تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱:

مجلس دولت را مختار به حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی کرد نه ملزم/ تصمیم نهایی حذف با دولت است

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، می‌گوید مصوبه امروز صحن درباره ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به معنی تکلیف به دولت برای حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی نیست بلکه مجلس اختیار حذف این موضوع را به دولت واگذار و شرایطی را برای این تصمیم تعیین کرد.

مجلس دولت را مختار به حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی کرد نه ملزم/ تصمیم نهایی حذف با دولت است
رویداد۲۴ در نیمه اسفندماه بالاخره اخباری از صحن درباره تعیین تکلیف مهم‌ترین موضوع در بودجه ۱۴۰۱ رسید؛ مجلس با حذف ارز ترجیحی موافقت کرد. خبرگزاری رسمی دولت نوشت «مجلس ارز ترجیحی را حذف کرد و مردم کالابرگ الکترونیکی دریافت می‌کنند». با وجود این، به نظر می‌رسد مصوبه مجلس درباره ارز ترجیحی اندکی با پیامی که رسانه رسمی دولت سعی در بیان آن دارد متفاوت است.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، در گفتگو با خبرنگار اعتمادآنلاین درباره این مصوبه گفت: در مصوبه مجلس به دولت این اختیار داده شد که در صورتی که می‌خواهد ارز ترجیحی را حذف یا کالایی را از لیست اقلامی که دارای ارز ترجیحی است خارج کند، باید برای آن کالابرگ در نظر بگیرد.

او خاطرنشان کرد: مجلس دولت را مختار به حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی کرد نه ملزم، و تصمیم نهایی حذف با دولت است.

زارع با تاکید بر اینکه مجلس در این زمینه اجباری تعیین نکرده گفت: دولت در این زمینه اصرار داشت و مجلس هم نظرات مختلفی در این باره داشت، بنابراین تصمیم نهایی در این باره به خود دولت واگذار شد و فقط شرایطی تعیین کردیم که در صورت حذف ارز باید کالابرگ تخصیص دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در رسانه‌ها درج شد مجلس ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را حذف کرده، خاطرنشان کرد: مصوبه امروز صحن درباره ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به معنی تکلیف به دولت برای حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی نیست بلکه مجلس اختیار حذف این موضوع را به دولت واگذار و شرایطی را برای این تصمیم تعیین کرد، بنابراین در صورتی که ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای سال آتی از هر کالایی حذف شود با تصمیم دولت بوده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان