تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

کنایه شدید گل گهر به استقلال

 باشگاه گل‌گهر سیرجان با صدور اطلاعیه‌ای کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال را مقصر اتفاقات رخ داده در ماجرای کسر امتیاز از این تیم دانست.

گل گهر سیرجان

رویداد۲۴ باشگاه گل‌گهر با صدور اطلاعیه‌ای به رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:
صفحه‌ی دیگری از بی‌عدالتی در فوتبال ایران ورق خورد. نمایشی مضحک از بی‌قانونی که این‌ بار قرار بود قربانیِ آن باشگاه گل‌گهر سیرجان باشد. از همان روزی که باشگاه‌های شاکی پروسه گدایی امتیاز را شروع کردند، شما هم کمر همت را بستید تا زحمات بازیکنانِ گل‌گهر که در زمین مسابقه کسب امتیاز کرده بودند را در قالب بذل و بخشش، نثار تیم‌هایی کنید که در زمین بازی عاجز از نتیجه‌گیری بودند. 

اگر در این پرونده جای شاکی عوض می‌شد، آیا باز هم جرات داشتید، چنین رای بی‌سابقه‌ای را صادر کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، پس کمی به‌ عقب برگردید و به ماجراهای مشابه نگاهی بیندازید. همان یک ماجرای پاتوسی برای اثبات این بی‌عدالتی کافی‌ است. چگونه در زمانی که استقلال در جایگاه متهم قرار داشت، مشکل پاتوسی به شکلی عجیب و معجزه‌ آسا حل شد؟ اما این‌بار چون یک باشگاه مظلومِ شهرستانی را در جایگاه متهم قرار دادید، چشم بر همه موارد قبلی بستید و با توجیهات خنده‌دار، نه تنها حق گل‌گهر را که با برهم زدن یکپارچگیِ لیگ، حق سایر تیم‌ها را نیز تضییع کردید؟

باشگاه گل‌گهر در کلیه‌ دفاعیات خود به‌کرات تاکید کرد که در پروسه جذب اریک بایناما کاملا بر اساس آیین‌نامه جذب بازیکنان خارجی و دستورالعمل‌های سازمان‌ لیگ عمل کرده و پس از طی همه مقدمات و تشریفات اداری، تایید مدارک این بازیکن از سوی کمیته روابط‌ بین‌الملل فدراسیون و صدور کارت بازیِ نامبرده از سوی سازمان لیگ، به‌ صورت کاملا قانونی از بازیکن خود در ترکیب تیم استفاده کرد. مضاف بر اینکه باشگاه گل‌گهر در تمام مکاتبات موجود خود با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ درخواست تعیین وضعیت بازیکن و بررسی شرایط او مبنی بر صلاحیت حضور در لیگ فوتبال ایران را داشت. در مکاتبه با فدراسیون فوتبال گابن نیز مشخص بود که قصوری متوجه این مجموعه نیست، چرا که در صدور کارت بازی چیزی جز استعلام و شارع قانون مد نظر ما نبود.

چرا نخواستید دفاعیات گل‌گهر را ببینید؟ چرا خودتان را به خواب زمستانی زدید و و از اشتباهات پی‌ در پی دپارتمان بین‌الملل فدراسیون گذشتید؟ همین چشم‌پوشی‌ها بود که باعث شد با افتضاح جدید کمیته بین‌الملل فدراسیون،  تاریخی‌ترین اشتباهات در فوتبال ایران شکل بگیرد ، از ماجرای باشگاه استقلال خوزستان که حدود یک سال و نیم از بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی خود بی‌خبر بود تا حذف نمایندگان ایران در آسیا و ... !


بیشتربخوانید: بمب خبری فدراسیون فوتبال در آستانه انفجار


ما به عدالت کمیته استیتاف باور داشتیم، اما متاسفانه در فرایند بررسی‌های کمیته استیناف نیز هیچ سهمی برای قصور دپارتمان روابط‌ بین‌الملل در نظر گرفته نشده و کماکان نقش حیاتی این رکن مهم فدراسیون‌ در تایید و صحت‌سنجیِ مدارک مربوط به  به بازیکنان خارجی به‌ یک دبیرخانه که فقط نقش دریافت مدارک را دارد، تقلیل یافته است. چگونه وقتی مسوول این دپارتمان مدارک بازیکن را تایید می‌کند و سازمان لیگ هم بر اساس این تائیدیه، کارت بازی را صادر می‌کند، نقش مهم عوامل فدراسیون را در این پرونده فراموش می‌کنید و هیچ سهمی برای آنها در نظر نمی‌گیرید؟ یا اینکه شهامت پخش فایل صوتی یکی از اعضای فدراسیون فوتبال به کمیته انضباطی را دارید؟

ارکان‌ قضایی فدراسیون در حالی در روالی بی‌سابقه‌، رای به‌ محکومیت باشگاه گل‌گهر داده‌اند که پیش از این و در موارد مشابه با استناد به دلایلی هم‌چون حفظ یکپارچگی لیگ و تضییع نشدن حق سایر تیم‌ها، تغییر نتایج و اهدای امتیاز به تیم‌های دیگر را به‌دور از عدالت می‌دانستند، اما در پرونده فوق با چشم‌پوشی از همه‌ فرایندهای قبلی، تصمیم به محکومیت باشگاهی گرفتند که سعی ‌کرده با فراهم‌ساختن زیرساخت‌های حرفه‌ای، کمک شایانی به فوتبال کشور کند.

یادمان نرفته که کمیته استیناف در پرونده مربوط به بازی پیکان و سایپا با استناد به این دلیل که (حفظ جدول مسابقات و جایگاه تیم ها در جریان کل مسابقات لیگ از الزامات قانونی و اخلاقی مراجع فوتبالی از جمله رکن قضایی است و حکم مورد اعتراض در مقام اجرا موجب لطمه جدی به اصل یکپارچگی و صیانت از موقعیت تیم‌های حاضر در لیگ برتر شده و به حقوق اشخاص ثالث بدون مبنای صحیح ضرر فاحش وارد می‌سازد) حکم کمیته‌انضباطی مبنی بر بازنده نمودن پیکان با نتیجه سه‌ بر صفر را رد کرد. اما حالا همان کمیته با عبور از این نکته مهم، اصل یکپارچگی را به‌گونه‌ای وارونه‌ جلوه داده و آن را در راستای حراست از خوشنامی فوتبال کشور در ابعاد داخلی و بین‌المللی تعریف کرده است!  این همه تناقض برای اینکه ثابت کند در فوتبال ایران مقررات فقط برای برخی تیم‌ها قابلیت اجرایی دارند، کافی نیست؟ کدام خوشنامی، وقتی رویه‌های قضایی موجود در فوتبال ایران و با توجه به اینکه چه باشگاهی در جای متهم و شاکی قرار دارد، پرونده به پرونده، عوض می‌شود.

باید این بی‌عدالتی تاریخی در صفحه فوتبال ایران حک شود. باید مشخص شود که چرا وقتی عضوی از هیات‌مدیره استقلال در رسانه‌ها به باشگاه گل‌گهر و کمینه استیناف تهمت می‌زند، یا وقتی بی‌اخلاقی‌های مجازی بر علیه باشگاه گل‌گهر اوج می‌گیرد، ارکان قضایی فدراسیون به‌ سبب صیانت از قانون و خوشنامی فوتبال ایران، اقدامی انجام نمی‌دهند؟ راستی اعضای کمیته استیناف، شما که مدعی بودید کسی از رای کمیته با خبر نیست، پس چگونه از ۲۴ ساعت قبل برخی خبرنگاران نزدیک به استقلال و حتی یک روزنامه رسمی، از تصمیم استیناف اطلاع داشتند؟

باشگاه گل‌گهر سیرجان هم‌چنان پیگیر حقوق از دست‌رفته خود خواهد بود و در روزهای آتی جهت شفاف‌سازی و اطلاع هواداران خونگرم و جامعه شریف ورزش کشور، لایحه‌ها و دفاعیات خود را منتشر خواهد کرد و هم‌چنان مصرانه اقدامات خود را انجام خواهد داد تا نقش دیگر عوامل از جمله فشارها و مداخلاتی که از بیرون به این پرونده وارد شد و اشتباهات غیرقابل اغماض دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال، در این پرونده به همگان عیان شود. از سویی نیز به هواداران خود قول خواهیم داد، تا به‌ همت مدیریت باشگاه، کادر فنی و بازیکنان، پرقدرت از قبل در نیم‌فصل دوم ظاهر خواهیم شد تا با کسب نتایج لازم، جایگاهی در شان نام گل‌گهر در جدول رده‌بندی لیگ‌برتر داشته باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
0
0
درود
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
0
0
ای کاش دربیانیه داستان دلالی فرهاد مجیدی برای فروش قائدی که مددی گفت وماجرای 8روزاضافه ماندن مجیدی وتیمش دردبی به بهانه اردو وکثافتکاریهای اودرماه محرم وصفر که کاملا مستنده چون هم مدیراستقلال گفت وهم وزیرورزش فریاد زد راهم مینوشتند کاری خلاف قانون واخلاق ودین وشرع وآقایان مدعی عدالت خفه خون گرفتند ومتاسفانه روزنامه ها وسایتها هم سکوت کردند چراوقتی صالحی ازمافیای داوری وفساد داوران ودلای دراین سیستم گفت همه خفه خون گرفتند چرابرای یک مصاحبه قلعه نویی که گفت به اوظلم شده که شذه هم داستان حذفش ازتیم ملی بعداافشا شد وزدنش دراستقلال توسط بیگ زاده افشا شد وهم داستان داوریها مخصوصا باحرفهای صالحی درموردداورها باورپذیر شد خلاصه جامعه بسیجیان ورزش فریاد وااسلاماعلیه اوسردادنذ امادرمقابل جنایتی که مجیدی درماه محرم وصفرکرد به گفته خودشان ووزیر ودرمقابل تبدیل اتوبوس تیم ملی به..........وپرونده پرازفساد واختلاس ویلوتس ووووو سکوت کردند وبه وجدانهایشان گفتند بخوابید امام صادق ع میفرماید هروقت دلتان شکست نفرین نکنید چون درگیرمیشود آه قلعه نویی وبازیکنان مظلوم او یقه اتان راخواهد گرفت وخداوند متعال انتقام امیرراازامثال جاودانی ودادرس خواهد گرفت وبدابه حال روزنامه ها وسایتهایی که ازروی دشمنی یا دوستی یا پول سکوت میکنند خداوند میفرماید کسی که ظلم رامیبیند وسکوت میکند ازظالم بدتراست
نظرات شما
پیشخوان