تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

سفر به ازمیر را از دست ندهید

هر ساله و با آغاز فصل تابستان سفر به شهرهای ترکیه مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار می گیرد و این روزها شهر ازمیر نیز در کنار شهرهای استانبول و آنتالیا مورد استقبال هموطنانمان قرار گرفته است.

رویداد۲۴ هر ساله و با آغاز فصل تابستان سفر به شهرهای ترکیه مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار می گیرد و این روزها شهر ازمیر نیز در کنار شهرهای استانبول و آنتالیا مورد استقبال هموطنانمان قرار گرفته است . تا جائیکه برخی از مسافران تنها با یکبار سفر به این شهر شیفته آن شده و برای اقامت دائمی در آن اقدام می کنند . ازمیر دارای امتیازات بسیاری است و قرار گیری این شهر در کنار آبهای زلال و کریستالی دریای اژه موجب شهرت بیشتر آن گردیده است . همچنین باید اضافه کنیم ازمیر شهری پیشرفته است و دارای فرودگاه بزرگی به نام عدنان مندرز است . 

این شهر همچنین به یکی از مقاصد توریستی گردشگران اروپائی تبدیل شده است و هتل های لوکس و اقامتگاههای متنوع این شهر همه چیز را برای تعطیلاتی رویایی مهیا می کنند .  دور تا دور شهر ازمیر را نوار ساحلی زیبایی در بر گرفته و به خصوص سواحل جنوبی آن مکان مناسبی برای تفریح و خوشگذرانی مسافران است .

تور ترکیه را با سفر باتو تجریه کنید:

https://safarbato.co/%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87

اگر بخواهید کمی راجع به جغرافیای شهر بدانید باید اضافه کنیم شهر ازمیر یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است ، و بعد از استانبول و آنکارا دارای بیشترین وسعت است و همانطور که گفتیم این شهر دارای فرودگاه بوده و روزانه پذیرای پروازهای بین المللی متعددی است و البته از ایران نیز پرواز مستقیم به این شهر وجود دارد . فرودگاه بین‌المللی عدنان مندرز تنها ۴۵ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد . ازمیر در غرب کشور ترکیه واقع شده و تاریخی هزاران ساله را از سر گذرانده و در دهه های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است .  امروزه هتل های لوکس ، مراکز خرید مدرن و مجموعه های تفریحی متنوع در همه جای شهر دیده می شوند که شما را برای روزها سرگرم می کنند . ضمنا شهر ازمیر فاصله کمی با شهرهای مارماریس و کوش آداسی دارد .

شهر ازمیر دارای جاذبه های دیدنی فراوان است اما بازدید از جزایر اطراف این شهر و گشت و گذار در بازارهای تاریخی آن بیشترین طرفدار را دارد . شب های ازمیر نیز پر جاذبه بوده و برای مسافران ایرانی جذاب است زیرا اغلب بارها و کلوپ ها تا سحرگاه باز بوده و مکان مناسبی برای خوشگذرانی هستند .  در ادامه باید اضافه کنیم شهر ازمیر آب وهوایی مدیترانه ای دارد و این به آن معنی است که این شهر دارای تابستان هایی بسیار زیبا و نسبتا خنک بوده و وجود سواحل آرام ، آب های زلال و فیروزه ای و همچنین ده ها امتیاز دیگر آن را به یکی از قطب های برتر گردشگری در ترکیه تبدیل نموده است . دور تا دور این شهر را کوههای سرسبز در بر گرفته و به هر سو را که بنگرید با چشم اندازی تماشایی روبرو خواهید شد .

در ادامه این مقاله برخی از جاذبه های دیدنی این شهر و مناطق اطراف ازمیر را به شما معرفی خواهیم نمود . پس با ما همراه باشید :

پارک آبی ازمیر

اغلب مسافران ترجیح می دهند حداقل یک روز را به تفریح و خوشگذرانی در پارک آبی ازمیر گذرانده و از تفریحات متنوع و وسایل بازی مجهز موجود در این پارک آبی نهایت لذت را ببرند . پیشنهاد می کنیم شما نیز برای شروع تعطیلاتی دل انگیز و بیادماندنی به پارک آبی ازمیر بروید و روزی سراسر شاد و پر هیجان را تجربه کنید .

مردم این شهر نیز علاقه خاصی به این مجموعه دارند و اغلب  آخر هفته را در اینمکان سپری می کنند .  ضمنا ترک ها پارک آبی ازمیر را گومولدور یالی کستل می نامند . پارک آبی ازمیر حدودا پنجاه کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و در سی و پنج کیلومتری از فرودگاه عدنان مندرس قرار گرفته است . اما با رسیدن به آن متوجه می شوید که طی نمودن این فاصله به داشتن روزی سراسر شاد می ارزد . لازم بذکر است تمامی بازی های موجود در این مجموعه طبق استانداردهای بین المللی ساخته شده و برای تمامی سنین سرگرمی مخصوصی در نظر گرفته شده است . دسترسی به پارک آبی ازمیر آسان است و در صورتیکه همراه تور باشید ، سرویس حمل و نقل رایگان در اختیارتان قرار می گیرد . پارک آبی ازمیر در منطقه ای به نام کاظم کارابکیر و محله ارزن واقع شده و در تمام طول تابستان باز است .

از سفر به کیش در زمستان جا نمانید:

https://safarbato.co/%DA%A9%DB%8C%D8%B4

باغ وحش ازمیر

در ادامه پیشنهاد می کنیم زمانی را به بازدید از باغ وحش ازمیر اختصاص دهید و از نزدیک شاهد تماشای دنیای شگفت انگیز حیات وحش باشید . در این باغ وحش صدها گونه از جانوران وحشی و اهلی نگهداری می شود . باغ وحش ازمیر در منطقه احمد پریشتینا و محله ازمیر تی آر قرار دارد و دسترسی به آن نسبتا آسان است .

تماشای مسجد تاریخی حیصار

مسجد حیصار یکی از زیباترین و قدیمی ترن مساجد شهر ازمیر است و قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد . مسجد حصار در محله کناک واقع شده ، و در اطراف آن جاذبه های دیدنی بسیاری دیده می شود . 

سئو سایت توسط لینک 1

برچسب ها: ترکیه ، گردشگری
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان