تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

قلعه‌نویی – استقلال؛ قصه پرتکرار پنالتی‌ها

در هفت تقابل گذشته امیر قلعه نویی برابر استقلال، تیم های او هشت بار مرتکب خطای پنالتی شده اند.

امیر قلعه‌نویی

رویداد۲۴ یک ارسال به روی دروازه گل گهر با دو بار دفع توپ توسط خانزاده همراه شد. در حالیکه توپ همچنان روی هوا بود، این بار علیرضا علیزاده با سری بانداژ شده موقعیت آبی ها را دفع کرد. توپ در پشت محوطه جریمه به سعید مهری رسید. او ابتدا با زانوی پای راست توپ را کنترل کرد و سپس با پای چپ ضربه اش را به سمت دروازه حریف روانه کرد.

شوت مهری از قدرت و شدت کافی برخوردار نبود اما برخورد توپ به دست علیرضا علیزاده آغازگر جنجال بزرگی در سکوت ورزشگاه آزادی بود. درحالی‌که بازیکنان استقلال حسابی به این صحنه معترض بودند، دور بیژن حیدری حلقه زده و خواستار اعلام خطای پنالتی شدند. تصمیم بزرگی که داور وسط در دقایق پایانی دیدار از اعلام آن خودداری کرد.

اما در این میان اتفاقات به نحو دیگری رقم خورد و این آرمان اسعدی کمک داور دوم بازی بود که وارد داستان شد و پس از مشورت با حیدری، تصمیم بزرگی گرفت و داور بازی یک خطای پنالتی را به سود استقلال اعلام کرد تا کوین یامگا در دقیقه 89 گل پیروزی بخش آبی پوشان را وارد دروازه فروزان کند.

اما جنجال های کنار زمین تا نشست خبری نیز ادامه داشت. امیر قلعه نویی که اصرار زیادی داشت تا بیژن حیدری صحنه برخورد توپ به علیزاده را از طریق تلفن همراه مورد بازبینی قرار دهد، نالان، غمگین و ناامید از بازگشت تصمیم داور مسابقه، به سمت نیمکت تیمش رفت. او به خوبی می دانست که ششمین شکست متوالی برابر فرهاد مجیدی و هفتمین باخت پیاپی برابر استقلال، از رگ گردن به او نزدیک تر است. اتفاقی که در نهایت نیز رخ داد و استاد یک بار دیگر مغلوب شاگرد شد.

امیر قلعه نویی در حالی برای هفتمین بار پیاپی مغلوب استقلال شد که نکته عجیب، پنالتی های سرنوشت سازی است که تیم های او برابر آبی پوشان متحمل شده اند. ضربات پنالتی که نتیجه بازی را تعیین کرده اند که در این میان برخی از این پنالتی ها نیز حسابی با اعتراض شدید پرافتخارترین مربی ایرانی لیگ برتر همراه شده است.

نخستین تقابل فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی به هفته بیست و هفتم لیگ نوزدهم بازمی‌گردد. جایی که ژنرال هدایت سپاهان را برعهده داشت و فرهاد جانشین استراماچونی شده بود. در آن دیدار استقلال از اواخر نیمه نخست با اخراج رضاوند 10 نفره شده بود اما در ادامه با خطای پنالتی شایان مصلح به روی دیاباته، صاحب یک ضربه پنالتی شد و از حریف پیش افتاد. در ادامه نیز مصلح به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و تک گل محمد محبی برای بازگشت به بازی کافی نبود.


بیشتربخوانید: قلعه نویی به دنبال طلسم شکنی، مجیدی به دنبال رکورد شکنی


پس از آن دیدار که زردپوشان اصفهانی به خطای پنالتی روی دیاباته حسابی معترض بودند، دو تیم در دیداری از جام حذفی به مصاف هم رفتند و دوباره این شایان مصلح بود که روی مهدی قایدی مرتکب خطای پنالتی شد. مدافع سابق پرسپولیس به این تصمیم داوری نیز حسابی اعتراض داشت اما وریا غفوری پشت این توپ ایستاد و آن را به گل تبدیل کرد و در ادامه نیز استقلال با شوت علی کریمی به گل دوم رسید و مجیدی باز هم از سد تیم قلعه نویی گذشت.

اما فصل گذشته و با پیوستن قلعه نویی به گل گهر و حضور محمود فکری بر روی نیمکت آبی ها، استقلال در سیرجان به مصاف این تیم رفت. در آن بازی علیرضا حقیقی دو بار روی بازیکنان استقلال مرتکب خطای پنالتی شد. وریا غفوری پنالتی نخست را به گل تبدیل کرد اما پنالتی دوم او از دست رفت. استقلال در نهایت آن بازی را دو بر یک برنده شد.

مسابقه برگشت دو تیم در هفته بیست و چهارم لیگ قبل، با نتیجه 2 بر صفر به سود استقلال به پایان رسید که این بازی بدون خطای پنالتی از سوی بازیکنان سیرجانی به پایان رسید. اما مدتی بعد دو تیم در دیدار نیمه نهایی جام حذفی با یکدیگر روبرو شدند که حسابی جنجال برانگیز شد و تیم امیر قلعه نویی بازی برده را با 2 خطای پنالتی از دست داد.

درحالی‌که گل گهر با تک گل پورعلی پیش افتاده بود، ابتدا ضربه آرش رضاوند به دست یونس شاکری برخورد کرد و سپس نیز مدافعین این تیم روی سبحان خاقانی مرتکب خطای پنالتی شدند تا وریا غفوری هر دو ضربه پنالتی خود را به گل تبدیل کند و استقلال راهی دیدار فینال جام حذفی شده و به مصاف فولاد برود. اعتراض های باورنکردنی امیر قلعه نویی در پایان آن بازی باعث محرومیت سنگین او نیز شد.در تقابل ششم نیز که امسال و در سیرجان برگزار شد، در جریان بازی اتفاقی رخ نداد اما حکم کمیته انضباطی مبنی بر 3 بر صفر شدن دیدارهای گل گهر که از اریک بوکوم باگناما استفاده کرده، باعث شده بود تا دیدار روز گذشته و هفتمین تقابل اخیر قلعه نویی با استقلال، بیش از پیش حساس شود.

در حالیکه تیم قلعه نویی در دقایق پایانی نیمه نخست یک ضربه پنالتی را از دست داده بود، در همان وقت های تلف شده نیز فروزان روی یامگا مرتکب خطای پنالتی شد. سنگربان سیرجانی ها هر چند پنالتی را مهار کرد اما خود یامگا در برگشت آن را به گل تبدیل کرد. در دقایق پایانی بازی نیز صحنه پنالتی دوم و برخورد توپ سعید مهری به دست علیرضا علیزاده رخ داد که همه هواداران در جریان آن هستند.

به هر شکل امیر قلعه نویی در حالی روز گذشته برابر استقلال تن به شکست داده که در 7 تقابل قبلی به عنوان سرمربی سپاهان و گل گهر، تیم هایش مرتکب 8 خطای پنالتی شده اند. از این پنالتی ها 6 مورد آن مستقیم به گل تبدیل شده، یک پنالتی روی ریباند وارد دروازه تیم امیر قلعه نویی شده و یک ضربه نیز توسط وریا غفوری از دست رفته است. آماری عجیب که در نوع خود جالب توجه محسوب می شود.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
0
1
تقابل استقلال با کمک یک لشگر داور در مقابل نماینده مافیای فوتبال باعث ایجاد داستانهای تخیلی زیادی در فوتبال ایران شده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان