تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

کاهش ۸ درجه‌ای دما؛ کدام استان‌ها سردتر می‌شوند؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب با نفوذ جریانات شمالی از غرب کشور کاهش دما شروع شده و تا دوشنبه ۶ تا ۸ درجه هوا سردتر می‌شود.

اخبار هواشناسی

رویداد۲۴ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: امروز شنبه ۱۶ بهمن در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، سواحل غربی دریای خزر و همچنین شمال فارس و شمال بوشهر و شمال شرق و شرق کشور شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف انتظار می‌رود.

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی اوایل امشب با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر بارش همراه با کاهش دما در شرق اردبیل و گیلان‌ شروع می‌شود.

در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، سواحل غربی دریای خزر و همچنین شمال فارس و شمال بوشهر بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف انتظار می‌رود.

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای هشدار هواشناسی دریایی صادر کرد.

در این اطلاعیه نسبت به افزایش سرعت باد در روزهای شنبه ۱۶بهمن تا دوشنبه ۱۸بهمن هشدار داده شده است. پیش‌بینی می‌شود در این مدت در دریای‌ خزر، در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و برای خلیج‌فارس در استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر برسد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان