تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
بیانیه تروئیکای اروپا:

زمان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین اندک است

سه عضو اروپایی برجام از ایران خواستند، از آنچه آن را معافیت آمریکا برای احیای برجام خواندند، استفاده کند، چون به ادعای آنان، زمان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین اندک است.

زمان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین اندک است

رویداد۲۴ تروئیکای اروپا (انگلیس، فرانسه و آلمان) در بیانیه‌ای مشترک به اقدام آمریکا در بازگرداندن برخی معافیت‌های تحریمی مرتبط با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران واکنش نشان دادند و اعلام کردند که این اقدام باید بحث‌های فنی لازم برای حمایت از مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ایران را تسهیل کند.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری فرانسه، طرف‌های اروپایی در مذاکرات برجامی از ایران می‌خواهند که از «فرصت» معافیت آمریکا از برخی تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای غیرنظامی ایران در تلاش برای ترغیب تهران به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ استفاده کند.

طبق این گزارش، در بیانیه مشترک سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان در ارتباط با معافیت‌های تحریمی برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران آمده است: «این (معافیت‌ها) باید بحث‌های فنی لازم برای حمایت از مذاکرات برای بازگشت به برجام در وین را تسهیل کند. ما از ایران می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر از این فرصت استفاده کند، زیرا زمانبندی معافیت بر دیدگاه مشترک ما با آمریکا تأکید می‌کند مبنی بر اینکه زمان باقیمانده اندکی برای به نتیجه رسیدن موفقیت‌آمیز مذاکرات برجام باقیمانده است».

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان