تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

ساماندهی سرویس مدارس با حضوری شدن آموزش‌ها

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان پس از ابلاغ بخشنامه حضوری شدن آموزش‌ها، توضیح داد.

زمان بازگشایی مدارس
رویداد۲۴ نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش در این باره اظهار کرد: گزارش جمع‌بندی شده ما به تفکیک استان‌ها و مناطق شهری و روستایی، پایان این هفته نهایی و مشخص می‌شود که چه تعداد دانش‌آموز از سرویس استفاده می‌کنند.

وی افزود: طی دوسال اخیر با توجه به شرایط ناشی از بیماری کرونا، برنامه‌های مدارس به گونه‌ای متفاوت از سنوات گذشته تنظیم شده و مشکلاتی را برای تامین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان به وجود آورده است، زیرا مدرسه تمام وقت نیست و بچه‌ها هرکدام ساعات خاصی می‌آیند و می‌روند.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با این حال در تمام استان‌های کشور، خدمات سرویس ایاب و ذهاب، هر کجا که تقاضا و درخواست وجود داشته باشد ارائه می‌شود. در شهر تهران سامانه مشخصی راه‌اندازی شده و هر مدیر مدرسه‌ای نیاز به سرویس داشته باشد درخواستش را در آنجا ثبت می‌کند و شرکت‌های پیمانکار به او معرفی می‌شوند.

عباسپور ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی و الزامات فنی سرویس‌ها از سوی شرکت‌های پیمانکاری کنترل و شرکت‌ها بر اساس همین معیارها ارزیابی و از سوی شهرداری معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خدمات سرویس مدرسه در کلانشهرها به صورت کامل ارائه می‌شود اظهار کرد: در مناطق روستایی، وزارت راه و شهرسازی مسئولیت دارد که تا کنون اقدام خاصی انجام نداده است، اما سازمان برنامه و بودجه سالانه مبلغی را به این امر اختصاص می‌دهد و به این ترتیب ۵۰ درصد هزینه سرویس را در مناطق محروم روستایی پرداخت می‌کند و ۵۰ درصد را خود خانواده‌ها می‌پردازند.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط عقد قراردادها باتوجه به یکسان نبودن ساعات و روزهای حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: قراردادها منعطف هستند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. در جایی مثل تهران چندان مشکل نداریم، اما در برخی شهرستان‌ها مانند البرز، به جهت اینکه این روند برای شرکت‌ها مقرون به صرفه نیست استقبال چندانی نشده است و با وجود اینکه سال‌های قبل رقابت شدیدی وجود داشت، اما امسال شمار شرکت‌های داوطلب کم هستند.

عباسپور ادامه داد: ساماندهی امور سرویس مدارس برعهده کارگروه‌های استانی است. برخی استان‌ها در دو سه ماهه اخیر حدود ۱۷ تا ۱۸ جلسه برگزار و مشکلات مناطق را بررسی کرده‌اند. کارگروه دیگری هم داریم که معاون عمرانی استاندار، ریاست آن را برعهده دارد و آنها اختیار کامل دارند برای تامین سرویس مناطق مشکل و صعب‌العبور تا با همراهی استانداری تصمیم گیری کنند.

وی درباره مدت زمان قراردادهای سرویس مدارس نیز گفت: قراردادها در شرایط عادی هم بر حسب روزهای حضور در مدرسه منعقد می‌شود و روزی که دانش آموز به مدرسه نمی‌رود و مدرسه تعطیل است محاسبه نمی‌شود و تنها روزهایی که باید کلاس برگزار شود را محاسبه می‌کنند. درحال حاضر نیز مدارس با توجه به وضعیت و شرایط موجود کنونی اقدام به عقد قرارداد می‌کنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان