تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
رئیس بیمارستان کودکان مشهد:

مراجعات کودکان مبتلا به کرونا افزایش دو تا ۳ برابری داشته است

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده طی بهمن ماه امسال تعداد کودکان مراجعه کننده به مراکز درمانی برای دریافت درمان‌های سرپایی و بستری نسبت به ماه قبل افزایشی ۲ تا سه برابری داشته است.

شیوع ویروس کرونارویداد۲۴ دکتر علی جعفری با بیان اینکه علائم ابتلا به اومیکرون در کودکان بیشتر مربوط به درگیری راه‌های تنفسی فوقانی و شامل گلودرد، سرفه‌های شدید، احتقان و گرفتگی بینی و سرفه‌های خروسکی است، اظهار کرد: باریک بودن راه‌های هوایی کودکان مهمترین عامل شدت بیماری در این گروه سنی است و در بیشتر موارد با اختلال حس بویایی و چشایی نیز همراه است.

او اضافه کرد: در حال حاضر گروه سنی یک تا پنج سال بیشترین موارد ابتلا در بخش‌های سرپایی و بستری را شامل می‌شود. تعداد بیماران سرپایی مراجعه‌کننده به درمانگاه، موارد مثبت تست PCR، بستری در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه در این مرکز نسبت به یک ماه گذشته ۲ تا سه برابر افزایش یافته و از همین رو تعداد تخت‌های بستری و مراقبت‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا در این مراکز نیز در حال افزایش است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد با بیان اینکه باریک بودن راه‌های هوایی کودکان به ویژه در گروه سنی یک تا پنج سال و عدم واکسیناسیون از مهمترین عوامل درگیری کودکان محسوب می‌شود، گفت: واکسیناسیون هیچگونه تضمینی برای عدم ابتلا به بیماری ایجاد نمی‌کند و تنها می‌تواند از شدت بیماری یا نیاز به بستری در گروه‌های مختلف جلوگیری نماید.


بیشتر بخوانید: روند افزایشی فوتی‌های کرونا تا دو هفته آتی / زنگ خطر جدی با افزایش مصرف آزیترومایسین


او خاطرنشان کرد: اومیکرون نسبت به سویه دلتا از قدرت سرایت‌پذیری بسیار بالایی برخوردار است و در برخی از منابع تا ۷۰ برابر قابلیت تکثیر بیشتری دارد. هر چند که ممکن است سویه اومیکرون به دلیل درگیری راه‌های هوایی فوقاتی نسبت به گونه دلتا مرگ و میر کمتری داشته باشد اما در مجموع به دلیل انتشار سریع و درگیری بیشتر افراد به همان نسبت تعداد افراد با شدت بیماری نیز افزایش می‌یابد.

جعفری، عامل اصلی ابتلای کودکان به این ویروس را حضور در دورهمی‌های خانوادگی عنوان و بیان کرد: در محیط خانواده به دلیل ایجاد امنیت کاذب، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک نادیده گرفته ‌می‌شود که این موضوع از اصلی‌ترین عوامل ابتلا کودکان به ویژه در گروه سنی یک تا پنج سال و سایر اعضای خانواده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان