تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

هشدار پلیس درباره سرقت فرش تحت عنوان قالیشویی

رئیس پلیس آگاهی تهران در مورد سرقت فرش تحت عنوان قالیشویی هشدار داد و گفت: شرکت‌های قلابی در روز‌های پایانی سال فعال می‌شوند.

قیمت قالیشویی

رویداد۲۴ بر اساس سنت چند صد ساله، همزمان با روز‌های پایانی سال مردم اقدام به خانه تکانی و شست و شوی لوازم منزل از جمله فرش و مبل می‌کنند.

در سال‌های اخیر، اما این سنت به فرصتی برای سارقان و سودجویان و کابوسی برای خانواده‌ها تبدیل شده است، سارقانی که از این فرصت برای رسیدن به هدف خود استفاده و در روز‌های پایانی سال اقدام به تاسیس شرکت‌های کاغذی قالیشویی می‌کنند که هیچ وجود خارجی نداشته است. این سارقان در کمتر از یک ماه با تبلیغات گسترده مردم را فریب داده و با سرقت فرش و مبل مردم را نقره داغ می‌کنند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران در گفتگو با خبرنگار جامعه ۲۴ در مورد سرقت فرش و مبل تحت پوشش قالیشویی هشدار داد.

سردار لطفی با اشاره به اینکه سارقان با راه اندازی شرکت‌های کاغذی اقدام به سرقت فرش‌های شهروندان می‌کنند، گفت: برخی مجرمان در روز‌های پایانی سال اقدام به اجاره دفاتر با اجاره بهای بالا برای یک تا دو ماه می‌کنند. این افراد سپس با چاپ تراکت قالیشویی و پخش گسترده آن در محلات به عنوان شرکت قالیشویی اقدام به فریب افراد کرده و در چند روز با جمع آوری فرش‌ها، آن‌ها را سرقت کرده و با بستن دفتر شرکت متواری می‌شوند.

شرکت هایی که فقط یک شماره تلفن دارند

به گفته وی کلاهبرداران و سارقان در برگه‌های تبلیغاتی فقط چند شماره تلفن درج کرده و معمولا هیچ آدرسی از دفتر یا کارخانه قالیشویی ارائه نمی‌دهند. شهروندان باید به این موضوع توجه کرده و از سپردن فرش‌های خود به اینگونه قالیشویی‌ها خودداری کنند.


بیشتر بخوانید: اعلام نرخ قالیشویی برای عید ۱۴۰۱


مجوز قالیشویی را بررسی کنید

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه این روز‌ها سارقان و کلاهبرداران از فضای مجازی برای اقدامشان استفاده می‌کنند، تاکید کرد: اگر قصد دارید فرش‌های خود را از طریق فضای مجازی به قالیشویی بسپارید به هر صفحه مجازی یا آگهی‌ها اعتماد نکنید و حتما از شرکت‌های معتبر استفاده کرده یا با بررسی اسم شرکت در اتحادیه و سوال از مسئولان اتحادیه از مجوز آن مطمئن شوید. شرکت‌های قالیشویی مجاز به رعایت ۱۷ بند هستند و در صورت مفقود شدن فرش خسارت آن را پرداخت می‌کنند.

سردار لطفی در ادامه گفتگو با جامعه ۲۴ با اشاره به اینکه شهروندان وقتی کارکنان قالیشویی به آن‌ها مراجعه می‌کنند از آن‌ها کارت شناسایی معتبر بخواهند افزود: حتما شماره پلاک خودرویی که برای بردن فرش به شما مراجعه می‌کنند را یادداشت کنید و مشخصات ظاهری کارکنان را به خاطر بسپارید.

فرش را روی دیوار پهن نکنید

وی با بیان اینکه برخی شهروندان خود اقدام به شستشوی فرش می‌کنند، به آن‌ها توصیه کرد به هیچ وجه فرش را پس از شستشو، روی دیوار آویزان نکنید و فرش را در مکانی قرار دهند که به کوچه و خیابان مشرف نباشد تا دست سارقان کوتاه شود.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سرقت
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان