تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

کشف ۴ راز طول عمر ملکه الیزابت

ملکه الیزابت دوم در سن ۹۵ سالگی همچنان به اجرای وظایف سلطنتی ادامه می‌دهد.

راز طول عمر

رویداد۲۴  اسپوتنیک نوشت؛ ملکه الیزابت دوم در سن ۹۵ سالگی به دلایل چند شیوه ساده زندگی همچنان به اجرای وظایف سلطنتی ادامه می‌دهد و فعال است.


بیشتر بخوانید: برترین رژیم غذایی سال ۲۰۲۲ میلادی


محققان متذکر شدند که ملکه الیزابت ناهار و شام ساده را ترجیح می‌دهد. به گفته دارن مک‌گردی، سرآشپز سابق او، ملکه غذای ماهی و یا گوشت با سبزیجات را دوست دارد. او سعی می‌کند از خوردن سیب زمینی، ماکارونی خودداری کند. به ویژه هنگام صرف شام. اسفناج از سبزیجات مورد علاقه اوست. تغذیه سالم در حفظ وزن سلامت و طول عمر اهمیت بسیاری دارد. ملکه الیزابت ۹۵ ساله نیز سلامت و طول عمر خود را مدیون همین کنترل وعده‌های غذایی، مصرف غذا‌های مورد علاقه، شکلات، ماهی و میوه‌های فصلی است.

ورزش کردن

ملکه الیزابت وعده‌های غذایی خود را کاملا کنترل شده میل می‌کند. او چهار وعده‌ی سبک را به سه وعده‌ی غذایی سنگین ترجیح می‌دهد. علاوه بر آن، تمرینات ورزشی، یکی دیگر از راز‌های طول عمر اوست. هر چند ملکه الیزابت دوم هرگز دوستدار بدنسازی نبود، اما همیشه تمرینات ورزشی سبک را انجام می‌دهد.

مصرف شکلات

ملکه شکلات تلخ ۶۰ درصد یا بالاتر را ترجیح می‌دهد. او می‌گوید شکلاتش حتما باید تلخ باشد، هر چه تلخ تر، بهتر.

خواب به موقع

ملکه الیزابت برای داشتن خوابی راحت، همیشه سعی می‌کند در یک زمان مشخص به جای خواب برود. قبل از خواب، یک گیلاس شامپاین می‌نوشد و بعد کمی کتاب می‌خواند و رأس ساعت ۲۳.۰۰ (یازده شب) به خواب می‌رود. او هشت ساعت و نیم می‌خوابد و ساعت هفت و نیم صبح بیدار می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
پیشخوان