تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

عوامل موثر بر قیمت فرش ته انباری یا استوک

بعد از فرش دستبافت فرش ماشینی یکی از زیباترین و پرطرفدارترین کف پوش ها در منازل می باشد.

فرش ته انباری

قیمت فرش استوک یا ته انباری :

رویداد۲۴ بعد از فرش دستبافت فرش ماشینی یکی از زیباترین و پرطرفدارترین کف پوش ها در منازل می باشد. خانه های ایرانی پوشیده از انواع فرش کاشان در طرح و رنگ های متنوع می باشد. هر چه به روز های پایانی سال نزدیک تر می شویم بازار خرید فرش ماشینی داغ تر می شود و خانواده ها به دنبال فرش های زیبا و ارزان قیمت هستند.تا با توجه به بودجه و متراژ منزل خود بهترین فرش را خریداری کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد فرش استوک و علت ارزانی این فرش ها نکات جذابی را بیان کنیم، با ما همراه باشید.

فرش استوک یا ته انباری :

استوک در لغت به معنای ته انباری و در فرهنگ عامیانه به معنای دست دوم می باشد.بارها شاید در بین فرش فروشان این اصطلاح به گوشتان خورده و برایتان سوال شده که فرش ته انباری( استوک) چیست؟ آیا این فرش دارای عیب و ایراد و نقصی می باشد.باید بگویم فرش استوک یا ته انباری هیچگونه عیب و ایراد و نقصی ندارد، به علت اینکه زمان بافت و طرح آن به اتمام رسیده و یا تعداد محدودی از آن در ته انبار شرکت های تولید کننده فرش باقی مانده و شرکت ها برای انبار گردانی و سود بیشتر شرکت، این فرش ها را به قیمت ارزانتری به فروش می رسانند.

شانه و تراکم و الیاف فرش ته انباری :

 فرش های ته انباری در انواع شانه و تراکم مختلف وجود دارد، همانطور که می دانید، شانه به تعداد گره ها در یک متر مربع عرضی و تراکم به تعداد گره ها در یک متر طولی فرش گفته می شود. فرش های ته انباری در تعداد شانه و تراکم هیچ ایرادی ندارند. تصور اینکه فرش های ته انباری همان فرش های دست دوم و استوک می باشد یک تصور اشتباه است. این فرش ها همان فرش های نو تولید شده در شرکت می باشند که تولیدشان بنا به دلایلی از جمله عدم استقبال از طرح، سایز سفارشی و... متوقف شده. فرش های استوک در انواع شانه های 700،1000و 1200 و ابعاد 6،9 و 12 متری با تراکم 2550 و 3000 و گاهی اوقات به دلیل تولید زیاد فرش های 1500 شانه تراکم 4500 وجود دارد. در بعضی از نمایشگاه های فرش، فرش های ته انباری نیاز مشتریان را برآورده می کنند و مشتریان فرشی را که مدت ها به دنبال آن بوده اند، را با مناسب ترین قیمت و بدون پرداخت هزینه ای برای طراحی و تولید خریداری می کنند. (قیمت فرش های سفارشی بالاتر از دیگر فرش ها می باشد). فرش های ماشینی با کیفیت های متفاوت با استفاده از الیاف متنوع تولید می شود، همانطور که می دانید بیشتر الیاف مصرفی در بافت فرش های ماشینی الیاف مصنوعی مانند؛ پلی استر، آکریلیک هیت ست شده و پلی پروپیلن می باشد. هر کدام دارای خواص و مزیت های خاص خود هستند، اما درصد زیادی از فرش های ماشینی با الیاف آکریلیک تولید می شود.که از نظر کیفیت و قیمت از الیاف دیگر دارای قیمت بالاتری می باشد، مخصوصا الیاف اکریلیک هیت ست شده که ضد حساسیت و ضد آلرژی است.

فرش استوک

طرح و نقشه فرش های استوک :

فرش های استوک در انواع طرح های کلاسیک ، مدرن و فانتزی تولید می شود، بافت این طرح ها بدون هیچگونه خط خوردگی و مشکل و تکرار بافت می باشد. بعضی از طرح های فرش های ته انباری به دلیل عدم استقبال و تولید نشدن مجدد در بازار موجود نیست. فرش های استوک با فرش های درجه دو و یک و نیم متفاوت می باشد. این باور که فرش های ته انباری همان فرش های دست دوم هستند، یک باور کاملا غلط و اشتباه می باشد. فرش های ته انباری در نیمه دوم سال در بین نمایشگاه داران و فروشندگان فرش طرفداران زیادی دارد، چون می توانند به عنوان فرش تخفیفی و یا فرش ارزان و خرید مستقیم فرش از کارخانه به فروش برسانند. در زمان خرید فرش های استوک اولین نقشی که شما را به طرف خود می کشاند طرح زیبای افشان می باشد، طرحی بدون حوض و ترنج و لچک و پر از گل های پراکنده در تمام زمینه فرش این طرح هیچگاه از مد نمی افتد، حتی اگر بنا به دلیلی از جمله رنگ و طرح، تولید آن متوقف شده باشد. بعد از طرح افشان طرح های خشتی فرش کاشان یکی از پرطرفدار ترین طرح ها می باشد.کسانی که به طرح های سنتی و قدیمی علاقه دارند، این طرح می تواند نیاز آنها را برآورده کند.بعد از طرح خشتی و افشان باغ ارم زیباترین طرح در بین طرح های فرش ماشینی می باشد، اگر به شیراز سری زده باشید، زیبایی این باغ برای همیشه در ذهنتان باقی مانده ، این فرش نیز مانند باغ ارم یک حوض در وسط دارد که چهار گوشه آن با گل بوته های زیبا احاطه شده در فرش باغ ارم به گونه ای حاشیه بافته شده که نه می توان گفت حاشیه دارد یا ندارد.این فرش تلفیقی از هنر سنتی و صنعت مدرن است.

 درجه بندی فرش های ته انباری :

 فرش های ته انباری به دو درجه تقسیم بندی می شود. فرش های درجه یک با فرش های نو هیچگونه تفاوتی ندارند . فرش های درجه دو در بافت خط یا ترک جزئی دارند که قابل نادیده گرفتن  می باشد و کاملا سالم و دارای عملکرد کامل می باشد. حسن فرش های ته انباری فقط قیمت پایین آن است.

 فرش استوک و متراژ دکوراسیون :

 همانطور که در بالا اشاره شد فرش های استوک بدون هیچگونه عیب و ایرادی و شکستگی هستند و متناسب با تمام دکوراسیون ها می توانید از این فرش ها استفاده نمایید. فرش های ماشینی مدرن متناسب برای فضاهای مدرن و کلاسیک می باشد. فرش های استوک در طرح های سنتی مانند خشتی، کلاسیک و... تولید و مناسب برای افرادی که علاقه به سبک سنتی و کلاسیک دارند، گزینه مناسبی می باشد. در زمان خرید فرش های استوک حتما به متراژ و سبک دکوراسیون دقت کنید تا یک فرش ایده آل و متناسب با دکوراسیون خود خریداری نمایید.

قیمت فرش استوک

قیمت فرش استوک :

شرکت فرش ایرانیان افتخار دارد که جدیدترین و بهترین فرش ها را با نقش و طرح های متنوع به بازار عرضه می کند.گاهی اوقات این شرکت انواع فرش های استوک خود را با کیفیت عالی و قیمت ارزان مناسب برای خوابگاه ها، مساجد و هتل ها و مکان های شلوغ و پر رفت و آمد در سایت خود عرضه و به فروش می رساند، شما می توانید برای مشاهده فرش های ته انباری به لینک  https://iraniancarpet.co/machine-carpet-cheap مراجعه و  بعد از دیدن تمام محصولات این شرکت اقدام به خرید فرش های استوک یا ته انباری نموده و درب منزل همراه با ضمانت نامه تحویل بگیرید.

برچسب ها: فرش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان