تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۸ دی ۱۴۰۰

خودروی داخلی چطور شما را به کشتن می‌دهد؟ +فیلم

طی هفته‌های اخیر شاهد تصادفات بسیاری در جاده‌های کشور بودیم و بحث استاندارد نبودن خودروهای داخلی از سوی برخی از مسئولان مطرح شد. در این ویدئو، در پارکینگ خودروهای تصادفی موارد بسیاری نشان داده می‌شود که گویای غیراستاندارد بودن این خودروهاست.

رویداد۲۴ در هفته‌های اخیر شاهد تصادفات بسیاری در جاده‌های کشور بودیم که یکی از بدترین این تصادفات در جاده بهبهان رخ داد و منجر به برخورد ۵۹ خودرو شد. سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور، با اشاره به این‌که در حادثه بهبهان ایربگ هیچ خودرویی باز نشد، گفت: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ 

نکته قابل تامل این است که این نقص‌ها در چند سال گذشته وجود داشته است و موضوع تازه‌ای نیست. اکنون سوال این است که چرا پلیس به عنوان یک منبع مطلع به تازگی در این باره اطلاع‌رسانی کرده است و در سال‌های گذشته مانع پلاک‌گذاری این خودروها نشده است.

نظارت بر رعایت استانداردهای خودروسازان برعهده وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و انجمن خودروسازان است. استانداردهایی که رعایت نمی‌شود و حوادثی که میزان آسیب‌های جانی را بالا می‌برد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان