تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
وزیر امور خارجه:

با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب در مذاکرات وین هستیم

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب هستیم، اما با همین صراحت و قاطعیت بر حراست از خطوط قرمز و منافع ملی خود تاکید داریم.

با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب در مذاکرات وین هستیم

رویداد۲۴ جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین، در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در خصوص روند مذاکرات جاری وین گفتگو و رایزنی کرد.

بورل در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به اینکه هم اکنون مذاکرات در برهه زمانی مهمی قرار دارد، گفت: انتظار این است همه طرف‌ها با یک دستورکار مشخص و در راستای رسیدن به توافق به وین بیایند و آماده اتخاذ تصمیم‌های سیاسی باشند.

امیرعبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از تلاش‌های جوزف بورل، انریکه مورا و اتحادیه اروپا در جهت هماهنگ کردن مذاکرات اظهار داست: از زمان گفت‌وگوی پیشین برخی تحولات مثبت در مذاکرات رخ داده است، اما هنوز انتظارات ما را برآورده نمی‌کند.


بیشتر بخوانید: آیا تعلیق تحریم‌ها نشانه نزدیک شدن به توافق هسته‌ای است؟


وی ادامه داد: ما با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب هستیم، اما با همین صراحت و قاطعیت بر حراست از خطوط قرمز و منافع ملی خود تاکید داریم.

به گفته وزیر امور خارجه، متاسفانه برجام در سال‌های اخیر منافع اقتصادی برای ایران نداشته است. ما تنها در صورتی به یک توافق خوب می‌رسیم که تامین کننده منافع اقتصادی ما به صورت پایدار و قابل اتکاء باشد.

امیرعبداللهیان افزود: ایران برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم است و در این راستا با اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام در ارتباط مستمر و نزدیک خواهد بود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان