تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت:

پیک ششم کرونا در هفته دوم اسفند به اوج می‌رسد

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: پیک ششم کرونا با انتشار سویه اُمیکرن در هفته دوم اسفند به اوج خود می‌رسد و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد پیک ششم کرونا در صورت افزایش آمار واکسیناسیون تا فرارسیدن فروردین سال آینده فروکش کند.

پیک ششم کرونا در هفته دوم اسفند به اوج می‌رسد

رویداد۲۴ یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: واکسن خاص اُمیکرون که توسط برکت تولید شده هفته آینده وارد فاز مطالعه بالینی می‌شود، این نوع واکسن در مطالعات نشان داده که می‌تواند در برابر ویروس اُمیکرون حفاظت خوبی ایجاد کند که در صورت اثبات این اثربخشی، تولیدکنندگان آن می‌توانند تعداد قابل قبولی از این نوع واکسن را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

به گزارش ایسنا، او با بیان اینکه اثرگذاری هر دوز واکسن به طور متوسط طی یک دوره چهار ماهه از بین می‌رود، افزود: کسانی که بیش از ۴ ماه از تاریخ آخرین تزریق واکسن آن‌ها گذشته است باید در اسرع وقت برای تزریق دوز بعدی اقدام کنند.

تزریق ۳۰ میلیون دوز سوم واکسن کرونا

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشورمان هر ۳ دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، یادآور شد: پیک ششم کرونا با انتشار سویه اُمیکرن در هفته دوم اسفند به اوج خود می‌رسد و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد پیک ششم کرونا و سویه اُمیکرون در صورت افزایش آمار واکسیناسیون تا فرارسیدن فروردین سال آینده فروکش کند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان