تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۶ دی ۱۴۰۰

آخرین اخبار از امدادرسانی به سیل زدگان کنارک

رسیدگی به وضعیت سیل زدگان در کنارک همچنان ادامه دارد و وزیر نیرو امروز پنج‌شنبه ۱۶ دی ماه برای بررسی مجدد از وضعیت امدادرسانی، به این شهر سفر کرده است.

آخرین اخبار از امدادرسانی به سیل زدگان کنارک
رویداد۲۴ علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو برای بررسی مجدد از وضعیت امداد رسانی به مردم کنارک وارد این شهرستان شد.

 وزیر نیرو به همراه مدیر عامل شرکت توانیر، معاون هماهنگی توزیع توانیر و هیات همراه جهت بررسی مجدد وضعیت امداد رسانی به مردم کنارک وارد این شهرستان شد.

علی‌اکبر محرابیان روز سه‌شنبه به منظور بررسی وضعیت مناطق آسیب دیده ناشی از بارندگی وارد این منطقه شد که پس از بررسی وضعیت امداد رسانی در این منطقه به استان هرمزگان سفر کرد.

وزیر نیرو شامگاه چهارشنبه طی نشستی با حضور رییس جمعیت هلال احمر کشور، استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مدیران این استان به صورت ویدئو کنفرانس جویای وضعیت امداد رسانی شهرستان کنارک شد.

خسارت صد‌ها میلیارد تومانی بارندگی‌های اخیر به بخش کشاورزی شهرستان چابهار

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار اظهار کرد: برآورده‌های پس از وقوع سیل، حکایت از خسارت سنگین به بخش کشاورزی شهرستان چابهار دارد.

نورالدین میرلاشاری در گفتگو با ایسنا- افزود: پس از کاهش بارندگی ها، کارشناسان جهاد کشاورزی به مناطق آسیب دیده شهرستان اعزام و در حال بررسی آخرین وضعیت خسارت وارده به کشاورزان هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه راه دسترسی به بسیاری از مزارع و باغات هم‌چنان مسدود می‌باشد و نمی‌توان برآورد دقیقی از حجم خسارات وارده داشت، اما آنچه مسلم است برآورد ریالی حجم خسارات بالغ بر صد‌ها میلیارد تومان می‌باشد.

میرلاشاری عمده این خسارات به بیش از ١٢ هزار هکتار باغات و اراضی زراعی آبی و دیم زیر کشت پیاز، گوجه فرنگی، هندوانه، یونجه، بادمجان و سورگوم و ماش اعلام کرد و گفت: به بیش از ٢٠٠ هکتار سیستم‌های نوین آبیاری، سیل بند‌های حفاظتی مزارع و باغات، ١۵٠ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال آبیاری عمومی، بندسار‌ها و جاده‌های دسترسی به مزارع و جایگاه‌های سنتی دام نیز خسارت شدید وارد شده است

خسارت ٧٠ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر در شهرستان قصرقند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرقند اظهار کرد: در برآورد اولیه خسارت در بخش کشاورزی شهرستان قصرقند، به ۸۵هکتار از اراضی زراعی قصرقند شامل مزارع هندوانه، گوجه، پیاز، فلفل، کدو و سایر محصولات و ۳۰۰هزار متر مکعب بندسار‌های دیم،۱۵رشته قنات، دو کیلومتر جاده دسترسی، ده هکتار سیستم آبیاری تحت فشار،۵۰۰متر کانال آبیاری عمومی، وده حلقه چاه خسارت وارد شده است.

عبدالناصر رئیسی در گفتگو با ایسنا افزود: میزان برآورد اولیه خسارت وارده به کشاورزان بیش از ٧٠ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: میزان بارندگی‌های اخیر در شهرستان قصرقند، ۵۵میلمتر اعلام شده است.


بیشتر بخوانید: سیل اخیر مدیریت بحران را غافلگیر کرد؟


محموله ۱۲۰ تنی جمعیت هلال احمر وارد سیستان و بلوچستان شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از ارسال محموله ۱۲۰ تنی جمعیت هلال احمر به شهرستان چابهار خبر داد.

میربهاء الدین افزود: به دنبال حضور میدانی دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در مناطق سیل زده امروز محموله ۱۲۰ تنی جمعیت هلال احمر وارد چابهار شد.

دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمرهدف خود را از حضور در مناطق سیل زده، تسریع در روند امدادرسانی و بررسی نیاز ها‌ی مردم دانست تا با برنامه ریزی خوب بتوان نیاز‌ها را برطرف و تامین کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: محموله ارسالی شامل اقلام امدادی و زیستی می‌باشد که بین آسیب دیدگان سیل توزیع خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اعلام کرد: اقلام ارسالی شامل ۲۰ هزار پتو، ۱۰ هزار موکت، ۲۳ هزار قوطی انواع کنسرو، ۱۱۴۰ سبد غذایی ۷۲ ساعته می‌باشد که توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر مستقر در منطقه بین آسیب دیدگان توزیع خواهد شد.

وی گفت: تاکنون ۱۳ شهرستان و ۵۵ روستا در سطح استان دچار سیل و آبگرفتگی شده اند و جمعیت هلال احمر با تمام توان خود در حال امدادرسانی به آسیب دیدگان می‌باشد.

تخلیه بخش قابل توجهی از آب ناشی از سیل در شهرستان "کنارک"/ تا اتمام مشکلات در کنار مردم هستیم

وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس جمهور با تشریح اقدامات انجام شده در مناطق سیل‌زده، از انتقال بخش قابل توجهی از آب ناشی از سیل به بیرون از شهرستان کنارک خبر داد.

به گزارش ایسنا "علی‌اکبر محرابیان" صبح امروز پنجشنبه همزمان با سومین روز پیگیری وضعیت سیل‌زدگان استان‌های جنوبی، در بدو ورود به کنارک در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با همکاری گروه‌های جهادی، تلاش کارکنان آبفا و دیگر اقدامات انجام شده، خوشبختانه بخش قابل توجهی از کار انجام شده است، اظهار کرد: باید تا انتهای مشکلات در کنار مردم بوده تا تمام مشکلاتی که در اثر این سیل به وجود آمده برطرف شود.

به گفته وی، کم‌کم باید به فکر پاکسازی شهر بوده و سپس وارد مراحل نهایی امداد رسانی و شروع عملیات بازسازی شویم.

وزیر نیرو با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش باران در این استان، گفت: در منطقه کنارک میزان بارش کمی رخ می‌دهد و پیش‌بینی نمی‌شود که بیشتر از ۱۰ میلی‌متر بارش داشته باشیم، بنابراین اوضاع قابل مدیریت است.

امدادرسانی به ۹۵۸۰ نفر آسیب دیده در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶۳ تیم امدادی متشکل از ۱۲۸۲ نفر نجاتگر و پرسنل خدمات لازم را به ۹۵۸۰ نفر آسیب دیده ارائه کرده اند.

به گزارش ایسنا علیرضا میربهاءالدین افزود: در پی بارندگی‌های روز‌های گذشته خساراتی به ۱۰۱ روستا از توابع شهرستان‌های چابهار، کنارک، دلگان، سرباز، سراوان، فنوج، سیب و سوران، خاش، مهرستان، نیکشهر، ایرانشهر، زابل، زاهدان، زهک، نیمروز، هیرمند وارد شد.

میربهاءالدین گفت: ۲۶۳ تیم امدادی متشکل از ۱۲۸۲ نفر نجاتگر و پرسنل خدمات لازم را به ۹۵۸۰ نفر آسیب دیده ارائه کردند و علاوه بر اسکان اضطراری ۳۸۸۱ نفر از هموطنان در این مناطق، ۲۳۹ دستگاه چادر، ۴۲۰۹ تخته پتو و ۶۱۴ تخته موکت و ۱۱۴ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۶۹۰ کیلو گرم برنج، ۸۵۰ قوطی انواع کنسرو، ۱۸۱۹ کیلو گرم نایلون، ۱۹۷۱۰ بطری آب معدنی، ۲۶ شعله فانوس، ۷۳ شعله والور و همچنین اقلام ضروری دیگر از قبیل قند و چای، حبوبات، مواد شوینده نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در این مدت یک سورتی پرواز توسط بالگرد جمعیت هلال احمر به منظور نجات ۱۰ نفر سرنشینان خودروی تریلی در روستای گوردیم شهرستان کنارک به دلیل عدم دسترسی زمینی به گرفتار شدگان در سیلاب به همراه ۹ نفر نیروی تخصصی و عملیاتی انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: با عنایت به تداوم بارندگی‌ها در استان، کلیه نیرو‌های امدادی در آماده باش کامل می‌باشند و امدادرسانی به آسیب دیدگان همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان