تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

لاریجانی می‌خواهد مانیفست حکمرانی خود را ارائه دهد

سخنان اخیر علی لاریجانی با موضوع حکمرانی مطلوب نشان می‌دهد او همچنان می‌خواهد خود را در عرصه سیاست نگاه دارد.

لاریجانی می‌خواهد مانیفست حکمرانی خود را ارائه دهد
رویداد۲۴ سخنان اخیر علی لاریجانی با موضوع حکمرانی مطلوب نشان می‌دهد او همچنان می‌خواهد خود را در عرصه سیاست نگاه دارد. سال۱۴۰۰ در کارنامه سیاسی لاریجانی سال پر فرازونشیب و بعضا هیجان‌انگیزی بود که از تنش با شورای نگهبان تا ردصلاحیت و اتفاقات سیاسی از این دست ادامه داشت. حالا مشخص است که او نه‌تن‌ها از صحنه عقب ننشسته بلکه خواهان ماندن در سیاست روز است.

به گزارش خبر سراسری، او بر خلاف دیگر سیاست‌مداران جمهوری اسلامی در ۴۳سال اخیر دارای یک نکته متغیر است و آن تضاد با شورای نگهبان در کنار همراهی با رهبری است. درست است که لاریجانی توسط بخشی از قدرت نسبت به حضور در صحنه انتخابات کنار زده شده است، اما در واقعیت او هنوز یکی از مشاورین اصلی رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای انقلاب فرهنگی و یکی از گزینه‌های اصلاح طلبان است که آینده سیاسی خود را صرفا با یک بار رد صلاحیت توسط شورای نگهبان به پایان نمی‌برد.

اما لاریجانی برای بروز و ظهور بیشتر که عمدتا از صندوق انتخابات و ریاست جمهوری می‌گذرد به پایگاه رای مشخصی نیاز دارد که می‌توان نیرو‌های میانه رو جریان‌های سیاسی موجود را فصل مهمی از این سبد رای دانست از اصلاح طلبان راست و میانه رو تا اصولگرایان سنتی و میانه رو که گاه در قدرت حضور دارند و گاه توسط نواصولگرایان پایداری سرشان بی کلاه مانده است.


بیشتر بخوانید: بازگشت هشدارآمیز/ علی لاریجانی رهبری میانه‌روهای ایران می‌شود؟


اما مسئله اینجاست که با وجود شرایط فعلی لاریجانی اولین طرف مذاکره کننده و نیازمند حمایت این طیف‌های میانه رو نیست، زیرا دیگر نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگرایان توانایی جمع‌آوری رأی لازم برای لاریجانی را ندارند و لاریجانی هم چندان تمایلی ندارد پس از این حجم درگیری میان خود و بخشی از هسته سخت قدرت زیر پرچم سوخته اصلاح طلبان قرار بگیرد.

آنچه در رفتار سیاسی لاریجانی مسلم است یافتن یک طیف جدید از میان تمامی نیرو‌های سیاسی است تا بتواند با مشی میانه روی و با بهره گیری از چهره‌هایی مانند خاتمی، باهنر، ناطق نوری و.. از پتانسیل تمامی جبهه‌های سیاسی برای پیروزی استفاده کند. لاریجانی نه تنها یک طیف جدید سیاسی را ایجاد خواهد کرد یا حداقل به شکل گیری آن کمک خواهد کرد بلکه درس محکمی برای شورای نگهبان شد که رد صلاحیت او برای دوره‌های آینده را ناممکن کند و یا در صورتیکه زمزمه رد صلاحیت او مطرح شد جامعه حق را به او دهد، زیرا توجیهات شورای نگهبان برای رد صلاحیت لاریجانی در این دوره برای افکار عمومی بیشتر شبیه یک شوخی بود.

لاریجانی این روز‌ها گویا می‌خواهد مانیفست حکمرانی خود را هم ارائه دهد و مسلما در کنار آن کادرسازی نیز فصلی از فعالیت‌های سیاسی او را تشکیل می‌دهد و باید منتظر ماند تا ببینیم کادر‌های هوادار او از چه طیف و چه کسانی خواهند بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علی لاریجانی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
سیدعلی تویسرکانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
0
0
کله پاچه ات کو ؟! برو جونم برو تو هم مثل حسنک فریدون ( حسن روحانی ) یجا خودت گم و گور کن شر نشه برات سر شب زیادخوردی هزیان میگی . جناب آقای دکتر لارییییییجانییییی
پاسخ ها
رضا
| France |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
سید جان اینکه از خودتونه چیکار با کله پاچه ش داری مگه از سر یه سفره نمیخوردین حالا دارین همدیگه رو نوک میزنین ....
سیدعلی تویسرکانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
0
0
آقا رضا (توو شناسنامه ایرانی ) یه موقع خودی بودی الان شدی بی خودی! یه موقع ایرانی الان آمریکایی !؟
ضمنا یادت باشه ما نوک نمیزنیم خوب دور و برت و ببین ، خیبرشکن میزنیم ! میتونی از دوستای آمریکاییت موقعی که زانو زده بودن موقعی که توو عین الاسد کار از ایزی لایفشون گذشته بود ! بپرسی ؟! الان هم خوب پرچمی ( پرچم شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار )که دورش با خفت ویز ویز میکنی بو کن بوی شلوارای خیس شده میده ... پس از ننگ صورتت رو بپوشون و با زبون همون یانکی ها بنویس نه با زبان شیرین ایرانی ..
پاسخ ها
رضا
| France |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
سید هزارتا خیبر شکن هم بزنین چی از درد ملت دوا کردین؟؟؟
این همه موشک و غریو بزنم بزنم با الله اکبر کی و کجا باعث شد اقتصاد کشور روی خوش رونق رو ببینه؟؟
ضمنا عین الاسد یه بازی خیالی مثل انیمیشن ترور ترامپ بود زدن مکان خالی این همه هیاهو داره؟؟؟
تلفاتی رو خودتون نتونستین لااقل با فتوشاپ جنگ ویتنام نشون بدین برید سر گیم ترور که گمونم تو کارتون و خیالات بر آمریکا چیره بشین
بنده هم ایرانی م ساکن ایران و به ایرانی بودنم افتخار میکنم و وجدانی آسوده دارم که مثل تو و همفکران پوسیده مغزتون وطن فروش و گرسنه بیت المال نیستم.
شیخی به زنی فاحشه گفتا مستی//هرلحظه به دام دگری پا بستی
گفتا شیخا هرآنچه گویی هستم//تو آنچه مینمایی هستی؟
واقعا به انچه که دایم سر زبونتونه اعتقاد دارین؟؟؟؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان