تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۱ دی ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

رتبه بندی جهانی واکسیناسیون: امارات با تزیق ۹۴ درصد واکسن در جایگاه نخست

تازه‌ترین داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز درباره رتبه جهانی کشور‌ها از نظر میزان واکسیناسیون حاکی است آمریکا به رده پنجاه و نهم جهان تنزل کرده و این کشور در این شاخص، یک پله پایین‌تر از ایران قرار گرفته است.

واکسیناسیون عمومی در ایرانرویداد۲۴ به گزارش وب سایت آمریکایی گیزمودو، آمریکا نوامبر ۲۰۲۱ (آبان) رتبه پنجاه و پنجم را در این زمینه دارا بود و رتبه این کشور در ماه سپتامبر (شهریور) چهل ام و در ماه ژوئیه (تیر) هجدهم بود، اما با هجوم اطلاعات پزشکی نادرستی از سوی برخی رسانه ها همچون فاکس نیوز و انتقال آن به مردم روبه رو شده است.

براساس این گزارش، امارات متحده عربی با واکسیناسیون نزدیک به ۹۴ درصد از مردم خود در جایگاه نخست و ایران نیز با نزدیک به ۶۴ درصد، بالاتر از کشورهایی چون آمریکا و ترکیه قرار دارد.

در اوایل عملیات واکسیناسیون جهانی در سال ۲۰۲۱، کشورهای کوچکتر و کشورهای ثروتمندتر در جایگاه های بالای این رتبه بندی جهانی بودند. اما میزان جمعیت، دیگر اهمیت چندانی ندارد و بسیاری از کشورهای کم درآمد در مقایسه با آمریکا که فقط ۶۳ درصد از جمعیت اش را واکسینه کرده است، در این زمینه بسیار بهتر عمل می کنند.

به عنوان نمونه، چین که بیشترین جمعیت جهان را داراست، ۸۷ درصد از جمعیت ۱.۴ میلیاردی اش را واکسینه کرده و به جایگاه پنجم جدول واکسیناسیون جهانی ارتقا یافته است.

کوبا که یکی از کشورهای فقیر در جهان است، با واکسینه کردن ۸۵ درصد از جمعیت خود، رتبه هفتم جدول را داراست.

فیجی نیز که یک کشور کم درآمداست، از نرخ واکسیناسیون ۶۸ درصدی برخوردار است که بالاتر از کشورهای ثروتمندی چون سوئیس و آمریکا و سرزمین های اشغالی قرار دارد.

تلاش های ژاپن در ماه های اخیر برای واکسیناسیون مردم در این کشور قابل توجه است. تقریبا ۷۸ درصد از ژاپنی در حال حاضر در برابر کووید – ۱۹ واکسینه شده اند در حالی که این رقم در ماه سپتامبر (شهریور)، فقط ۴۹ درصد بود.

آلمان نیز در این زمینه تمهیدات ویژه ای اتخاذ کرده است. این کشور از جمعیت بزرگ ضد واکسن برخوردار است، اما این مساله را در ماه های گذشته نسبتا خوب مدیریت کرده است.

آمار واکسیناسیون کرونای آلمان در ژوئیه ۲۰۲۱ (تیر) تقریبا ۴۸ درصد و حدودا برابر با رقم واکسیناسیون ۴۹ درصدی آمریکا در آن زمان بود. اما آلمان موفق شده است بیش از ۷۱ درصد از مردم خود را واکسینه کند، در حالی که این رقم اکنون در آمریکا ۶۳ درصد است.


بیشتر بخوانید: هشدار به والدین؛ آسیب‌های کرونایی کودکان شدید و دراز مدت است


در حالی اکثر نقاط جهان در حال حاضر با سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون دست به گریبان است، آمریکا به طور خاص تری تحت تاثیر این گونه قرار گرفته که دلیل آن تا حد زیادی درصد بالای افراد واکسینه نشده است.

آمریکا به طور متوسط ۷۷۱ هزار و ۵۱۶ مورد ابتلا جدید در روز دارد و در حال حاضر ۱۴۰ هزار و ۲۶۸ نفر در بیمارستان های این کشور به دلیل ابتلا به کووید – ۱۹ بستری هستند. همچنین ۲ هزار و ۲۳۵ مورد مرگ و میر جدید ناشی از کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
جوادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
0
امارات دومیلیونی ،اول شدن ندارد.
نظرات شما
پیشخوان