تاریخ انتشار: ۰۶:۲۳ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

واکنش عضو کمیسیون آموزش مجلس به اعتراضات معلمان؛ بیگانگان و افراد نفوذی در حال خوراک دادن به فرهنگیان هستند

شیوا قاسمی‌پور گفت: به نظر من چیزی که بر سر زبان‌ها افتاده که آموزش و پرورش پول ندارد و تعداد فرهنگیان زیاد است و بودجه کم است، اصلاً واقعی نیست. این وزارتخانه عریض و طویل است و تعداد زیرمجموعه‌های آن زیاد است، ولی بعضی افراد در حال سوءاستفاده از این واژه‌ها هستند.

شیوا قاسمی پور نماینده مجلس

رویداد۲۴ محمد آیتی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه، ایرادات شورای نگهبان در لایحه رتبه بندی معلمان را رفع و تصویب کردند، اما با این وجود به نظر می‌رسد همچنان توده‌های فرهنگیان کشور از تصمیم دولت و مجلس رضایت ندارند و اعتصاب و اعتراض در برخی نقاط دیده می‌شود. شیوا قاسمی‌پور، عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است بودجه درنظر گرفته شده برای لایحه رتبه بندی معلمان، بودجه مورد انتظار فرهنگیان نبود.

او به رویداد۲۴ گفته ایرادات شورای نگهبان که به لایحه رتبه بندی گرفته شده بود پس از اصلاح، دوباره به صحن مجلس آمد و رای موافق را گرفت تا ان‌شاءالله موتور از ریل خارج شده و زنگ زده لایحه رتبه بندی معلمان دوباره وارد ریل شود و این انتظار ۱۰ ساله معلمان و فرهنگیان به سرانجام برسد.

نماینده سروآباد و مریوان افزود: لایحه مثل طرح نیست. لایحه حتماً پول دارد، ولی پولی که انتظار فرهنگیان بود، محقق نشد، چون لایحه اواخر دولت قبل آمده بود. به نظر ما و اعضای کمیسیون آموزش این «لایحه» کارشناسی شده و طوری که بتواند مشکلات فرهنگیان را حل کند، نبود بنابراین ما عدد را بالاتر بردیم و ایراد اینجا درست شد اما چون وقتی مبلغ اضافه می‌شود باید منبعی برای آن درنظر بگیرند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: قبل از جلسه روز یکشنبه، یعنی در روز شنبه، جلسه‌ای با حضور برخی از اعضای کمیسیون آموزش و البته نماینده دولت و شورای نگهبان به صورت تلفنی برگزار شد که در آن، ایرادات شورای نگهبان و مسائل مدنظر ما مورد بررسی قرار گرفت. به شخصه تا لحظه بارگذاری در کمیسیون بودم و این تلاش‌ها برای این بود که جلسه روز بعد با موفقیت به اتمام برسد. قرار شد ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان برای شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ درنظر گرفته شود، هرچند به نقل از وزیر آموزش و پرورش گفته شده که لایحه هفت تا ۱۳ هزار میلیارد تومان پول دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان اظهار داشت: به نظر من چیزی که بر سر زبان‌ها افتاده که آموزش و پرورش پول ندارد و تعداد فرهنگیان زیاد است و بودجه کم است، اصلاً واقعی نیست. این وزارتخانه عریض و طویل است و تعداد زیرمجموعه‌های آن زیاد است، ولی بعضی افراد در حال سوءاستفاده از این واژه‌ها هستند.

وی گفت: من خودم هم معلم و هم از خانواده فرهنگی هستم، از این‌رو تا جایی که بتوانم برای این گروه مایه می‌گذارم و کوتاهی نمی‌کنم. باید به جامعه فرهنگی اساسی برسیم و آن‌ها را زیر چتر حمایتی خود قرار دهیم. امنیت، آموزش و سلامت برای ما خیلی مهم است. اگر در این سه حوزه قوی حاضر شویم شاید بسیاری از مشکلات جامعه حل شود.

قاسمی‌پور در ادامه بیان کرد: قالیباف در جلسه سران سه قوه به آقای رئیسی گفته که معیشت مردم دغدغه اصلی است، ولی باید یکسری کار‌های اصولی و زیرساختی انجام شود تا معیشت مردم شرایط بهتری به خود بگیرد. همه باید همکاری کنند تا اعتراضات انجمن‌های صنفی تمام شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: فرهنگیان باید از نفوذ بیگانگان جلوگیری کنند، چون بیگانگان در حال خوراک دادن به فرهنگیان ما هستند و ممکن است در اعتراضات، افرادی به صورت نفوذی باشند. پس معلمان باید آگاهانه عمل کنند و خط خود را از آن‌ها جدا کنند. ما در جمهوری اسلامی هستیم، پس اعتراض حق ماست، ولی باید آگاهانه و در راستای هدف مشخصی باشد. کلاً درست نیست که اعتراضات گسترده در جامعه وجود داشته باشد و وقتی اعتراضات مداوم و گسترده می‌شود، یعنی یک جای کار ایراد دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی مسائل و موضوعات کشور به صورت جزیره‌ای پیگیری می‌شود، گفت: اگر یک سوزن به دیگران می‌زنیم یک جوالدوز به خودمان بزنیم. باید مسئولان برگردند و ببینند کجای کار اشکال دارد که باعث این اعتراضات شده است. من نمی‌گویم همه اعتراضات ناحق است، ولی باید ببینیم بعد ۴۳ سال چه کردیم؟ تمام این اعتراضات صنفی بر علیه حاکمیت و نظام نیست، بلکه بر علیه کم‌کاری مسئولان است که باید اصلاح شود.

قاسمی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: ناآگاهی به برخی مسائل و مقایسه‌های اشتباه، باعث پیچیدگی در کار و به تبع آن اعتراضات صنفی شد. به طور مثال گفته شده بود که حقوق معلمان، ۸۰ درصد هیات علمی دانشگاه باشد. هیات علمی به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و تعداد آن‌ها محدود است و ما نمی‌توانیم وضعیت یک میلیون معلم را به این تعداد محدود گره بزنیم و طرح این موضوع از همان ابتدا غیرمعقول و البته نادرست بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
ابب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
10
تو دشمن معلمها هستی معلم که نمیتونه با شغل سوم وچهارم هم زندگیشو بچرنه دوران برچسب زنی گذشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
11
تا کی می خواهید مشکلات و سختی زیادی را که مردم متحمل می شوند به این ور و آن ور ربط دهید!
حقوق و در آمد و رانت‌های خودتان را حذف کنید و یک هفته باشرایط مردم عادی زندگی را بگذرانید و آن وقت نظر بدهید.
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
11
بجای فرافکنی و متهم کردن معلمان و سایر افرادی که ایرانی هستند و از این کشور سهم دارند و سهمشان همیشه چپاول و غارت شده،یکبار هم که شده حق غصب شده مردم باید از طریق مجلس و دولت و رسانه ها پیگری کرد و حق را به مردم رساند
در این مملکت همه مسیولین نسبت به فریاد حق طلبانه کرند و کور.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
9
تو هم ببند دهنتو
محبوب تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
3
خانم نماینده که خودت هم معلم هستی شما تا حالا کدام حق و حقوق قانونی معلمان را دادید و بعد از ان معلمان اعتراض کردند طبق فرمایش شما اگر اموزش و پرورش پول داشت و دارد چرا تا حالا به مشکلات این قشر زحمت کش رسیدگی نشده است شما بدون دلیل و مدرک از کجا فهمیدید که بیگانگان در حال خوراک دادن به معلمان هستند . متاسفانه در این حکومت رسم شده است وقتی حاکمیت نمی تواند به مشکلات مردمن رسیدگی کند فورا دست به دامن دشمن می شود شما به جای اینکه از حقوق مردم دفاع کنید از حاکمیت دفاع می کنید شما یادتان رفته است که نماینده مردم هستید نه حاکمیت . و اینکه اموزش و پرورش دستگاه عریض و طویل است و پرسنل زیاد دارد از مسولت شانه خالی کنید خیلی سازمانهایی هستند که در مقایسه با اموزش و پرورش کمترین پرسنل و بیشترین بودجه را می گیریند و خروجیشان هم صفر است خودتان بهتر می دانید الان همین صدا و سیما چقدر بودجه می گیرد و چقدر مخاطب دارد . ایا این صدا و سیما تا حالا کدام کار را در رابطه با مشکلات کشور حل کرده است ایا غیر این است که که فقط شبانه روز از مسولان تعریف و تمجید می کند و اگر یک خبر نگار منصفی هم پیدا شد و مشکلات مردم را گفت بعد چه اتفاق می افتد معلوم نیست . پایه سازندگی و پیشرفت هر کشوری اموزش و پرورش است تا زمانیکه مسولن اهمیت اموزش و پرورش را درک نکنند هیچگونه افقی برای اینده وجود نخواهد داشت نقش اموزش و پرورش در زیر ساخت فرهنگی خیلی مهم تر از دانشگاه است متاسفانه حاکمان کشور به اموزش و پرورش به عنون سر بار نگاه می کنند و از زمان به وجود امدن مدارس خصوصی و به اصطلاح غیر انتفاعی به اموزش و پرورش اهمیت ندادند .
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
9
اگر خوراکی هم هست این خوراک را شما نماینده ها دردسترس بیگانگان قرار میدهید نه معلمان آنها حق خودرا میخواهند
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
3
اگر خوراکی هم هست این خوراک را شما نماینده ها دردسترس بیگانگان قرار میدهید نه معلمان آنها حق خودرا میخواهند
مدافع ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
9
7
اینقدر بدم میاد از این مسئولایی که برای فرار از مسئولیت ملت رو تو مغلطه میزارن اگه واقعا از دسستون برنمیاد حل کنین بگید نمیتونیم اونوقت ملت بیشتر دوستتون دارند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
5
کارکنان دادگستری ، وزارت کار ،بازتشستگان پرستاران و.. هم توسط بیگانگان وافراد نفوذی خوراک دادشده اند ! یا برچسب زدن به فرهنگیان دلایل دیگری دلرد جمعییت فرهنگیان زیاد استوبا توجه به حق کشیهاو تبعیضهای مسلم حکومتی هامی دانند طی روزهای اینده حرکت فرهنگیان متحدتر وگسترده تر خواهد شد از سوی دیگز حاضر نیستند از اخورهاومنافع خود بگذرند وحق فرهنگیان را بدهند بنابراین برچسب زدن وانگ زدن را از الان شروع کرده اند تا بهانه برای سرکوب سخت فرهنگیان را داشته بلشند در ضمن شعور ودرک فرهنگیان بسیار بالاتر از شماست و انقذر عقل دارند که بازیچه بیگانگانونفوذیها نشوند خواسته های انها هم روشن است شما که در قدرت هستید اگر شعور دارید وعقلتان می رسد زمینه نارضایتی را با بی عدالتی فراهم نیاورد تا بیگانگان سواستفاده نکنند مشکل این جاست که در دستگاههای دیگر نفوذی ها ونوکران بیگانه وختی جاسوس ها اگر دیده شوند فورا کتمان وپنهان کاری می شود عجالتا سالمترین سازمانها همین اموزش وپرورش است پس زیپ را بکشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
6
بیگانه و نفوذی فقط نمایندگان و مسئولین نظام جمهوری اسلامی هستند. لعنت بر همه انها
بیگانه و نفوذی گردانندگان صدا و سیما و خبرگزاری ها هستند
لعنت بر انها
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
4
سرکار علیه ! یعنی می فرمایید فرهنگیان نمی دانند چه می خواهند وبیگانگان به انها خط می دهند همه خواسته فرهنگیان دوکلمه است عدالت ورفع تبعیض . این قضیه فیثاغورث یا فرمول نسبیت نیست که اگر باشد باز هم فرهنگیان ان را بهتر از شما بلدند تهمت زدن نشانه ضعف است بااین همه هزینه که برای نهادهای امنیتی شده وامکاناتی که دارند پشه را روی هوا نعل می کنند چرا نفوذی ها ونحوه ارتباطشان با فرهنگیان را اشکار نمی کنند در غیر این صورت جامعه فرهنگیان می تواند از این خانم به جرم توهین وافترا وتشویش اذهان عمومی شکایت کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
20
درپاسخ شیوا قاسمی پور: با رأی حداقلی به مجلس حداقلی راه پبدا کرده ای , حقوق نجومی می گیری , آن وقت اعتراضات کاملا" به حق معلمان مظلوم را طبق معمول به خارج ربط می دهی !!!!!!!, این گونه صحبتها دیگر خیلی تهوع آور و تکراری شده !!!!!!!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
5
مثل بقیه ی مسؤلان نظام اینم داره چرت میگه، هر اعتراضی رو فوری ربط میدن ب دشمن، دشمن اصلی ملت مجلس و دولت و خبرگان و مصلحت نظام هستن که فقط وفقط ب فکر دشمنی با جهان هستند و مشغول پر کردن جیب خود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
0
2
برو بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
0
2
خانم محترماز حقوق سایر ادارات خبر داری من خبر دارم بانک بالای 20 تومان تامین اجتماعی بالای 20 تومان پرستار بالای 15تومان قوای نظامی ...... پس چرا معلمان که این اوضاع بد 8 تومان هم نمی گیرند درک نمی کنید شرم کنید یا حقوق همهرا یکی کنید یا حقوق فرهنگیان را افزایش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
1
حرفی ندارم جز تاسف برای حال مرفه نشینان بی درد..
خدایا کمک از تو می‌خواهیم..
خسته شدیم از. اینهمه دروغ.. نیرنگ.....
زهرا هاشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
0
نمایندیه محترم چر از حق کار نامه سبز های نود هشت که دو با دوت به مصا حبه شدند ولی حق شانداده نشد دفا نکردید انها همان جوانان مظلم هستندکه حچکس به فکرشان نیست
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان