تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

آمریکا یک نفتکش مرتبط با ایران را رفع تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا یک نفتکش با پرچم لیبریا را که به بهانه حمل نفت ایران تحریم کرده بود، از لیست خارج کرد.

آمریکا یک نفتکش مرتبط با ایران را رفع تحریم کرد

رویداد۲۴  وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نفتکش «وی ال سی سی عمان پراید» با پرچم لیبریا را که چندی پیش به بهانه حمل نفت ایران در لیست تحریم قرار داده بود، از لیست تحریم‌ها خارج کرده است.

دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی یا دفتر کنترل دارایی‌های خارجی که زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا است، اعلام کرد که نفتکش عمان پراید که در معرض تحریم‌های ثانویه قرار گرفته بود، از لیست تحریم‌ها خارج شده است.

در تاریخ ۱۳ آگوست ۲۰۲۱ (چهارم مرداد ماه) وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که نفتکش عمان پراید را به دلیل حمل نفت ایران و تسهیل صادرات نفت ایران در لیست تحریم‌ها قرار داده است و مدعی شد که «محمود راشد آمور الحبسی» تبعه عمانی، سیستم‌های شناسایی خودکار کشتی را دستکاری کرده، اسناد حمل و نقل را جعل کرده و برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفت و کشتیرانی ایران رشوه داده است.

خزانه داری همچنین مدعی شد که داده‌های کپلر نشان می‌دهد این کشتی سه بار در ژوئیه، آگوست و اکتبر سال ۲۰۲۰ نفت از ایران بارگیری کرده است و در ۱۳ آگوست در سواحل عمان مشاهده شده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» را در دستور کار قرار داد و علی رغم اعتراف صریح دولت بایدن بایدن به شکست سیاست فشار حداکثری، اما اقدام ملموسی در این دولت برای بازگشت به برجام صورت نگرفته است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نفتکش ایرانی
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان