تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز:

توان معیشتی مردم به شدت پایین آمده، جامعه در حال انفجار است

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: سفره مردم روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد و توان معیشتی مردم به شدت پایین آمده و جامعه، در حال انفجار است.

توان معیشتی مردم به شدت پایین آمده، جامعه در حال انفجار است
رویداد۲۴ مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم، در پاسخ به این سوال که چه میزان زمینه فعالیت اصلاح طلبان در مجلس یازدهم فراهم است به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: من مشکلی در این که اصلاح طلبان از امکانات قانونی استفاده کنند نمی‌بینم و می‌توانند حرف بزنند. مشکلی که وجود دارد حرف‌ها و تقسیم بندی‌های غیرکارشناسی است. هر تغییری در جهت بهبود، اصلاحات است. وقتی می‌خواهیم به چشم اندازی که مقام معظم رهبری توصیه و در سیاست‌ها اعلام کردند برسیم، هیچ راهی جز اصلاح خود، رفتار، نگرش، گفتار و عملکردمان نداریم.

به گزارش سایت منیبان، او افزود: اینکه این‌ها با چه چیزی مخالف هستند بنده سر در نمی‌آورم. مگر می‌شود که اصلاح طلبان به اصول معتقد نباشند. ما اصول دین را قبول داریم و فروع دین را اجرا می‌کنیم این چه اصلی است که آقایان ادعا می‌کنند ما اصولگرا هستیم، اما نه اصل دین است و نه فرع دین، این کلیت قضیه است و همچنین حرف‌هایی است که بی خودی با هم اختلاف و دعوا راه می‌اندازیم.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد که در مجلس مشکلی نمی‌بینم مشکل، غیر کارشناسی کار کردن‌هایی است که در چهارچوب قانونی، حرف‌هایی می‌زنیم و پشت آن تبصره و حرف‌های تازه می‌آوریم که طبیعی است مشکلی حل نمی‌شود. هر قانونی و چهارچوبی را بخواهیم مصوب کنیم اگر علمی کار کنیم، باید برای آن تبصره و قانونی بیاوریم. همچنین بگوییم کجای چنین قوانین را اجرا می‌کنیم و چه نتایجی از اجرای این قانون، گرفتیم و معایب آن چیست. در ادامه اگر این قانون را اجرا کنیم چه معایبی را حذف می‌کنیم و چه دستاوردی، بدست می‌آوریم.

بعد از ۴۰ سال در آب، راه، کار و روستا مشکل داریم/ راه را اشتباه رفتیم

او با اشاره به مشکلات ساختاری در کشور اظهار کرد: اینکه مدام طرح یک فوریتی و دو فوریتی بدهیم، ولی مطالبات همراه آن را نداشته باشیم و بررسی‌های میدانی از این کار نکرده باشیم، نتیجه این می‌شود که پس از ۴۳ سال از گذشت انقلاب در آب، راه، کار و روستا مشکل داریم. همیشه می‌گوییم برای روستاییان، فقرا، محرومین و آب رای بدهید، ما این‌ها را درست می‌کنیم، اما امکان ندارد از نظر علمی، نقشه درستی بکشیم و بعد به نتیجه غلط برسیم. مشکل این است که ما درست نقشه نکشیدیم. اگر راه را درست می‌رفتیم باید بعد از ۴۰ سال مشکلات را حل می‌کردیم بنابراین ما راه را درست نرفتیم.

مجالس فقط روی خود اسم می‌گذارند، اسم هم مالیات ندارد

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با انتقاد از عملکرد مجالس گفت: این مجلس و مجلس‌های گذشته بک گراند نداشتند و فقط اسمی روی خودشان می‌گذارند، اسم هست و مالیات هم ندارد و هرکسی می‌تواند حرف بزند.

اگر برجام بد است چرا گفتگو می‌کنید

او با اشاره به تغییر رویکرد نمایندگان در پذیرش برجام بیان کرد: ما بار‌ها در مجلس گفتیم که موافق برجام هستیم به شدت معتقد بودیم که باید با دنیا تعامل و گفتگو کرد. برخی برادران ناراحت بودند و در مجلس قبل قوانینی نوشتند که برای مثال اگر آمریکا این کار را نکند ما فلان کار را انجام می‌دهیم، به مزاح می‌گویم اگر راست می‌گویید کاری کنید. اگر برجام بد است چرا گفتگو می‌کنید و در ضمن سفره مردم را رنگین کنید البته از نظر من، آن مقدار که می‌فهمم این کار غیر ممکن است. یک عده ادعا دارند که می‌توانند خوب اجرایی کنید تا ما هم ببینیم. آن یکی را نگذاشتند به جایی برسد (برجام) این یکی را زود پاره کنند و در ضمن سفره مردم را رنگین کنند.

این نماینده مجلس افزود: واقعیت این است که سفره مردم روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد و توان معیشتی مردم به شدت پایین آمده و جامعه، در حال انفجار است. نمی‌توانیم این را انکار کنیم؛ مملکت را نمی‌توان با شعار اداره کرد. معتقد هستم باید در برجام بنشینند و گفتگو کنند و مسئله را همین طور که هست بپذیرند طرف‌های مقابل و ما به صورت همزمان به توافق پایبند باشیم. اینکه ادعا کنیم آن‌ها دنبال منافع خودشان هستند، در هر معامله‌ای هر کس دنبال منفعت خودش است. برادر سر برادر کلاه می‌گذارد تا منفعت او تامین شود حالا انتظار دارید کشور خارجی و روسیه بخواهند، منفعت ما را ببینند. چین منفعت ما را ببیند. این کشور‌ها بدنبال منافع خوشان هستند و آن‌ها هم به خاطر منافع خودشان، هوای ما را دارند. اگر یک روز منفعت آن‌ها اقتضا کند ما را زیر دست و پای خودشان له می‌کنند و اجازه همین کار کردن را هم به ما نمی‌دهند.

با حرف زدن یک گروه مشکلات حل نمی‌شود

پزشکیان تاکید کرد: تعامل کردن، گفتگو کردن، مشکلات را با دنیا حل کردن، با حفظ عزت و مصلحت و حکمتی که رهبری در سیاست‌های کلی ابلاغ کردند، باید صورت بگیرد. ما باید با دنیا تعامل و عزت خود را حفظ کنیم؛ حکیمانه عمل کنیم و مصلحت اندیشانه راه برویم اینکه با همه دعوا کنیم و فکر کنیم به جایی می‌رسیم، امکان ندارد. من معتقد هستم برجام را سریعا حل کنند اگر یک عده از آقایان ادعا دارند که برجام بد است سریع آن را پاره کنند و وقت تلف نکنند و با جنگ‌های زرگری کار را جلو نبرند. این غیر ممکن است که ما بخواهیم مشکلات را در در داخل ممکلت حل کنیم، اما در داخل فقط یک گروه حرف بزنند و بقیه را بازی ندهند. غیرممکن است اگر این‌ها علامه دهر باشند و پشتوانه مردم را نداشته باشند و مردم را مشارکت ندهند، زیرا به همان مقدار مشکلات و ضعف آن‌ها افزایش می‌یابد.

پزشکیان در پایان افزود: باید با دنیا گفتگو و تعامل کرد و عزت، مصلحت و حکمت را در نظر گرفت. اینکه بخواهیم با همه بجنگیم امکان ندارد به جایی برسیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مسعود پزشکیان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
1
جامعه به انفجار نرسیده
مرده
اونوقت عده ای میگویند نماینده مردم هستند
نماینده ای از حال مردم فقط حرف میزنند
نماینده چی هستند
ایران نابود شد و......
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
1
فیلمهای مستندی که همین الان از سیمای انقلابی پخش می شود ودر ان به وضع اسفناک مردم گرانی اختلاس ورشوه خواری و... دار استانه انقلاب ۵۷ می پردازد را نگاه کنید دقیقا تاریخ تکرار شده البته با چند برابر فساد وستم بیشتر به مردم ،انقلاب تازه ای بزودی از زیر خاکستر زبانه خواهد کشید حاکمان مست قدرت وفاقدخرد از خشم ملت بترسید که به فرمایش علی نمونه ای از خشم خداست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
1
اگر خوب بودن آثار برجام را فقط با بودن خودشان را می خواستند و این همه خسارت به زندگی مردم و آینده جوانان زدند خدا به حق خون امام حسین از نسل و نژادشان تقاص بگیرد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان