تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

اسکوچیچ و نگرانی بزرگ یحیی گل محمدی

برخلاف تصور همگان طلسم بازی نکردن ستاره پرسپولیس درترکیب تیم ملی ایران شکسته نشد و او برابر تیم ملی امارات یک دقیقه هم به میدان نرفت.

مهدی ترابی

رویداد۲۴ مهدی ترابی که در زمان مارک ویلموتس دو بار مقابل هنگ‌کنگ و کره جنوبی حضور در ترکیب اصلی تیم ملی را تجربه کرد، در هفت مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ تنها یکبار در نخستین مسابقه برابر سوریه به‌عنوان یار تعویضی به زمین رفت و در ۶ دیدار دیگر به‌طور کامل نیمکت‌نشین بود.

قطعی شدن صعود تیم ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ و فاصله کم مسابقات ملی با رقابت‌های باشگاهی و مهم‌تر سفر لژیونر‌ها به قطر و اروپا بعد از دیدار سه‌شنبه شب مقابل امارات، این احتمال را می‌داد تا شاید دراگان اسکوچیچ بخواهد در این دیدار از نفراتی که کمتر فرصت حضور در زمین پیدا کردند، استفاده کند که مهدی ترابی هم یکی از آن‌ها بود.


بیشتر بخوانید: ستاره سپاهان در فهرست خرید پرسپولیس


ترابی که امسال ۳ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده و با ۶ پاس گل در صدر جدول برترین پاسور‌ها قرار دارد، شرایط خوبی نسبت به ابتدای فصل پیدا کرده و به مرور زمان به کیفیت ایده‌آل رسیده است، ولی همچنان دور از مسابقات تیم ملی است و شانسی برای بازی به‌عنوان یار ثابت یا تعویضی به دست نمی‌آورد.

«ببخشید آقا یحیی!» جمله معروفی بود که مهدی ترابی پس از پایان بازی با الهلال عربستان و حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به سرمربی تیمش گفت. آن روز ستاره پرسپولیس نمایش مأیوس کننده‌ای برابر الهلال عربستان داشت. شماره ۹ پرسپولیس درآن مسابقه و در هر دو نیمه، بار‌ها پاس‌های اشتباه داد و دربیل‌هایش جواب نداد. هافبک سرگردان پرسپولیس که خیلی دلش می‌خواست پاس آخر را به مهاجمان پرسپولیس بدهد، اما نه روحش یاری می‌کرد و نه جسم آماده‌ای داشت که به کمک خودش و تیمش بیاید!

ستاره پرسپولیس در تیم ملی تبدیل به یک نیمکت نشین مطلق شده و حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرده است. موضوعی که یحیی گل محمدی را به شدت نگران کرده و می‌کند. سرمربی پرسپولیس معتقد است در اردوی تیم ملی ایران فشار تمرینی زیادی به ستاره تیمش وارد نمی‌شود. از طرفی دراگان اسکوچیچ به مهدی ترابی اعتقاد نداشته و از او در تیمش بازی نمی‌گیرد که این دو مورد هم از لحاظ جسمانی و هم روحی و روانی هافبک تکنیکی و کارساز پرسپولیس را به هم می‌ریزد.

حالا حدود ۱۰ روزی می‌شود که ستاره پرسپولیس به اردوی تیم ملی رفته و نه تمرین درست و حسابی داشته و نه در شرایط بازی قرار گرفته است. گفته می‌شود دراگان اسکوچیچ معتقد است مهدی ترابی به عنوان هافبک و وینگر چپ زیاد نمی‌دود و به مدافع چپ تیم ملی کمک نمی‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: یحیی گل محمدی
نظرات شما
پیشخوان