تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
شبکه لبنانی المیادین:

برخی منابع عراقی و آمریکایی حمله به اربیل را به ایران نسبت دادند

شبکه لبنانی المیادین به نقل از منابع خود مدعی شده در حمله موشکی سپاه به اربیل، مقر‌های موساد هدف قرار گرفته است.

برخی منابع عراقی و آمریکایی حمله به اربیل را به ایران نسبت دادند
رویداد۲۴ شبکه لبنانی المیادین به نقل از منابع خود اعلام کرد که در حمله موشکی به اربیل مقر‌های موساد هدف قرار گرفته است و در آن به هیچ مرکز عراقی یا آمریکایی حمله نشده است.

شبکه المیادین اعلام کرده حمله به اربیل به واسطه موشک‌های بالستیک نقطه زن انجام شده است و پایگاه موساد را به طور دقیق هدف قرار داده است. این رسانه مدعی شده «مقر موساد در تفرجگاه صلاح الدین منهدم شده و برخی از مزدوران حاضر در این مقر کشته و زخمی شده‌اند.»

در این خبر آمده است که «هیچ تاسیسات یا مرکز عراقی و یا آمریکایی در اقلیم کردستان عراق مورد هدف قرار نگرفته است.» موشک‌های سپاه در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل فرود آمده‌اند.


بیشتر بخوانید: واکنش مصطفی الکاظمی به حمله موشکی علیه کنسولگری آمریکا در اربیل


المیادین در عین حال تاکید کرد: عملیات علیه موساد هیچ ارتباطی با عملیات اخیر اسرائیل در سوریه ندارد و پاسخ ایران به شهادت دو تن از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه به واسطه تجاوز اسرائیل در زمان مناسب داده خواهد شد.

بامداد یکشنبه ۱۴ فروند موشک به اهدافی در شمال اربیل در نزدیکی کنسولگری آمریکا اصابت کرد. ساعات اولیه هیچ گروهی مسئولیت این انفجار‌ها را برعهده نگرفت و گمانه‌زنی‌ها درباره هدف این موشک‌ها تقویت شد. ظهر روز یکشنبه بیانیه سپاه پاسداران باب گمانه‌زنی‌ها را بست. این نهاد نظامی مسئولیت حمله را برعهده گرفت و آن را اقدامی انتقام‌جویانه علیه اهداف رژیم صهیونیستی و موساد در کردستان عراق خواند.

روابط عمومی سپاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حملات به تلافی «جنایات اخیر» اسرائیل انجام شده و اعلام کرده که «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» در اربیل را با موشک‌های نقطه‌زن هدف قرار داده است.

انتقام مورد نظر سپاه در واقع اشاره‌ای به حمله هفته گذشته اسرائیل به مقر نیرو‌های سپاه در سوریه دارد که به گزارش منابع رسمی باعث جان باختن مرتضی سعیدنژاد و احسان کربلایی‌پور دو افسر ارشد سپاه پاسداران شده بود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اربیل ، اسرائیل
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان