تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

در روز چهاردهم حمله روسیه به اوکراین چه گذشت؟

جنگ نظامی روسیه علیه اوکراین در چهاردهم روز خود ادامه دارد. ارتش روسیه از سه جهت شمالی، شرقی و جنوبی به اوکراین حمله کرده و به نزدیکی شهر کی‌ف رسیده است. تاکنون کشورهای متعددی آماده میانجیگری در خصوص این جنگ را داشته اند.

حمله روسیه به اوکراین

رویداد۲۴ جنگ روسیه و اوکراین به روز چهاردهم خود رسیده است و تا کنون جز ویرانی و آوارگی مردم چیزی بر جای نگذاشته است. تاکنون شهرهای خارکیف، چرنیهیف و میکولائیف محاصره شده‌اند و ارتش نظامی روسیه همچنان با حملات گسترده و شدید خود، درصدد تصرف و اشغال کی یف پایتخت اوکراین است.

وزیر انرژی ترکیه: نمی توانیم واردات انرژی از روسیه را قطع کنیم

با شروع حملات نظامی روسیه به اوکراین، بسیاری از کشورها اقدام به تحریم روسیه کردند، در این بین اما برخی از کشورها که مراودات متعددی با روسیه داشتند، از این اقدام خودداری می‌کنند. ترکیه اگرچه حمایت‌هایی از اوکراین کرده و برخی تسلیحات نظامی را نیز به این کشور ارسال کرده، اما همچنان مراودات مای خود با روسیه را حفظ کرده است.

وزیر انرژی ترکیه گفته است کشورش نمی‌تواند در تحریم نفتی و گازی روسیه مشارکت کند، چون منبع تامین مطمئن و آماده ای برای جایگزینی انرژی وارداتی از روسیه ندارد.

آلپ ارسلان بایراکتار (بیرقدار) وزیر انرژی ترکیه گفته ترکیه به خرید نفت روسیه ادامه خواهد داد و امیدوار است تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود و عرضه‌های بیشتری برای تامین تقاضای جهانی به ارمغان بیاورد.

وزیر انرژی ترکیه گفته (با تحریم های ترامپ علیه ایران) ما واردات خود از ایران را به صفر رساندیم و اکنون نمی‌توانیم اختلال دیگری این بار در حوزه واردات انرژی از روسیه داشته باشیم. امیدوارم این مساله ایران به زودی حل شود. چون در آن صورت کنار آمدن با مشکل تامین انرژی برای ما بسیار آسان تر خواهد بود.»

بی بی سی نوشته با حمله روسیه به اوکراین، سرنوشت سامانه دفاعی اس‌۴۰۰ که ترکیه از روسیه خریده بود، دوباره در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. خرید سامانه اس‌۴۰۰ از روسیه باعث شد آمریکا مقام‌های نظامی ترکیه را تحریم کند. واشنگتن همچنین نام آنکارا را از فهرست برنامه جت‌های جنگی اف‌۳۵ خط زد که بر اساس توافق اولیه هم مشتری خرید، و هم خواهان مشارکت در تولید جت‌های پیشرفته بود.

گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور اوکراین و روسیه با نفتالی بنت

رئیس جمهور اوکراین با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره بحران با روسیه تلفنی گفتگو کرد؛ پیش از این رئیس جمهور روسیه نیز تماس تلفنی با این مقام اسرائیلی داشت. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که پیشنهاد میانجیگری برای اتمام جنگ میان روسیه و اوکراین را داد، تماس تلفنی جدیدی داشت. زلنسکی امروز (چهارشنبه) در توییتی نوشت: با بنت گفتگو کردم و از تلاش‌هایی که برای میانجیگری و مذاکره انجام می‌دهد، تشکر کردم.

رئیس جمهور اوکراین سه‌شنبه حمله شدیدی را علیه کشورهای غربی و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آغاز کرده و عدم پایبندی غرب به تعهداتش در مورد اوکراین را محکوم کرد. او تاکید کرد: اوکراین دیگر علاقه‌ای به پیوستن به ناتو که از مقابله با روسیه می‌ترسد، ندارد. همچنین زلنسکی کشورهای غربی را به دلیل عدم اتخاذ تصمیمی برای ممنوعیت پروازها، مسؤول خسارات وارده به کشورش و کشته شدن غیرنظامیان دانست.

آخرین آمار پناهندگان اوکراینی از شروع جنگ

به گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل این تعداد به بیش از ۲ میلیون نفر تا به امروز رسیده است.

در روز چهاردهم حمله روسیه به اوکراین چه گذشت؟

کی‌یف به جنگجویان خارجی تابعیت اوکراینی اعطا می‌کند

با گذشت ۱۴ روز از جنگ اوکراین، مقامات کی‌یف اعلام کردند به افرادی که داوطلب جنگیدن برای این کشور علیه روسیه باشند، تابعیت اوکراینی اعطا می‌کند.

تعطیلی مک دونالد در روسیه

شرکت مک‌دونالد اعلام کرده که موقتا تمام رستوران‌های خود را در روسیه می‌بندد و تمام فعالیت‌های خود را در این کشور متوقف می‌کند. رستوران‌های زنجیره‌ای این شرکت در روسیه طرفدار زیادی دارد و ۶۲ هزار نفر در نزدیک به ۸۵۰ شعبه آن در روسیه کار می‌کنند. در روزهای گذشته و پس از آنکه تعدادی از شرکت‌های بین‌المللی فعالیت خود را در روسیه متوقف کردند، مک‌دونالد به دلیل ادامه فعالیت‌هایش در روسیه تحت فشار قرار گرفته بود.

رئیس این شرکت در بیانیه امروز خود نوشته که درگیری در اوکراین باعث رنج فراوان مردم بی‌گناه شده و این شرکت نیز مانند دیگران خشونت و تعرض را محکوم می‌داند و برای صلح دعا می‌کند.

پیشتر ک.اف.سی و پیتزا هات اعلام کرده بودند که سرمایه‌گذاری در روسیه را متوقف می‌‌کنند، اگرچه مشخص نکردند که آیا شعبه‌های خود را نیز در این کشور خواهند بست یا نه. آدیداس، کلوین کلاین، و تامی نیز در میان تازه‌ترین شرکت‌هایی هستند که فعالیت‌های خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورده‌اند.

چین ناتو را برای تحت فشار گذاشتن روسیه سرزنش کرد

چین ناتو و آمریکا را به دلیل تحت فشار گذاشتن روسیه محکوم کرد و با ابراز نگرانی خواستار رهبری مذاکرات صلح میان کشورهای درگیر در این مناقشه شد.

مخالفت آلمان با ارسال جنگنده به اوکراین

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان اعلام کرد به‌رغم درخواست‌های اوکراین، جنگنده به این کشور ارسال نمی‌کند.

انگلیس: موشک‌های بیشتری به اوکراین می‌دهیم

وزیر دفاع انگلیس گفت: لندن به ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین ادامه خواهد داد و به زودی موشک‌های ضدتانک «جاولین» در اختیار نیروهای اوکراینی قرار خواهد داد. جنگ روسیه علیه اوکراین وحشی‌تر خواهد شد و روسیه در تحقق هدفش که نابودی سامانه‌های دفاعی اوکراین بود، شکست خورده است.

احتمال تعطیلی سفارت آمریکا در روسیه

«جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو خطاب به شهروندان آمریکایی: روسیه را همین حالا ترک کنید وگرنه برنامه‌ریزی کنید چطور بدون کمک سفارتخانه می‌توانید اینجا بمانید، زیرا دولت روسیه احتمالاً سفارت آمریکا را تعطیل کند.

لوپن: تحریم نفت روسیه به معنی خودکشی است

نامزد راستگرای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه: تحریم نفت و گاز روسیه به منزله خودکشی برای اروپاست. عواقب این اقدام بیشتر از عواقب کرونا خواهد بود. بهترین راه برای حل بحران، استفاده از روش‌های دیپلماتیک است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه ، اوکراین
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان