تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه اومیکرون و دلتا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا/ کدام علائم اومیکرون شایع‌ترند؟

تفاوت‌های مهم علائم ابتلا به کرونای امیکرون و دلتا را با سرماخوردگی و آنفلوآنزا ببینید.

مقایسه اومیکرون با دلتا

رویداد۲۴ امیکرون به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی وعدم استقبال برخی از گروه ها از تزریق دز سوم واکسن کرونا، حالا به روزهای نزدیک می شویم که وقوع پیک ششم محتمل است. در این شرایط شاید بهتر باشد که علائم ویروس امیکرون و تفاوت آن با دیگر ویروس را بدانیم.

مقایسه اُمیکرون با ویروس‌های دلتا، آنفلوانزا و سرماخوردگی نشان می‌دهد که سرفه های خشک، تنگی نفس، از دست حس بویایی و تب در مقایسه با دیگر با بیماری‌ها در امیکرون کمتر است.

براساس این گزارش، از شایع‌ترین علائم اُمیکرون می‌توان به آبریزش بینی، عطسه، گلودرد سردرد و خستگی اشاره کرد.علائم دیگری مانند سرفه، تنگی نفس، تب، تعریض شبانه، لرز، از دست دادن حس بویایی در مرحله بعدی خواهد بود و در میان مبتلایان به اُمیکرون شایع نیستند.

همچنین مدت زمان علائم بیماری اُمیکرون به جز موارد بستری، ۲ تا ۴ روز است که این زمان طول خواهد کشید تا علائم در فرد پدیدار شود.این در حالی است که سرفه، گلودرد، تب و لرز، سردرد و خستگی، علائم شایع در میان مبتلایان به آنفلوانزا است.


بیشتر بخوانید: چقدر از ویروس اومیکرون نگران باشیم؟


در ویروس دلتا نیز علامت های شایع، سرفه، آبریزش بینی، گلودرد، تنگی نفس، تب و لرز، سردرد و از دست دادن حس بویایی و خستگی هستند.

در سرماخوردگی هم سرفه، آبریزش بینی، عطسه، گلودرد از مهمترین و شایع ترین علامت‌های این بیماری است و ۲ تا ۳ روز نیز زمان می برد تا علائم آن به طور کامل مشهود شود.

علائم ابتلا به ویروس اومیکرون

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان