تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۱ دی ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

مخالفت کمیته علمی کرونا با بازگشایی مدارس/ چرا مدارس تعطیل نمی‌شود؟

سویه اومیکرون در ۱۲ استان کشور تاکنون شناسایی شده است. دبیر کمیته علمی کرونا هم گفته نمی‌توانیم بگوییم تنها موارد ابتلا به اُمیکرون در کشور همین تعداد مواردی است که تایید شده، ۱۰۰ درصد تعداد موارد اُمیکرون بیش از این است. شرایطی که موجب نگرانی برخی از خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس شده است.

چرا مدارس تعطیل نمی‌شود؟

رویداد۲۴ روزهای امتحانات دانش‌آموزان از سر رسیده و برخی خانواده‌ها و دانش‌آموزان همچنان خواهان تعطیلی مدارس و مجازی شدن آموزش هستند.

پس از شناسایی و انتشار ویروس اومیکرون در کشور بود که نگرانی برخی از خانواده‌ها برای ابتلای فرزندانشان در مدارس بالا گرفت. اگرچه متخصصان بارها گفته‌اند خطر سویه اومیکرون از دلتا کمتر است اما سرعت انتشار آن بیشتر است.

سویه اومیکرون در ۱۲ استان کشور تاکنون شناسایی شده است. البته پیام طبرسی، دبیر کمیته علمی کرونا در این مورد گفته: «نمی‌توانیم بگوییم تنها موارد ابتلا به  اومیکرون در کشور همین تعداد مواردی است که تایید شده، ۱۰۰ درصد تعداد موارد اومیکرون بیش از این است.»

مخالفت کمیته علمی کرونا با بازگشایی مدارس

دبیر علمی کرونا درباره وضعیت مدارس در شرایط فعلی کرونا به ایسنا گفته: «کمیته علمی از همان ابتدا اعلام کرد که مخالف بازگشایی مدارس به صورت کامل است. اینکه دانش آموزان در کلاس‌هایی که نه تهویه دارد و نه فضای درستی دارد، درست نیست. اینکه یک روز در هفته به صورت منتخب و با تعداد کم دانش آموزان حضور داشته باشند، ممکن است موردی نداشته باشد، اما اینکه قرار باشد که هر روز تعداد زیادی از دانش آموزان را به مدرسه بیاوریم، خطرناک است.»

او درباره واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال، گفت: «واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال در حال بررسی در ستاد است و به محض نتیجه گرفتن، اعلام می‌شود.»

حالا بسیاری از خانواده‌ها با ابراز نگرانی در این مورد می‌گویند بهتر است که در چنین شرایطی بار دیگر آموزش مجازی از سر گرفته شود.


بیشتر بخوانید: ایران در محاصره اومیکرون/ پاشنه آشیل کرونا در مدارس


تست پی‌سی‌آر برای حضور در مدارس الزامی است؟

اخیرا نوری، وزیر آموزش و پرورش گفته بود: «شرط تزریق واکسن و ارائه تست منفی کرونا برای حضور دانش آموزان در مدارس حذف شده است.» البته طولی نکشید که معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: «داشتن تست منفی پی‌سی‌آر برای افرادی که واکسن دریافت نکرده اند جهت حضور در مکان‌هایی همچون مدرسه الزامی است.»

او همچنین روز گذشته گفت: «حضور مجازی و یا حضور در ساعاتی غیر از زمانی که افراد واکسینه شده در مدارس حضور دارند، یکی از موضوعاتی بود که در جلسات متعدد با عزیزان آموزش و پرورش مطرح شده است.»

تعطیلی مدارس به بهانه‌های مختلف پیش از کرونا

تجارت‌نیوز در گزارش‌های مختلف به وضعیت مدارس در شرایط فعلی کرونا پرداخت. بسیاری از خانواده‌ها و دانش‌آموزان نسبت به آموزش حضوری مدارس واکنش نشان دادند که در ادامه برخی از نظرا ت را می‌خوانید.

«زمانی که خبری از کرونا نبود به بهانه‌های مختلف مدارس را تعطیل می‌کردید. حالا که جان فرزندانمان در میان است تعطیل نمی‌کنید؟»

«ا ز کلاس ما کرونا گرفتند و طرف متوجه نشده است. ممکن است بسیاری ناقل هم شده باشند حتی خود من!»

«برام سوال است منطقه‌ای که تا چانه دانش‌آموزان برف زده چطور در و پنجره‌ها را باز کنند؟»

«لطفا مدارس را تعطیل کنید. این چه منطقی است که در و پنجره‌ها باز باشد تهویه انجام می‌شود. هوا سرد و فرزندان ما سرما می‌خورند.»

«عاجزانه از شما می‌خواهم تا بیشتر از این خانواده‌ها در این وضعیت اقتصادی گرفتار نشده‌اند، مدارس را تعطیل کنید.»

موافقان آموزش مجازی نمره کیلویی می‌خواهند!

در این میان برخی هم موافق آموزش حضوری در مدارس هستند. آنها بر این باورند که آموزش مجازی به یادگیری دانش‌آموزان لطمه زده است.

«اکثر کسانی که خواستار تعطیلی مدارس هستند دانش‌آموزان ضعیف هستند که سیستم مدرسه آنلاین و نمره کیلویی به آنها ساخته است.»

«به نظر من اصلا تعطیل نکنید چون وقتی تعطیل می‌کنید همه در کلاس مجازی گیج می‌شوند. اصلا نمی‌توان متوجه درس‌ها به ویژه ریاضی شد. الان من کلاس هفتم هستم و می‌دانم اگر تعطیل کنید برای ریاضی با مشکل مواجه می‌شوم. پس به نظر من به هیچ عنوان تعطیل نکنید. کسانی که می‌گویند تعطیل کنید در درس‌هایشان خوب نیستند و می‌خواهند مجازی شود تا با تقلب درس بخوانند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
0
3
وقتی همه اومیکرون گرفتن نمره کیلویی میفهنی چیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
0
1
عزیز شما که مجازی هیچی نمیفهمی دلیل نمیشه که بقیه دانش اموزان هم مجازی هیچی نفهمند دانش اموزی که بخواهد درس بخواند مجازی هم میتواند بخواند ولی کسی که نخوادبخواند حصوری هم درس نمیخواند اتفا قا اموزش مجازی مزایایایی از جمله اینکه میتونی بهترین کلیپ ها رو از شبکه شاد پیدا کنی حتی چند مرتبه اونا رو نگاه کنی و یاد بگیری دارد مگر اینکه حوصله نگاه کردن کلیپ و نداشته باشی یا۰۰۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
0
الان بنده دانش آموز سال دهم هستم و به اومیکرون مبتلا شده ام
اونم موقع امتحانات که به زور میتونم درسامو بخونم
این همه راهکار هست بعد شما میگید حضوری بیایم
چون نمره کیلویی به ما ساخته؟
نظرات شما
پیشخوان