نور کمی برخوردار باشد و اواخر‌‎ ‎‌شب تقریباً غروب کند. اسفندماه بود و طبق محاسباتی که داشتیم، این شرایط‌‎ ‎‌در هفده ـ هجده فروردین‌ماه فراهم می‌شد. گرم این محاسبات بودیم که‌‎ ‎‌دشمن پیش‌دستی کرد و قبل از اینکه ما به او حمله کنیم زودتر به ما حمله کرد.‎... فشار‌‎ ‎‌آن قدر زیاد شد که در قرارگاه عملیاتی کربلا برادران ارتش و سپاه به این‌‎ ‎‌نتیجه رسیدند که ما در این شرایط سخت، در این تنگنایی که واقعاً نمی‌دانیم‌‎ ‎‌چه باید کنیم؛ برویم از فرمانده معظم خودمان کسب تکلیف کنیم، که چکار‌‎ ‎‌باید کرد؟ حتی اگر قرار باشد عملیات هم صورت بگیرد، بهتر است از ایشان‌‎ ‎‌بخواهیم که استخاره هم کنند که آیا عملیات کنیم یا خیر؟

با آن وضعیت‌‎ ‎‌طرح ناقص و آن شرایط پیچیده، یا بایستی فرمانده محترم کل سپاه می‌رفت یا‌‎ ‎‌خود بنده که آن موقع مسؤول نیروی زمینی ارتش بودم و نمی‌شد هر دو‌‎ ‎‌نفرمان با هم برویم. باید یکی از ما در جبهه می‌ماندیم و اوضاع جبهه را کنترل‌‎ ‎‌می‌کردیم. قرار بر این شد که آقای محسن رضایی خدمت حضرت امام رفته و‌‎ ‎‌از ایشان کسب تکلیف کنند. برای اجرای این تصمیم، مسأله زمان بسیار حائز‌‎ ‎‌اهمیت بود و رفت و برگشت از منطقه دزفول تا تهران به وسیله ماشین و وقتی‌‎ ‎‌که صرف آن می‌شد.

سرهنگ خلبانی از افسران بسیار شجاع نیروی هوایی در قرارگاه مسؤولیت‌‎ ‎‌رابط نیروی هوایی را داشت ـ شهید حق‌شناس ـ ایشان مذاکرات ما را شنید و‌‎ ‎‌متوجه شد که چنین مشکلی داریم. گفت: اگر مایل باشید من به مسؤولیت شما،‌‎ ‎‌با هواپیمای اف ۵ شکاری دو کابینه یک نفر از شما را ظرف بیست دقیقه به‌‎ ‎‌تهران می‌برم و بیست دقیقه هم برمی‌‌گردانم. منتهی چون تا حالا چنین کاری‌‎ ‎‌صورت نگرفته، مسؤولیتش به عهده من نیست. باید خودتان مسؤولیتش را قبول‌‎ ‎‌کنید. ‌

برادرمان آقای رضایی پذیرفتند و گفتند: من حاضرم، بروم. البته بعداً ما‌‎ ‎‌مطالعه کردیم، متوجه شدیم که واقعاً برای کسی که بخواهد توی هواپیمای‌‎ ‎شکاری، حتی بنشیند، کاری هم نکند بدون استفاده از تجهیزات، چقدر‌‎ ‎‌خطرات وجود دارد. چون با سرعت زیاد می‌رود، حتی احتمال ایست قلبی هم‌‎ ‎‌وجود دارد. ولی به هر حال این خداوند متعال است که روحیه و توکل به‌‎ ‎‌رزمندگان و فرماندهان می‌دهد و این شجاعت و جسارت را به وجود‌‎ ‎‌می‌آورد.

لذا ما دیدیم خیلی راحت این کار عملی شد. برادرمان آقای‌‎ ‎‌رضایی ظرف بیست دقیقه رفتند به تهران و شاید مثلاً نیم ساعت هم طول‌‎ ‎‌کشید تا جماران رسیدند. ده ـ پانزده دقیقه هم خدمت حضرت امام (ره)‌‎ ‎‌بودند، نیم ساعته برگشتند تا فرودگاه و بیست دقیقه‌‌ای هم برگشتند تا دزفول.‌‎ ‎‌حدوداً بعد از دو ساعت، آنچه را که ما می‌خواستیم انجام شود، صورت‌‎ ‎‌گرفت. ... وقتی ایشان آمد‌‎ ‎‌دیدیم از چهره‌اش شادابی و نشاط و امیدواری و قوت قلب می‌بارد. همین‌‎ ‎‌خودش خیلی برای قرارگاه کربلا مهم بود، مطمئن شدیم که ایشان با دست پر‌‎آمده است.

گفتیم خوب امام چه فرمودند؟ راهکاری دادند؟ آیا تاکتیک‌‎ ‎‌عملیاتی را به ما نشان دادند؟ گفت: نه، امام خیلی با آرامش، تشریح وضعیت‌‎ ‎‌سخت ما را گوش نمودند و تبسمی کردند و بعد از تبسم یک اطمینان قلبی‌‎ ‎‌دادند و فرمودند: «هیچ نگران نباشید و همچنان هم باید مصمم باشید که‌‎ ‎‌عملیاتتان را انجام بدهید». درخواست کردم استخاره کنند. گفتند: «استخاره‌‎ ‎‌لازم نیست ولی اگر مایلید که از قرآن هم قوت قلب بگیرید به نیت طلب خیر،‌‎ ‎‌قرآن را باز کنید و خداوند قلبتان را قوی بکند و حتماً موفقید ان‌شاءاللّه.»‌‎ ‎‌

خوب ما باید همانی را که امام تکلیف کرده بودند، اجرا می‌کردیم. تکلیف‌‎ ‎‌اول ما این بود که عملیات را باید انجام دهیم. همه یکپارچه مصمم شدیم که‌‎ ‎‎‌عملیات انجام شود. کسی را نداشتیم که شک و تردید داشته باشد. طلب خیر را‌‎ ‎‌نیت کردیم و قرآن را باز کردیم که این صحنه در تاریخ ثبت شد. به لطف خداوند متعال سوره فتح آمد و این برای ما خیلی پرمعنا بود‌‎ ‎‌و معلوم بود که خداوند اصلاً می‌خواهد حداکثر قوت قلب را به ما بدهد.‌‎ ‎‌آیات شریفه سوره فتح را یکی از برادران با صوت خوشی خواندند. برادران‌‎ ‎‌اشک شوق می‌ریختند. واقعاً صحنه فراموش‌نشدنی بود، حالت عجیب‌‎ ‎‌خوشی پیدا کرده بودیم. بعد از خواندن این آیات همگی قوی‌تر، شاداب‌تر،‌‎ ‎‌مهیاتر برای عملیات آماده گشتیم. عملیات را شروع کردیم.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان