تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۲ دی ۱۴۰۰

آخرین مهلت بخشودگی جرایم دو برابر شده رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره بخشش جرایم دو برابری ناشی از دیرکرد در پرداخت جریمه‌های رانندگی توضیح داد.

 مهلت بخشودگی جرایم دو برابر شده رانندگی

رویداد۲۴ سردار سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در حاشیه ششمین رزمایش ارتقای توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد درباره اینکه چه تعداد از خودروهای حادثه رخ داده در محور بهبهان تولید داخل بودند که ایربک شان باز نشد، گفت: متأسفانه در این حادثه بخش قابل توجهی از خودروها تولید داخل بودند و خودروهایی هم که در سال‌های اخیر تولید شدند حتما باید ایربک داشته باشند. من دستور دادم که حتما بررسی شود که چرا ایربک این خودروها باز نشد.

وی درباره تقویت توان تحرک پلیس نیز گفت: متوسط پیمایش خودروهای پلیس بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار کیلومتر است که با توجه به گشت‌زنی‌های پلیس این امر طبیعی است؛ البته ما با اضافه کردن خودروهای جدید به ناوگان خودرویی به دنبال تقویت توان تحرکت و افزایش گشتی ها هستیم. ما با اقداماتی که انجام داده‌ایم توانسته‌ایم از ۹۰ هزار کیلومتر واحد گشت به ۷۰ هزار کیلومتر برسیم.

هادیان‌فر در پاسخ به پرسشی درباره بخشش جرایم دو برابری ناشی از دیرکرد در پرداخت جریمه‌های رانندگی نیز گفت: سال گذشته از مجلس درخواست کردیم که با این بخشودگی موافقت کرد که علیرغم اینکه عدد این جرایم حدود ۳۵۰۰ میلیارد بود اما مجلس موافقت کرد. از این رو تمامی خودروهایی که جریمه‌شان مشمول دو برابری شده است تا پایان دی فرصت دارند این مبلغ را پرداخت کنند در غیر این صورت دوباره باید همان مبلغ دو برابری را بپردازند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به این پرسش که آیا در سال آینده نیز امکان بخشودگی مبلغ این جرایم وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: من این درخواست را روز گذشته در مجلس مطرح کردم که گفتند امکان تمدید یا اجرای آن برای سال آینده فعلا وجود ندارد و معمولا این طرح را هر سه یا چهار سال یک بار اجرا می کنند. از این رو بهتر است رانندگان از فرصت پیش آمده استفاده کرده و زودتر نسبت به واریز مبلغ جرایم اقدام کنند.

وی درباره رضایت پلیس راهور از بودجه سال ۱۴۰۱ نیز گفت: پیش‌بینی‌های خوبی در رابطه با بودجه برای پلیس راهور در سال آینده شده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جریمه رانندگی
نظرات شما
پیشخوان