تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

امیرعبداللهیان: به دنبال توافق موقت نیستیم/ هیچ پیش‌شرطی از آمریکا دریافت نکرده‌ایم

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی به سوالاتی درباره روند مذاکرات وین پاسخ داده و گفت، ایران در این مذاکرات به دنبال توافقی خوب است و ملاک آن رفتار عملی طرفین مذاکرات است، نه اظهاراتی که صرفا روی کاغذ مطرح می‌شوند.

امیرعبداللهیان: به دنبال توافق موقت نیستیم/ هیچ پیش‌شرطی از آمریکا دریافت نکرده‌ایم

رویداد۲۴ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره بحث‌هایی که پیرامون تعیین پیش‌شرط برای به توافق رسیدن در مذاکرات وین مطرح است، گفت: ما هیچ پیش‌شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکرده‌ایم و اساسا مذاکرات ما روندی را دارد که موضوع پیش‌شرط در آن مطرح نیست.

من نمی‌دانم خبری که منتشر شده، چگونه است. ولی تا این زمانی که باهم صحبت می‌کنیم، موضوع پیش‌شرط مطرح نیست و ما متن یا پیشنهادی را در چارچوب پیش‌شرط هم دریافت نکرده‌ایم و قطعا این مذاکرات بر مبنای نقطه نظرات کارشناسی و توافقاتی که نتیجه نهایی آن رسیدن به یک توافق خوب در راستای تامین منافع ملت و کشورمان باشد، پیش خواهد رفت.

هیچ پیش‌شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکرده‌ایم و اساسا مذاکرات ما روندی را دارد که موضوع پیش‌شرط در آن مطرح نیست.

امیرعبداللهیان در گفتگو با صدا و سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفته می‌شود بخشی از تحریم‌ها لغو شده‌اند، آیا این خبر صحت دارد و این تحریم‌ها کدام موارد هستند، گفت: اقداماتی که روی کاغذ انجام می‌شود، اقدامات خوبی می‌تواند باشد، یعنی هر فرمان اجرایی و یا اقدامی که تحریم‌های وضع‌شده پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام را مجددا به حالت قبلی خود و رفع تحریم‌ها بازگرداند، از نظر ما اقدام خوبی قلمداد می‌شود. اما آنچه برای ما مهم است، عمل طرف آمریکایی است.


بیشتر بخوانید: بورل طرف‌های مذاکره‌کننده در وین را به روحیه سازش‌کارانه دعوت کرد


او در این راستا افزود: ما نگاه می‌کنیم ببینیم روی زمین چه اتفاقی به وقوع می‌پیوندد. برای ما مهم این است که رفتار عملی آمریکایی‌ها در لغو تحریم‌ها را بتوانیم به طور ملموس و عینی مشاهده کنیم.

آن‌چه برای ما مهم است، نتیجه مذاکراتی است که در مذاکرات وین دنبال می‌کنیم و توافقی که در آن‌جا حاصل خواهد شد. البته آمریکایی‌ها از طریق برخی واسطه‌ها پیام‌های مکرری را برای ما می‌فرستند و مدعی‌اند که ما دارای حسن نیت هستیم. ما در روند فعلی مذکرات، ابتکار جدی و قابل توجهی را تا الان از طرف آمریکایی ندیده‌ایم. ابتکار هم از نظر ما ابتکاری است که باید در مذاکرات ۱+۴ و از طریق Non-paper‌هایی که به واسطه اتحادیه اروپا بین ما و آمریکایی‌ها تبادل می‌شود، قابل مشاهده باشد و یا در عمل ما شاهد لغو بخشی از تحریم‌ها باشیم؛ لذا برای ما، ملاک رفتار عملی آمریکاست.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی درباره این که ایران ممکن است توافقی دو ساله انجام دهد و آیا ممکن است توافقی انجام شود که تاریخ داشته باشد، گفت: ما به دنبال یک توافق خوبیم. به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
0
0
در پاسخ به سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان
دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
0
0
مذاکره، توافق و برجام تاکنون مردم ایران را گرفتار کرده است.
مذاکره، توافق و برجام تاکنون مردم ایران را گرفتار کرده است.
مذاکره، توافق و برجام تاکنون هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ندارد و تاکنون نداشته است.
عملکرد دولت حسن روحانی هم از سال 1392 تاکنون به نفع مردم ایران و کشور ایران، منطقه خاورمیانه و جهان نبوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
0
0
تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در دور جدید با ‌آگاهی کامل و ارزیابی‌های درست به خوبی جلو آمده و توانسته تا به حال بخشی از خواسته ملت را پیش ببرد اکنون که به اوج مذاکرات رسیده‌ایم باید دید آیا آمریکایی‌ها واقعا در پی توافق هستند یا دنبال هدر دادن زمان. برای نتیجه‌بخش بودن مذاکرات آمریکا باید از موضع‌گیری‌های نمایشی دست بکشد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان