تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰

تلاش برای جمع آوری امضا در مجلس برای مخالفت با صیانت

معین‌الدین سعیدی گفت: نمی‌دانم این امضا‌هایی که ما در حال جمع‌آوری آن هستیم و ادامه خواهد داشت، تاثیری دارد یا نه، اما ما به وظیفه خودمان که رفع نگرانی مردم است می‌پردازیم تا ببینیم سرنوشت چه می‌شود.

طرح صیانت از فضای مجازی

رویداد۲۴  دیروز سه‌شنبه -سوم اسفند- کمیسیون مشترک، کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را با تنها یک رای منفی به تصویب رساند.

بی‌تردید بررسی این طرح، یکی از جنجالی‌ترین طرح‌های نه فقط مجلس یازدهم، بلکه همه ادوار مجلس شورای اسلامی است. به وضوح مشخص است که توده‌های جامعه نگران تصمیم نمایندگان اصولگرایی هستند که از قرار معلوم در بررسی این طرح، خیلی انعطاف‌پذیر هم نیستند.

معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار و یکی از افرادی که مخالف بود که این طرح، اصل هشتاد و پنجی شود به اقتصاد۲۴ گفت: پس از اینکه کمیسیون مشترک، امروز کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی را تصویب کرد، ۶۰ نفر از نمایندگان که مخالف ارجاع طرح به کمیسیون مشترک بودند و علاقه‌مندند طرح در صحن مجلس بررسی و به رای گذاشته شود، براساس ماده ۱۶۷ آیین‌نامه داخلی مجلس، طرحی را امضا کردند تا شاید دوباره بتوان این طرح را در مجلس به رای گذاشت و همه نمایندگان بتوانند نظر خود را اعمال کنند.

وی افزود: حقیقتاً مردم نگران هستند و این نگرانی را هم به ما منتقل کردند. از این‌رو ما می‌خواهیم شرایطی ایجاد شود که همه نمایندگان به عنوان صدای مردم در این طرح، اظهارنظر کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه ما از جزییات جلسات و بررسی‌های کمیسیون مشترک اطلاعی نداریم، گفت: موارد مندرج در طرح به طور شفاف به اطلاع نمایندگانی که در کمیسیون مشترک نیستند، نرسیده است. از طرفی، مرکز پژوهش‌های مجلس هم مدت‌ها پیش، برخی موارد مطرح شده این کمیسیون را خلاف قانون دانست و همین موضوعات ما را نسبت به آینده طرح حساس‌تر کرده است.


بیشتر بخوانید: فیلتر سراسری شبکه‌های اجتماعی در راه است؟


سعیدی اظهار داشت: نمی‌دانم این امضا‌هایی که ما در حال جمع‌آوری آن هستیم تاثیری دارد یا نه، اما ما به وظیفه خودمان که رفع نگرانی مردم است می‌پردازیم تا ببینیم سرنوشت چه می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چه زمانی مشخص می‌شود امضا‌های شما قابلیت رای‌گیری مجدد برای بررسی این طرح در صحن مجلس را دارد؟ گفت: یک بار این تلاش صورت گرفت که با اختلاف یک رای مقرر شد طرح به کمیسیون مشترک ارجاع داده شود. ابتکار عمل دست هیات رییسه مجلس است و آن‌ها تعیین می‌کنند که قابلیت رای‌گیری مجدد وجود دارد یا نه؟

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان افزود: ما از تصمیمات و رویکرد‌های همکاران‌مان در جلسات کمیسیون مشترک بی‌خبریم و برایمان عجیب بود که در فصل بررسی بودجه که همه تمرکز‌ها معطوف آن است، این کمیسیون جلسه گرفت و کلیات طرح را تصویب کرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: خالی از لطف نیست که مردم بدانند حتی اگر تلاش ما به سرانجام نرسد، طرح باید جزییاتش هم تصوب و سپس به شورای نگهبان برود تا اجرا شود.

نماینده چابهار در پایان گفت: به نظر من، طرح این موضوع واقعاً با وجود این همه مشکلات اقتصادی، اولویت کشور نبود. ما نگران آینده طرح هستیم، مخصوصاً اینکه می‌دانیم معیشت برخی به این موضوع گره خورده است.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان